Jag tror det var 69, jag tror vi fick silvret. Jag gick på folkhögskola i Sörmland!
Men sen dess, jag är jävligt imponerad att jag har stannat kvar i mitt supporterskap, lockat en dotter, född 80 att bli likadan! Fått sonen , 82 att gilla hockey, fått hustrun att vara den som skriker högst, och ser mest.. (hon är uppväxt i Fagervik, är det därför?)
Jag har varit med så länge att jag har en jävligt gul T-tröja! Förstår Leksand, det är väl det jag menar, fast dom är väl oftare i Eliten än vi, kom igen kalenderbitarna..!
orion: Nja, inte riktigt samma nivå. Vi vandrade i öknen i arton fucking år, visst...men om vi varit leksingar hade vi under denna vandring ständigt blivit erbjudna vatten som i sista stund hade dragits bort varpå givaren istället urinerat oss i ansiktet. Tänk dig dom arton åren.
Bragd-Birger: Jag kan iofs tänka att Timrå IK var tungt sponsrade av Hanngrens SadoMackeri i typ arton år när vi alltid blev torra i munnen när en droppe saliv skulle ha hämtat hem non stopen i handen som ledde till eliten...
Alltså, man kan tycka vad man vill om att vara timråit när det går som tyngst, men...jiiises, om man vore leksandsupporter. Snacka om att bli urinerad i ansiktet hela jävla tiden. Nu var man äntligen med i en kvalserie, hade klarat av de tuffaste matcherna och - inte minst - haft maxflyt med de andra resultaten. Vad gör man då? När man möter seriens megajumbo? Och dessutom ser på tavlan att Almtuna smiskar upp Rögle? Just det: man kör the leksandsway, och öppnar de gyldene flödets kranar. Igen!
Jag vet ärligt inte om jag kan tänka mig något värre än att vara 'Leksing tills jag dör!!1'. Hur många säsonger skulle man greja innan man stirrade i badrumskaklet med handlederna uppslitsade till armhålan?
Herregud. Lägg ner föreningen, eller nåt. Det här måste ju vara det mest sadomasochistiska lag som någonsin tillåtits verka i ett svenskt seriesystem.
Kerstin_k: Näe detta är hockey godis, jag som trodde att ingången mitt i våran klack var största problemet till att så några sjöng, men kan DIF få så många att sjunga på två olika våningar då har vi inget att skylla på. Vi är långt efter och vi fortjänar inte top 3 i klack matchen längre....
Blizzard: Själv sitter man och hoppas på att Linköping vinner den matchen så jag kan gå och kolla på hockey i chokladasken nästa omgång och DÅ se DIF vinna :P men man kan ju inte få allt här i världen :)
dr-nix: Det är mkt möjligt att Pecka Alcén får fason på grabben. Men oddsen är inte på Modigs sida i nuläget. Det är en fifty-fifty-värvning som kan bli både flipp eller flopp.
Det är sista chansen nu för Mattias att bevisa sin "storhet" och verkligen växa ut till en stabil elitseriemålvakt. Annars är karriären död.
Mitt tips är att nästa klubbadress för Modig blir Asplöven Haparanda.
Uno Gordon: Alltså jag tror ju att målvaktstränaren Alcen i allra högsta grad är med och har tagit beslutet när det gäller värvning av Modig. Troligtvis tror Alcen att han kan jobba med Mattias och göra något av grabben.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Men sen dess, jag är jävligt imponerad att jag har stannat kvar i mitt supporterskap, lockat en dotter, född 80 att bli likadan!
Fått sonen , 82 att gilla hockey, fått hustrun att vara den som skriker högst, och ser mest..
(hon är uppväxt i Fagervik, är det därför?)
Jag har varit med så länge att jag har en jävligt gul T-tröja!
Förstår Leksand, det är väl det jag menar, fast dom är väl oftare i Eliten än vi, kom igen kalenderbitarna..!