1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back

« · 2131288 · » Till forumet

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Surt sa räven att det inte går att åka ner till Kristianstad idag för matchnärvaro.
Hade sett fram emot dessa två matcher (samt Tingsryd) då det är närbeläget.

Får väl hoppas på avancemang till nästa år med tillhörande matcher i Malmö, Växjö och Ängelholm istället. För övrigt gör #54 7p ikväll
Låst ämne

kulltorp: Lindelöf har snart gjort lika många poäng som Olofsson ^^
Låst ämne

Eugen Sandberg: Tycker Lindelöf har bra uppsidor i offensiven, men jag tycker att han är alldeles för mjuk defensivt. Blir lätt överkörd. Därmed inte sagt att man inte ska förlänga med han. Vi behöver offensiva backar då Harde är borta..
Låst ämne

mikenomad: Men ska vi vara ärlig så hade inte Pettersson sin bästa dag i målet. Ohre däremot gjorde en sån där match som bara Ohre kan göra när han har flytet!
Låst ämne

SMÅLAND: 6 pinnar (2+4) stänker han in idag. Rapporter gör gällandes att han fick i sig bra med gröt till frukosten.
Låst ämne

Röda Tallen: Just ja så var det ju. Vi ska väl ha in 2 backar så behåll Lindelöf och in med JJA (om han är frisk). J Carlsson har sina förtjänster i defensiven, Lerebäck och Ragge Jr däremot känns som 2 som mest har sina förtjänster i att dra på sig dumma och onödiga utvisningar
Låst ämne

Dagens tävling:
Hur många poäng gör ” Dallas ” Ida?🥰🥳
Låst ämne

JanneH: Kan vara så att Aabo var i proncip klar. Men Malmö drabbades ju av Corona precis då. Dom tog 14 dagars paus just i den vevan. Kan vara därför det blev Lindelöf på just 14 dagars try out istället.

Men nu är det väl inget att tveka på. Måste vara bättre att förlänga med Lindelöf istället för att chansa och ta in en ny spelare i Aabo. Så länge Lindelöf fungerar bra i gruppen också vill säga.

Poängmässigt har han ju verkligen levererat. 4 poäng på 5 matcher är inte dåligt.
Att jämföra med Ragnarsson 2 poäng på 29 matcher. Lerebäck 1 poäng på 25 matcher eller Jonathan Carlsson 4 poäng på 30 matcher. Carlsson var dock riktigt bra igår tycker jag!
Låst ämne

Gath:
"Vi spelade lika bra men de har skickligare spelare"

Vad han sa: "Jag är en lika bra tränare som Fredrik Andersson, det är mina spelare som är för dåliga"
Låst ämne

Sputnik: samtidigt sa väl nubben att man hört med lagen i SHL men inget passade eller fungerade, därav blev det lindelöf.
Låst ämne

JanneH: Har för mig att Madhawk typ sa. Har fått indikationer på att kontakt tagits mellan Nubben och Aabo.
Vad det nu innebär.
Låst ämne

JanneH: hur var det med Jensen Aabo ryktet, var inte MrMadhawk inne på att han var på väg till oss?
Låst ämne

roger_sundsvall: ja förläng med Lindelöf och sedan in med en spetsback. Några namn?
Låst ämne

roger_sundsvall: Han tar sitt markeringsansvar på allvar även när det står 7 - 1. Det måste man ge honom.

Han har ju knappast lärt sig spelsystemet ännu heller.
Låst ämne

förläng med Lindelöf...thats it 👍
Låst ämne

Eugen Sandberg: 4 assist på 5 matcher och börjar bli alltmer varm i kläderna. Tycker han är en bättre back än Eckmyhl och lär väl spela för skit och ingenting egentligen eftersom han har haft svårt att hitta en plats att spela på den här säsongen. Eckmyhl kan vi låna ut till Div. 1, typ Sundsvall eller Hudik och köra på Lindelöf som 6/7 back istället. Tycker han och Carlson kompletterar varandra riktigt bra faktiskt, men i den formen A.Carlson är i nu så får han väl varje spelare han har runt sig att se ut som en rund miljon där ute.
Låst ämne

PezN: Japp, hittat och lyssnat. Mkt bra, rekommenderas
Låst ämne

Ingen som nämnt Lindelöf? Tycker han var mycket bra idag, assen till 1-0 var magnifik men oxksåubra kompis med pucken och trygg!
Låst ämne

Andersson: jag fortsätter min anti-jinx och tittar torsk imorgon. Härligt att Jonte tog åt sig och sprutade in lite poäng ikväll
Låst ämne

PezN: nästan rätt i artikeln , som hävdar att vi vann med 7-0
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back Låst ämne

Rallarn: må dä ?
Låst ämne

Tom Topp: Kristianstads försvarsspel vid 7 - 0. Där snackar vi björnligan. Men Blomqvist gör det bra som drar på sig fokuset.
Låst ämne

Olle: Östersund här kommer mådå
Låst ämne

Andersson: Nä imorn blir det 4-0 till oss. Jag kommer fortsätta tippa 4-0 tills jag får rätt. Nån gång ska den sitta!
Låst ämne

Olle: I Skåne kallas hockey för käppakrig! Jag är rädd att det blir så imorgon!
Låst ämne

Kanske inget nytt, men jättebautajinx nu i Sportbladet. 52 minuter bara om Timrå. Ros, Abrahamsson, Jonte H och Nubben...
Låst ämne

Olle: bara 2-1 imorrn ? :-/
Låst ämne

Kerstin_k: jag tror inte man har så bra självförtroende när man gjort sitt absolut bästa och blir sönderbombade med 7-1. Ska vi gissa på ett KIK som fokuserar på defensiven för att inta ett klassiskt köttmur/kontringsspel?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Haha 😂
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Nä, en liten slant kan dom väl skicka. Dom som är så rik! 😉
Låst ämne

SMÅLAND: Fickljumna!
Låst ämne

Ja MoDo ( Lillebror ) får gärna skicka ett par flarror Explorer till mig som tack för hjälpen 😂
Låst ämne

Tom Topp: Och inte tackar dom oss för det...
Otack är världens lön!
Låst ämne

kulltorp: modo ska vara glad att vi är snäll och hjälper dom!
Låst ämne

kulltorp: P4 sport-gubben säger att modo inte är i samma klass som Västerås. Harju har väl fiskat på blå och snubblat in nåt mål. Västerås 4-2 nu.
Låst ämne

Kerstin_k: Imorgon två minuter före nedsläpp.
"Coronautbrott" i Kristianstad IK. :-D

"Ja vafaen de fuonka jueh på Boussen!" - KIKs sportchef - fri transkribering av "skånska"
Låst ämne

kulltorp: Ja herregud vi ligg 40 pinnar före dom 😳
Låst ämne

sargad: VIK gör 3-2 mot Modo, ska det bli en sån där riktigt häääärlig tisdag kväll?
Låst ämne

Grattis till vinsten 😁
Låst ämne

Tom Topp: i kväll blev vi kölhalade skottstatistikmässigt. Automateld mot Ohre?
Nåväl, livet går vidare trots allt 😉
Låst ämne

Sputnik: Haha 😛 😂
Låst ämne

SMÅLAND: Haha vad utvisningar det skall bli när du ständigt ser 10 utespelare i vardera lag på isen hela tiden. 🤪
Låst ämne

roger_sundsvall: Nä imorgon döm ja ifrån hemmabaren ” LOL ” 😂🤪
Låst ämne

Pjuh! Det var på det berömda, men till slut lyckades vi bärga 3an. Tv-puckshög nere hos Orren efter slutsignalen.

E l l e r så vann Timrå-80% med 7-1. En liten tempohöjning 10 minuter i 2a, sen var det klart å betart.
Imponerande.

Men skotten, vaihelvete! Orren stabil, men kan tänka mig att JJ inte haft något emot att stå m t p på pocenten.

Allt som allt en mysig hockeytisdag i väntan på slutspel.

Och jo: hockey ÄR en underbar sport!
Låst ämne

Olle: Det mest intressanta med den här matchen och resultatet är ju hur det kommer att påverka morgondagens match?

Är KRI revanschsugna till tusen och Timrå mätta? Eller lägger sig KRI ner och självdör från första nedsläpp?

Jävligt roligt med Dahlén idag. Unnar honom varje poäng. Men det är en stor skillnad på hans spel i år. Bara den här matchen var han nere i egen zon mer än på hela fjolårssäsongen.

Synd att Ohre inte fick hålla nollan. Ny chans imorgon!
Låst ämne

Perreman: Ohre var riktigt bra, men det var en del alibiskott!
Låst ämne

ny match i morrn
...inte samma domare va?
..kik lär va griniga🤬
Låst ämne

Ohre gör en riktigt bra match utöver typ alla andra som gör en jäkligt bra match...

Bara 85 som inte glänser idag...
Men det kan ju till o med jag förlåta när man vinner med 1-7....

Skönt att det kommer ny match imorgon!
Låst ämne

« · 2131288 · »