Taurus: Just nu handlar allt om psykologi. Enligt logikens lagar ska Djurgården inte kunna ta sig till slutspel i år - inte med en backuppsättning där en André Matsson som inte ens platsade i Skellefteå lirar sarg ut i första femman. Likväl tar dom sig dit. Imponerande - och en viljans seger över förnuftet.
Timrå måste på något jävla sätt repa mod. Matchen mot SSK i morgon handlar inte om något som går att utläsa på papper. Det är krig, och den som lyckas mobilisera mest mod, styrka och en vilja att gå över lik kommer att vinna. Ingen ska inbilla mig att det är 'klart som fan att Timrå torskar'. I helvete det är. Det är inte kört än. Inte så länge spelarna vägrar det.
Så ser avslutningen av serien ut. Det handlar bara om - i grunden - väldigt simpla saker. Viljan att ta fighten i nästa byte. Våga ta initiativ och göra skillnad. Vägra nöja sig med att
El Maco: Hockeyn vår tids gladitorspel, adrenalin och lust, skratt och gråt -kanonfin underhållning med KULTUR - Precis, se det som ett privilegium att TIMRÅ IK finns och att man kan gå matcherna här i medelpad ! Dags för våra Timrå krigare att ta en titt på tröjan ( inte på örnen) innan matchen imorgon - Kapten Lindström leder styrkorna mot en seger och tusen bröder och systrar sitter uppkopplad som inte kan vara i ladan, El Maco, Småland, Tycho, Zäta ! Börjar nu förstå varför min mor hette Ågren som ogift, ett kulturarv ha ha ha Ps E.M. har du provat kåkkebussen då hinner man med minst en bärs före match och fler...
Därför att så länge man har en pinne med sig avvaktar man. Ligger man under måste man prestera, och kommer i regel i kapp, som igår. Men när man har 2-2 så blir man försiktig igen och vågar inte anfalla.
El Maco: Så har du åter visat var skåpet skall stå! Det är för ångesten och lidandet man är Timrå-fan. Hade man varit lättköpt och velat göra det lätt för sig, hålla på ett lag som radar upp segrar och mästerskap finns andra alternativ. De med sådana böjelser håller på Frölunda, Färjestad el. dyl.
Lars Norén håller på Timrå! (Ger mig fan på det iaf)
El Maco: Härligt med lite kampvilja från det stora landet i väster. Själv har jag lite svårt att mobilisera just detta efter förlusten och att några idioter brutit sig in i bilen únder matchen. Men, men...
Jag avskyr verkligen gnälljönsar som ser lösningen genom att titta tillbaka eller att gnälla på ledningen. Idrott är i mångt och mycket ett psykologiskt spel och ingen kunde missa den håglöshet och det dåliga självförtroende som fanns ute på planen igår. Ytterst få spelare tog tag i pucken och gjorde någon utmanande insats. Ja jag skulle vilja säga att den som gjorde det bäst ( en gång ) var Mats Hansson av alla människor.
Det är deppigt ja...men definitivt inte kört. Kenta & co. måste nu ruska av sig detta och visa vägen. Manderville och ett antal andra spelare med ledaregenskaper får dra åt grillorna extra hårt näst gång och apropå Svoboda. Jag kanske är ensam om den åsikten. Men jag tyckte att han gjorde en helt ok match. Problemet låg som jag der det ( särskilt vid tredje målet ) att ingen back tog bort Djurgårdaren ifråga. Han fick skjuta tre returer. Vi går inte in i fighterna. Den där extra energin och initiativförmågan saknas.
Men hur som helst :
Hav hopp. Jag ser ljuset och ännu är det inte något tåg i tunneln.
El Maco: ...jag "njöt" av dagens match genom att surfa på Treon på jobbet via text-tv och hockeysnack. Tredje perioden satt jag på muggen hos en klient för att få vara ifred med mina uppdateringar. Det var ett sånt jävla elände på sitt sätt att jag var tvungen att skratta åt mig själv.
Fan, att hålla på Timrå den här säsongen är som att tillbringa lördagkvällen nedkissad och utslagen på folkparksparkeringen. Vi hade stora förhoppningar men kom inte in på dansen och nu är vi mest rädda för att nån jävla raggare från Liden ska komma och utnyttja vårt riskiga skick till att sparka oss mellan benen med sina snedgångna cowboyboots. Alltså, kom igen nu 060-området. Det är det här är vi födda till.
Jag blir bekymrad över den i och för sig lätt befogade själömkan som frodas här. Herregud vilka jävla hockeyrookies och inflyttade mesar det verkar vara som håller på Timrå 2006. Det är lägen som detta som vi är uppfostrade med. Det är sånt här man får rödvita hårstrån på sitt supporterbröst av. Jag är sjukt laddad. Det kan ju bara bli bättre. Jag skulle sätta större värde på att kunna resa hem och se matchen mot Tälje på torsdag än att, till exempel sett en av Djurgårdskvartarna förra året.
Det är streckstrid! Det är nyslipade skridskor på våra lite fettdallriga slutspelspudrade halsar! Det är kamp med Boden om andra allsvenska platsen! Det är derby mot Idioterna i Gärde och vi ligger under med 1-0. Det är kvalserie mot Leksand! Det är Nyköping hemma och nuelleraldrig efter tre raka förluster mot Västerås, Klöbben och Löven. Dock utan Åblad på bänken den här gången.
Känn ångest och adrenalin i blodet i krypkörningen mot hallen från rondellen på torsdag. Två och en halv timme senare kan vi flyga hemåt på små tussiga moln och på nätet se Bragd-Birger och Rocknrolf2 byta sina *cyberkjamizar* med varandra. Eller så är vi ännu mer nedsjunkna i den sugande Medelpadsleran och har en härlig kvalserie mot Bofors och grabbarna att se fram mot.
Det här blir en intressant vecka. Våga vägra ingenmansland.