1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591066 inlägg · 6217 ämnen

Kris i klacken?

« · 433102 Till forumet

Sv: Kris i klacken?
Xcool85: Wolfpack skulle spöa oss alla dagar i veckan, om man ser till röstvolym. Dom har en bredare och bättre klackläktare än vi har. Sen att dom råkar vara Sveriges mest patetiska supporterklubb är en annan femma. Jag har svårt att gå igång på feta gubbar i hockeyfrilla, replica (helst för liten) och ansiktsmålning. =)

Vi är helt klart en av Sveriges bästa klackar, men problemet är att folk är nöjda där. Vi måste köra vårat eget race, egna ramsor, egna idéer, egna värderingar och till viss del även egen humor.

Tjatigt visst, men vi måste verkligen slussa in mer ungdomar i klacken. Vi är en av de klackar med allra högst medelålder vilket är väldigt bra om man ser till röstresurser osv, men kanske generellt sett sämre om man vill föra fram nya idéer.
Kommentera

Knylan:

Ni kan få nåra av ungarna i Goa Gubbar?
Kommentera

Knylan: Tänk er mig att hela hallen sjunger "Timrå hej!".......tanken gör mig spyfärdig........
Kommentera

kulltorp: ... när pôcken släppes, vi sätter fart...
Kommentera

kulltorp: Men vad... Låten är ju en klassiker. Åtminstone det närmaste "You´ll never walk alone" vi kan komma. Ser hellre den låten, än nått Mabötes-satana åtminstone. Bara det faktum att Strimma sjunger på den väger upp ganska mycket.

Dock så kanske det vore schysst om dagens lag spelade in en ny "Timrå Hej" anno 2004.
Kommentera

Knylan: Nä fy för fan. Timrå hej är en rolig grej från ett decenium då gräset dominerade även under vintern. Men att jämföra den med "You´ll nevver walk alone" är som att jämföra Carolas "Fångad av en stormvind" med Mozarts "Ave Maria".
Kommentera

Knylan: Håller med...kan du tänka dej Crippe framför micken...Kan det bli bättre:)
Kommentera

jalla_: Hahaha.. Crippelurven.. den sångrösten ber man inte att få höra alltför ofta :D
Kommentera

Nationalsången är en riktig stämningssänkare och tempodödare mellan entre och line-up. Måste den vara med? Är det order från hockeyligan?
Kommentera

rysare: Håller med! Nationalsången är möjligen obligatorisk vid landskamper, av gammal vana om inte annat, men när bägge lagen är svenska är det bara dumt och onödigt. Alla klubbar kör den inte heller.
Kommentera

orion: När dessutom hälften av spelarna som står ute på isen under sången är utlänningar blir det ännu fånigare.
Kommentera

orion: När skall man annars få höra den ?
Under Hockey turneringar (Landslagsniva) Någon gång. Typ Vitryssland
Fáan , det vart fel, Det är ju förstås mot Finland jag menar , tror jag ?
Annars är det väll bara under Friidrotts VM med Christin och Carolina.

Har ni inte tänkt på det, ju mer invandrare ju nationellare blir vi.

Inte f..n sjöngs det någon nationalsång på 70-80 talet
Kommentera

ståpäls: Vetefan om jag håller med... På radion så skvalar det utländsk musik dygnet runt som jag kan uppskatta trots att jag för närvarande är Svensk... Målet för Svenska medborgare (eller sådana som strävar att bli detta) är många gånger att få representera sitt land i tex en landskamp Att då med värdighet lyssna på "Du gamla du fria"-hymnen innan man går ut i en kamp mot motståndare där ens eget resultat kan bli att man slutligen får en plats i tex Tre Kronor... Det borde väl få vissa spelare att ta i lite extra...
Eller?
Kommentera

Smokey: Pricksis.
Att sjunga ntionalhymnen innan match ska inte tasbort. På 70-talet kunde väl knapt någon texten på "du gammla...". Hör så många som kan den nu. Det tror jag till stor del är hockeyns förtjänst.
Kommentera

Robban:Och i elitseriehockey så kan man vara ganska nära en sådan plats bara några kämpatag bort... Kan förstå om man inte kör nationalsången i div 4-fotbollen...
Dessutom så skrevs nationalsången bara några hundra meter från där jag bor! Värre är alla som sjunger fel... Jag vill leva och dö i Timrååååååååå! Det skulle inte Richard gillat;)
Kommentera

Robban: Håller med, den skall vara kvar.
Men på 70 talet fick vi iallafall höra den under Hockey VM ( c :
Kommentera

Smokey: Håller med dig. Hymnen ska sjungas orginal. Tack och lov så slipper man i Timrå och Sydkraft arena hädning av svenska flaggan med dit kluddade ortsnamn.
Kommentera

« · 433102