1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590438 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserie

« · 388782 Till forumet

Sv: Kvalserie
mike66:
skrev ju det..KAPA PÅ BARA..nu är ju ES spel
manligt och det ska göra ont...Heja Wikegård...
Kommentera

mike66: Ja, får se om jag och dotra kommer förbi och spanar.
Har ju stall tjänst i kväll.
Kommentera

FH: Att Oduya gjorde rätt som puckalde på Ledin, att Wikegård gör rätt som försvarar Oduya.
Kommentera

gud: Hockey är kampsport där dom som kämpar mest och har mest hjärta oftast vinner matchen om vi nu övergår till att snacka Elitserien igen. Självklart så händer det att spelarnas humör och tålamod tryter och då blir det slagsmål och uppgörelser - det hör till spelet och har alltid gjort. Hockey är inget lallspel för gamla damer med handväska. Hockey är Blod - Svett och Tårar.
Kommentera

Helg Ernest: Det beror ju liksom på hur länge man varit inne på isen. Numera räcker det med 10 sekundersbyten sedan är det bara att kliva in i båset och sätta sig i en 5-10 minuter. Det där med att målgörande femma får fortsätta på isen efter det man har gjort mål kommer ju från den andra sidan pölen och praktiseras nog inte lika hårt här hemma i veteranserien.
Kommentera

mike66:
hehe..klart man känner så...förhoppningsvis så kapar du knäskålarna på mina order..(jag ÄLSKAR Wikegård) kapa på bara..visa vem som bestämmer..
Kommentera

mike66: Kutym är ju att målgörande kedja får fortsätta utan att byta.
Kör ni med det också ? I sådanfall hade jag kunnat varit med också, men bara ett byte ( c : Mer orkan man inte !
Kommentera

gud: Jag tacklas aldrig, det är jag för feg för. Däremot så brukar jag smyga upp bakifrån och slå undan skridskorna för en del som jag inte gillar på rinken. Självklart så gör jag det inte med dom som spelar i samma lag, fast ibland blir man sugen på det också.
Kommentera

mike66:
kan du lova att du tacklas denna gång..??

jag vet att man inte får göra det när man är lika gamal som du..men du har ju aldrig funderat på regler...
Kommentera

Moverare: Kom ut till kattlådan ikväll om du vill vara med och leka. Du får spela i samma kedja som mig, jag loovar. Om dessutom actionmannen Leffe läser detta så kan han också komma ut för den enda och obligatoriska vetsmatchen under året. Matchstart kl 20.30.
Kommentera

Moverare:
fan..du är ju cool som skriver så...;0)
kan allafall skriva att ni har ett grymt flyt för stunden och jag hoppas att du kommer in o skriver "samma" sak igen när kvalet är klart..

tyvärr för oss TIMRÅ IK supportrar så har ni i TIMRÅ IK blå laget haft den turen som vi i TIMRÅ IK Supporterklubb inte haft.. men det blir alltid en ny match...;0)
Kommentera

Moverare: Inte om man skall tro den T-shirt ni säljer ( c :
Då har ni bara vuunnit en gång ! Nu snackar vi A-lags nivå.
Inte nått knattegäng och så.
Kommentera

Jag har inte läst Boorks artikel, men om det handlar om att försvara Odoyas agerande och hänvisa till att hockey är en tuff sport och att svenska spelare måste bli aggressivare så tycker jag att föredettingen Boork återigen är ute och cyklar.
Det är en väsentlig skillnad mellan tuff fysisk hockey och slagsmål. Att mer eller mindre oprovocerad hoppa på en motspelare utan anledning ( jag ser inte hämnd som någon anledning ) är ett tilltag som jag i alla fall inte vill se på hockeyplaner. Tuffa tacklingar, mycket kroppskontakt är en självklarhet och där måste svenskarna bli bättre ( och domarna tillåta mera ), men rena slagsmålsincidenter tillför nada till hockeysporten. Det är bara dumt och fånigt. Jag tycker faktiskt att det tenderar till barnsligt. Påminner mycket om uppgörelserna i småskolan.

Jag gillade också Bob Probert. Men framför allt för att han också kunde spela hockey och agera tufft på planen. Men när han slog en motspelare blodig var det inte kul längre. Då förvandlades han från hockeyspelare till primitiv buse.

Häpp !
Kommentera

Moverare: Vad håller Du egentligen med om konkret ?
Kommentera

matsby: Första gången jag håller med Boork om nåt.
Kommentera

Moverare:
du och boorken med andra ord *s*
Kommentera

matsby: Wikegård har stigit i min aktning högst avsevärt efter incidenten med Oduya.
Old time hockey.
Kommentera

Helg Ernest:
eller är det för att åtgången inte var så stor?
Kommentera

Helg Ernest: Jag kommer ihåg Allsvenskan 1999, du verkar förvisso ha förträngt den. Men jag kan friska upp ditt minne.
Vi vann fler derbyn än ni.
Så det så!
Kommentera

Moverare:
Du vore som en våt dröm för Wikegård att ha i laget med andra ord.
Kommentera

matsby: Du har så rätt.
Kommentera

Makarov: Säg inte det ! De vann en match under 80 talet tror jag.
Den karamellen suger dom på ännu ! Eftersom dom säljer fortfarande T-shirts med resultatet.
Kommentera

Föär övrigt är actionleif etta på topplistan över människor som gjorde mig glad förra året.
För under tredje perioden i Supportermatchen åkte han fram till mig, med ett ansikte förvridet av ilska och väste.
– Din fule jävel.
Det var efter att jag än en gång gjort något man inte får göra på en hockeyrink, och än en gång kommit undan med det.
Om jag spelar fult?
Jättefult, jag gör det jag är bäst på.
Kommentera

Moverare:
inte om "räddningsplankan" LIF och MIF inte är med ;-)
Kommentera

Makarov: Skitsamma vem som är bäst, det är känslan jag är ute efter.
Kommentera

Moverare:
Ett seriederby skulle inte heller vara särskilt spännande, vi är helt enkelt för bra för er.
Kommentera

matsby: Tre poäng var för dåligt, vi skulle mäkta med fyra, alla gånger.
Kommentera

Moverare:
Ähhh det är för jobbigt mentalt att åka ner,¨
kan inte ni göra en "Väsby" istället?
fast ni skulle ju å andra sidan inte klara av att ta tre poäng som dom gjorde ;-)
Kommentera

Kvalserie
Skulle inte ni kunna vara så vänliga att fippla till resten av säsongen att ni hamnar i Kvalserien. Det finns en, om än så liten, chans att vi tar oss dit och jag saknar derbyna.
Supportermatcherna är ju inte särskillt spännande, vi är helt enkelt för bra för er.
Kommentera

« · 388782