1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590955 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2010

« · 1255377 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2010

El Maco: Ska inte det vara klubbdirektörens bror?

Det verkar bli en helt avgörande mellan Sundsvall och Tingsryd i Gärde på söndag.

Kommentera

Skarin: En Timråit håller ju på Mörrum i Blekingehockeyn. Massabruk mitt i byn och såväl vår klubbdirektör som vår lagkapten har spelat med laxen på bröstet.
Kommentera

Olofström????? Tacka vet jag Lejonström. Det var tider det!

Tihi.
Kommentera

69 skott på mål har de lyckats bokföra på två perioder i Leksand!?
Kommentera

JimmyH: ett 5-5 mål bortdömt också.
Kommentera

T T: jo :P

Edit: 5-0 nu, D. Olsson har 2+2 och Oscar Johansson har 2+1 (som jag i hemlighet hoppas ska utvecklas till den grad att han får återvända till Timrå, hur troligt det är låter jag dock vara osagt)

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: ...inte där också :S , jag som tänkte pimpla imorgon, näe två isar samma kväll de blir ingen pimpling imorgon inte....
Kommentera

dr-nix: Olofström är rejält i gungning.
Kommentera

JimmyH: 4-0 till IFSH, Daniel Olsson har 2+1
Kommentera

JimmyH & T T: gungning? har isjäveln smält... ;)
Kommentera

T T: 4-5 nu. AIK är i gungning.

Sundsvall har 3-0.

Redigerad kommentar

Kommentera

5-2 till AIK nu. Gamle kvalserieräven Henrik Eriksson har gjort två. Rögle är i gungning.
Kommentera

Mackelito: iNTE JAG HELLER!
Kommentera

Mackelito: Lite som foppa flaggan :-)

Men för dom som känner sig sårad så ber jag om ursäkt för min del i det hela.
Kommentera

diffe: Jag skulle nog säga att det var ett lite halv roligt skämt.

Kan inte Riiktigt förstå hur vissa kan bli så pass upprörda.
Kommentera

superfalle: Vilken jämförelse!! Bättre kan du väl? Men jag vidhåller att det var ett riktigt bra April skämt..
Kommentera

diffe: mm . jätte roligt .. jag ska ringa dej och säga att jag är från svenska spel och att du vunnit 10 miljoner . sen ringa upp efter några timmar och säga att jag skojar
Kommentera

Frella: Gammgubbarna i Leksand håller kvalserien vid liv. Men det är inget vidare spel man bjuds på. Håller näppeligen i en elitserie. Oliver Ekman Larsson är väl den spelare som imponerar mest på mig i Leksandslaget. Abid i Rögle har inget kontrakt och bör vara en spelare som platsar i ett lag som Timrå (med all respekt för att vi inte kan ha hur många utlänningar som helst).

Södertälje känns klart mina ögon. Sedan tror jag att AIK tar klivet upp. Tycker laget har vuxit under serien och visar prov på god disciplin och jävlaranamma.

Kommentera

Själv så tycker jag att April skämtet med Corso bort och Pyrret in, var ett klockrent April skämt. Men det verkar inte som det var lika uppskattat hos de flesta här inne?!

Skulle kunna gjort det själv t.o.m.!!!
Kommentera

T T: Så verkar KS leva ett litet tag till. 2-1 till Leksand efter OT och AIK gick och vann. Dessa möts i nästa omgång och ytterliggare ett lag kommer vara borta då efter den omgången.
Kommentera

Rögle ligger på hårt i början. Vinner de i dag är väl den här serien avgjord redan.
Kommentera

mattias - 74: Mycket sant där. Håller tummarna för Leksand både för pengarnas skull och för att slippa Ouöägle nästa år.
Kommentera

ersson:

Du är nog inte ensam ,det är inte kört heller.

Kommentera

mikenomad:

God natt 1 - 3

Kommentera

Limpan: Fan...Leksand-Rögle 1-2...vi verkar få dras med Rögle och SSK en säsong till.
Kommentera

Blizzard: Kul att det finns handbolls supportrar som är här inne å skriver
Kommentera

Blizzard:

Det är inte min ambition att en sådan som du ska förstå sig på mig...
Kommentera

DJ Hemp_: Jag förstår mig absolut inte på dig, du är jävligt konstig!! Du håller på bajen och timrå, men du vill gärna ha upp AIK (vad fan!!!!) i ES, och S-vall vill du ha ner så långt de går.....
Förstår mig absolut inte på mig dig...sen att du är en modo lover är en annan sak......

Idag var det 6st AIK'are som fick reda på att jag var bajare, hur många av de 6 tror du vågade säga emot mig..... - ah just det NOLL!!! haha jävla soper!
Kommentera

TIKbiff: så kan du ju inte säga. Du kommer aldrig ifrån att med AIK följer rötäggen till supportrar med. Nej tack.
Kommentera

DJ Hemp:
Är nog en av få här inne som håller med om AIK, synd att deras fans skämmer ut sig, men hockeylaget AIK ser jag gärna i ES igen.
Kommentera

Idel dåliga hockeyresultat i dag. Det är alldeles för många bonnalag i elitserien. Jag vill att Malmö, AIK och Almtuna tar steget upp de närmaste åren. Tre stora, fina städer. Södertälje, Rögle och ytterligare något bonnalag (inte vi) kan gärna få ta farväl av högsta serien.

Dessutom vann Sundsvall i dag. Helt värdelöst. Jag säger som Bragd-Birger: Hockey är en skitsport!
Kommentera

Samuelsson har målat för Sundsvall i deras kvalserie (dom lirar borta mot obesegrade Tingsryd).

33.52 0 - 3 EQ SUN 3. SAMUELSSON, Jesper

(10. ANDERSSON, Stefan)
Kommentera

Hockeykravaller signerade AIK inträffade redan för 28 år sedan, då "Löven" var på besök i "Hovet". Antar att det handlade om 1982 års SM-final den gången. Den minnesgoda läsaren vet att "Gnaget" vann med 3-2 i matcher...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo:

Samtidigt tycks där existera ett rikt kultur- och fritidsliv med en viss självdistans. Det finns oftast två sidor av myntet (i detta fall avseende samhället Bjästa)...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Relativt OT, men ändå... Bjästa måste vara helvetet på jordet. Inavlet personifierat liksom.
Kommentera

Olle:

Okej, du syftade på "Bjästa-fallet". Då förstår jag vad du menar med "ingen vidare smakfull eller relevant jämförelse". Jag hade tidigare inte hört talas om detta och trodde i min enfald att det handlade om något idrottsrelaterat våld.

På Gnagarforum går debatten om kvällens händelse het. En del försvarar den och en del fördömer den. Alla gnagare är inte likadana. Precis som väntat egentligen. Fint så i alla fall...

http://aik.pi.se/guestbook/

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle:

Den här debatten har varit synnerligen sansad, anser jag. Från början till slut. Nej, han knappast bli avstängd på livstid.

Tack! Nu ska jag försöka leta upp MoDo-bokens diskussion :)
Kommentera

DJ Hemp: Så ju mindre man uppmärksammar huliganism, desto mindre kommer folk att vilja kasta flaskor på motståndarspelare och bråka?
Den här diskussionen håller på att spåra ur, hur provocerad man än blir verbalt så kan man inte springa ner i båset och börja veva. Jag hoppas att "supportern" blir avstängd på livstid men det lär väl aldrig hända.

Jag ser ingen anledning till att sånt avskum ska få vistas i en hockeyarena bland vanligt folk.

Ja jag syftade på diskussionen i modoboken.
Kommentera

Olle:

Jag anser att du borde tala om vilket debatt som avses. Självklart blir man ju nyfiken och jag har inte tid att följa våra "grannböcker". Om vi bortser från jämförelsen, så kanske man ändå vill läsa denna debatt.

Alla normalt tänkande vet vid det här laget att det inte är särskilt smart att inleda något läktarvåld. De övriga lär knappast bry sig om moraliserandet hur mycket det än predikas. Snarare tvärtom. Det blir bara ännu mer spännande att bryta mot normen.

Det är bara att gå till sig själv. Man går på alla dessa matcher för att få sig en grym idrottsupplevelse. Beroende på resultat, så avreagerar man sig verbalt. Ingen behöver tala om för mig att man inte ska spöa skiten ur någon för att det gick mitt lag emot. Men jag tror snarare att det kan stå vissa upp i halsen att få några slags självklara regler nerkörda i densamma om detta upprepas gång efter annan. Då blir de fullständigt anti i stället. Men i de flesta fall kör de väl sitt "race" oavsett...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Vilken debatt jag menade, kan vi lämna osagt. Det var ingen vidare smakfull jämförelse av mig och det har ingen relevans heller.

Hur som helst så tycker jag att det är fel att resonera på det sättet, om man inte skulle uppmärksamma felaktigt beteende för att det är "självklart/uppenbart" då är det inte säkert att alla skulle uppfatta det som felaktigt till slut.

Sen är nog dom flesta överens om att huliganism är något förkastligt men jag hävdar fortfarande att det är viktigt att fördöma inslag som är direkt skadligt för sporten.
Kommentera

Olle:

Om det nu är så självklart att det är förkastligt, så kan nog folk själva räkna ut vad som är rätt och fel. Det kallas för sunt förnuft, antar jag. Vilken debatt och i vilken "grannbok"? MoDos eller...?
Kommentera

DJ Hemp: Det ska fördömas eftersom folk kan få för sig att det är ok annars. Det pågick nyss en debatt i en "grannbok" vars innehåll visar ganska tydligt på hur illa det går om man bara står vid sidan av och låter avskyvärda åsikter och handlingar reproduceras. Saker och ting går överstyr.
Kommentera

Olle:

Vissa supportrar anser sig ha rätt att göra mer än andra. Eller vad man nu ska säga. Det var knappast någon tillfällighet att "Gnaget" reagerade på det här viset. Men han fick ju sina fiskar varma, enligt inslaget. Det var väl värt det...
Kommentera

Olle:

Ja, så kan man se det. Och Rögle grinar väl knappast ut i media heller, vad jag har förstått. Så jag håller med om att det var såväl dumt som smart :)

Ditt andra stycke tror jag nog att de flesta av oss skriver under på. För min del har jag bara så svårt för att det varenda gång ska moraliseras och att beteenden som det på "Hovet" i kväll ska fördömas. Det fattar ju varenda jävel egentligen att det inte är särskilt vettigt. Men det blir bara så förutsägbara reaktioner jämt och ständigt. Människan är oerhört långt ifrån perfekt. Men det vet vi redan sedan en lång tid tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Jag kan väl bli förbannad som alla andra men det är en stor skillnad (anser jag) att som spelare göra något mot en annan spelare eller som i det här fallet, som "supporter" och göra något mot det andra lagets ledare.
Kommentera

DJ Hemp: "för bövelen"..
du svär fortfarande som en toppekonom..;)
Kommentera

DJ Hemp: Otroligt dumt eller otroligt smart, det beror ju på hur man ser på saken. Jag tror inte många timråfans skulle försökt storma båset i ett sånt läge, knappt ens lhc-supportrar. Det här kan ju ses som ett sätt att försämra det sportsliga läget för en konkurrent.

Jag förstår vad du menar, det är inte speciellt sportsligt eller snyggt att gestikulera på det viset men det ska inte behöva gå till sådan överdrift iaf, Det här är ju människor som saknar etiska ramverk, dessa element är dåliga för sporten.
Kommentera

Olle:

Jag misstänker att du är en inte så liten hycklare faktiskt. Aningen skenhelig kanske. Du får ju för bövelen se till situationen, eller?
Kommentera

Olle:

Jag försvarar ingenting. Var kan du utläsa något sådant? Men jag anser att det även är otroligt dumt att som tillrest hyscha mot en hemmaklack i ett läge som i afton. Man är ju fullt medvetna om att det finns dårar i dylika sammanhang. Varför utmana ödet helt i onödan? Bättre då att visa sin obegränsade glädje inom laget i stället. Vad är det för fel med det?
Kommentera

DJ Hemp: Om du undrar om jag handgripligen skulle ta till våld mot någon som retade mig verbalt eller gestikulerade något åt mig då är svaret "nej". Jag är en fullt fungerande, vuxen människa.
Kommentera

« · 1255377 · »