1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590921 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2010

« · 1251989 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2010
Kattgubben:

Inte alla klubbar väl? Men föreningen AIK har definitivt gjort ett intryck av att vara livrädda för vissa supportergrupperingar. Dock tvivlar jag på att det är så himla enkelt att "få bort lössen från arenorna".
Kommentera

DJ Hemp: Alltså, ursäkta min ton men du kan ju inte sitta och försvara sånt här beteende, det är ju bara pinsamt. Vadå "det kommer vi alltid att behöva leva med"? Menar du att samhället och polisväsendet är helt maktlösa mot huliganer?
Kommentera

Olle:

"Primaterna" bryr sig inte om sådant som tomma läktare eller böter. De blir bara förbannade och vill göra en principiell markering. Eller så tänker de inte överhuvudtaget. Men de som hyschar eller på annat sätt provocerar en hemmapublik bör även de tänka på att de är en skam för sporten. Vad är vitsen med att göra detta liksom???

Jag skriver nu med tanke på vad jag själv skulle känna om någon sudden death-hjälte hyschade mot Timrå-klacken vid ett dylikt tillfälle. Men du skulle väl bara åka hem och anse att det hela var okej? Så pass överseende är du av naturen, eller...?
Kommentera

DJ Hemp: Det är en fråga om vilja egentligen. I England har man fått bort lössen från fotbollsarenorna. Här är klubbarna ryggradslösa och håller sina huliganer om ryggen (av rädsla för represalier?)
Kommentera

DJ Hemp: och då springer man ner i båset, något som kanske renderar i att spela inför tomma läktare eller böter för klubben? Haha!

Om jag vore bortalaget skulle jag "hyscha" varje gång så att primaterna till "fans" själva sänker klubben. Dom är en skam för sporten.
Kommentera

Kattgubben:

Visst, så är det. Men högriskmatcher är högriskmatcher och dessa kommer vi alltid att behöva leva med. Jag förvånas i alla fall inte det minsta. Hyschar man en AIK-klack på "Hovet" får man räkna med repressalier. Det vore naivt att tro något annat år 2010...
Kommentera

DJ Hemp: Jag tycker mest det är trist att det ska behövas så jävla mycket snutar och vakter vid dylika arrangemang. Det sticker i ögonen på en skattebetalare som bor i en norrlandskommun där man knappast kan räkna med att polisen finns tillgänglig om man skulle behöva dess hjälp.
Kommentera

Per HApps:

De lär i alla fall vara medvetna om att risken finns. Men nu blev det ju ingen större grej av det där ändå. Alla överlevde...
Kommentera

DJ Hemp: Inte besök i båset av idioter?
Kommentera

Båsincidenten på "Hovet" föregicks av hysch och hån mot klacken i och med avgörandet. Inte så underligt att vissa på läktaren blir förbannade och hatiska och att det kan rinna över. Vad förväntar sig egentligen ett bortalag sådana gånger?

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Näe det har den väl egentligen inte, men nog liknar han en kebabstuvare som dränkt pizzaoset med lite för mycket hugo boss;-)

Bedrövligt hursom!

Edit: En annan fiffig grej med sthlms-klackarna är deras ramsa "En jävla massa bönder!" Stockholm är ju som bekant den kommun i Sverige med överlägset flest inflyttade "bönder"...

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Äkliga jävla gnaget jävlar!! Nack skott tack!! Fy fan och dne där jävla töntiga idioten som viftar mot polisen, skaffa ett liv, fan när polisen ska ta till övervåld då blir det inget......
Kommentera

Ambroo: Nu vet jag inte vad etniciteten har för betydelse, men inte går det avgöra den på de här bilderna.
Kommentera

T T: Strongt att en kurd får hoppa in i båset och leka fotbollssupporter a la Turkiska ligan.

Det är såna här gånger man verkligen hatar sthlms-lagen och framförallt deras supportrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Tufft av Popovic att bänka Klasen. Och Rögle gnider på med en tvåa till. Straffar i Växjö...och två poäng till Almtuna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Rhodin värvades för sin rutin...skrattretande,,När ska Leksand lära sig??????? Virta..en gamling det oxå,,,
Kommentera

T T: Stilfull avslutning av Leksand. Mycket rutinerat.

3 - 2
(1 - 1, 1 - 1, 1 - 0)
Third period ended

59.34 10 min LIF 25. RHODIN, Thomas ABUSE
59.34 2 min LIF 15. VIRTA, Tony CROSS
58.04 2 min LIF T. Team LIF TOO-M
55.55 2 min LIF 21. JOHANSSON, Eric HOOK
Kommentera

T T: Braaa....mosa dalabönderna
Kommentera

1-0 till SSK efter förarbete av Pelle Hallin.
Kommentera

Raggaren Putte: Jag tycker inte att Leksand vann särskilt rättvist heller av det jag såg. Två individuella nummer av Pelle Prestberg avgjorde.
Kommentera

Skulle lätt kunna bli att SSK går ifrån nu och sedan blir det stentufft om andra platsen. SSK mot Leksand i nästa.
Kommentera

T T: Typiskt nog så vinner sparkklubben på straffar. Verkar orättvist dessutom då de extremt dryga inbitna Rögle-kommentatorna på webradion nästan ber om ursäkt för Rögle-segern efteråt.
Kommentera

Raggaren Putte: Dags för straffläggning nu..och där avgjorde Rögle snabbt.

...och S-vall torskade i sudden efter att ha tappat en tvåmålsledning i tredje.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Rooster23: Dessvärre lyckades just skåningarna kvittera när de plockat målvakten.
Kommentera

Raggaren Putte: Det bästa för TIK vore om Almtuna gjorde en Väsby....
Kommentera

T T: Haha ja why not :P
Kommentera

Snoop: ...och Markus Matthiasson kommer hem och dominerar.    :)
Kommentera

Raggaren Putte: Skulle Almtuna ta och vinna borta mot Rögle då har man mycket stora möjligheter att gå upp i elitserien.
Kommentera

Och 2-1 till Almtuna.
Kommentera

Heleniz: aa för leksand timrå är ju alltig kult att se
Kommentera

Ja, folk lär ju hellre se TIK - Leksand än TIK - Södertälje till exempel.
Kommentera

John K: Håller med
Kommentera

superfalle: Vadå minsta klubben? Det är bättre med klubbar som har förutsättningar att dra stora bublikskaror till matcherna. Då kan vi höja genomsnittsstandarden i lagen och det är bra för svensk elithockey.
Kommentera

John K: ja . bara storlag . så vi blir minsta klubben i elitserien .. de vore kanon
Kommentera

Växjö -AIK 2-3 AIK har inte vunnit sedan 2006 i växjö.
Kommentera

John K: Almtuna ser iaf ut att få en drömstart i KS, leder 3-1 mot Leksand nu i 2:a...
Kommentera

Frella: Hur kan du tycka att vi skall ha upp Växjö och Almtuna i elitserien. Det blir bättre med AIK och Leksand. Helst skulle vi haft upp Malmö i stället för Leksand.
Kommentera

DJ Hemp: Så här ser Play Off ut:
Kommentera

T T: Jag tro på att avstå...det känns inte riktigt bra.... om sundsvall skulle ha ett lag i div.1.....personligen skulle jag gilla o se IFSHs Jon Palmebjörk i TIK nästa år han som Jimmy berömde i bloggen senast...vi behöver några rightare o gärna med näsa för målet o han har verkligen utvecklats rejält i år tycker jag...
Kommentera

T T:

Självklart ska de onda med ont fördrivas. Men jag tror att de kommer att hänga kvar på något sätt ändå. Sundsvall lär tråka sig kvar på något annat lags bekostnad. Jag har ingen större koll på vilka motståndarna blir, men det kanske handlar om Vita Hästen & Co eller...?
Kommentera

Sundsvall Hockey kan få vara med i den här tråden de också.       ;)

Här är jag också ambivalent. Ska man onda bort dem for old times' sake eller avstå från det för att det är bättre för TIK att ha allsvenskt i stan?

Kommentera

T T:Leksand passerar??? Omsättning har de haft högre länge hur konstigt det än kan låta.....
Kommentera

T T:

Jag vet att det är helt jävla kört nu, men kom igen nu för faaan Malmö IF!!! Come on you MIF!!!1 ÄLSKA MALMÖ :)
Kommentera

Frella: Och sedan stänger vi ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Så kan vi dödförklara den här tråden, i alla fall för Timrås del.
Kommentera

T T: Jag tycker vi lyfter upp Växjö och Almtuna.
Kommentera

Så vilka lag ska man hålla på då? Reflexmässigt kanske vi ondar på Kickers men är det bättre att få upp Leksand som direkt passerar oss i publikliga och spelarbudget? Å andra sidan så kommer vi alltid att ta fler poäng mot dem än mot Ouäögle.

Knivigt det här. Hjälp mig att ta ställning.

Kommentera

Tjalle:
in med boork...
Kommentera

« · 1251989 · »