1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590395 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2010

« · 1256662 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2010
Simmalugnt: aaaaaAAAAAIIIIIIIIIIIIIII kkkkkkkkkkkkkkkk
Kommentera

T T:

Som Staffan "Just nu" Lindeborg skulle ha sagt.

JUST NU är AIK i Elitserien.
Kommentera

SSK kvitterar tidigt i tredje. AIK är minst 10 minuter senare i sin match. Det kan gå så långt som att en straffläggning avgör den sista elitserieplatsen.
Kommentera

Simmalugnt:

Nostalgi;)

Kärring Wiklund, klapp klapp klapp, kärring Wiklund klapp klapp klapp.
Kommentera

T T:

Ja vafan en hundring kan det va värt att betala om det blir så att äcklen i kattlådan får möta Kovland nästa säsong. =o)

Skulle va kul att veta om det fortfarande skulle bli hyllningsramsor till Hjärnsläppet Wiklund då också.
Kommentera

Simmalugnt: Om de bara tar en pinne då?      ;)
Kommentera

T T:

Vinner TAIF i dag då löser jag medlemskap i Gröna Brigaden till nästa säsong.
Kommentera

Simmalugnt: Kvitterat nu. Över 1400 inloggade på sidan, det är ett jäkla chattande.      ;)
Kommentera

T T:

Kissemissarna-TAIF 0-1.
Kommentera

Blizzard: Du är inte uppdaterad. Rögle leder 2-1, 1-1 i Leksand.
Kommentera

19-4 i skott till AIK men fortfarande mållöst...
Kommentera

Bragd-Birger: Det är stor skillnad på vår 18 år långa ökenvandring och Leksands ständiga debacle. Precis som du skriver bestod de 18 åren till stor del av säsonger då man inte skapade sig några som helst illusioner om att ES var en möjlighet, förljdaktligen ingen jobbig besvikelse efteråt heller.

Inte på långa vägar lika påfrestande som det alla Leksandssupportrar tvingas utstå. Denna ständiga hausse inför och under säsongerna bara för att i säsongens avgörande stå där, förnedrad, sodomerad och nerpissad.
Kommentera

Anonymous:

Det är mycket man bör göra här i livet, personligen spelar jag aldrig emot Leksand och Liverpool när jag väl spelar.. :)

Kommentera

mattias - 74: Man borde ha spelat på den matchen, borde ha gett rätt bra med stålar.
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja fy fan så less man är på det här jävla laget.

Kommentera

Nä vad ska MIF upp i elitserien att göra, inte så mycket vassare lag än vad Sundsvall har. Nä då kan liga gärna Sundsvall få en gratisbiljett, så det förstår jag inte alls. Almtuna, AIK och Leksand då, de förtjänar möjligen Elitserien.
Kommentera

Ambroo:

Nej, fan vet. Men varför måste man alltid vara bäst just när det gäller? Jag betraktar det som en viss prestation också att vinna en serie flera år i rad, som Leksand väl har gjort nu? Den består av mer än 50 omgångar och därmed har de visat prov på ett visst styrkebesked. Att man sedan viker ner sig och torskar i en och annan avgörande kvalmatch, varför ska man straffas så hårt för detta?

Ja, med nuvarande system är det rättvist vad som sker. Det är därför jag anser att systemet borde ändras. Jag är ingen leksing, men börjar nu anse att det hela är smått parodiskt...

Där är vi överens. MIF, LIF och AIK till eliten. Det blir roligare då. Men i värsta fall inte för TIK. Jag är till viss del kluven i den frågan. Vi kan mycket väl vara i behov av räddningsplankor som RBK och SSK även i framtiden...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Jag vet inte om du har rätt i det där sista. Bäst när det gäller är liksom hela grejen och de har ju knappast bevisat att de är det. Jag är dock för 14 lag och då skulle jag helst vilja se LIF tillsammans med MIF.
Kommentera

orion:

1968/1969 var ingen höjdarsäsong för Timrå IK. Vi höll nästan på att åka ur den gången. Vårt enda silver togs säsongen 1973/1974.

Leksand är mycket riktigt i eliten oftare, om vi räknar från starten av serien säsongen 1975/1976. Men det hjälper dem knappast i dag.

Annars är jag faktiskt lite ambivalent i frågan. Så jävla kul är det inte att som längst nå kvarts- eller semifinal heller. Jag vill vinna hela skiten. Naturligtvis är leksingarna besvikna som fan i nuläget (även om det teoretiskt sett inte är helt kört ännu). Men de vann SM-guld 1969, 1973, 1974 och 1975. Tänk att få sitta hemma och tillfredsställa sig själv till dessa medaljer (de har säkert en och annan video från den tiden). Jag avundas dem...

Edit: Systemet är åt helvete. Leksand borde faktiskt spela i elitserien vid det här laget. Det kan inte vara rätt att ett lag som leker hem allsvenskan varenda år aldrig tar steget upp. Snacka om poetisk orättvisa...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tror det var 69, jag tror vi fick silvret. Jag gick på folkhögskola i Sörmland!

Men sen dess, jag är jävligt imponerad att jag har stannat kvar i mitt supporterskap, lockat en dotter, född 80 att bli likadan!
Fått sonen , 82 att gilla hockey, fått hustrun att vara den som skriker högst, och ser mest..
(hon är uppväxt i Fagervik, är det därför?)

Jag har varit med så länge att jag har en jävligt gul T-tröja!
Förstår Leksand, det är väl det jag menar, fast dom är väl oftare i Eliten än vi, kom igen kalenderbitarna..!
Kommentera

orion: Nja, inte riktigt samma nivå. Vi vandrade i öknen i arton fucking år, visst...men om vi varit leksingar hade vi under denna vandring ständigt blivit erbjudna vatten som i sista stund hade dragits bort varpå givaren istället urinerat oss i ansiktet.
Tänk dig dom arton åren.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag kan iofs tänka att Timrå IK var tungt sponsrade av Hanngrens SadoMackeri i typ arton år när vi alltid blev torra i munnen när en droppe saliv skulle ha hämtat hem non stopen i handen som ledde till eliten...
Kommentera

Alltså, man kan tycka vad man vill om att vara timråit när det går som tyngst, men...jiiises, om man vore leksandsupporter. Snacka om att bli urinerad i ansiktet hela jävla tiden.
Nu var man äntligen med i en kvalserie, hade klarat av de tuffaste matcherna och - inte minst - haft maxflyt med de andra resultaten. Vad gör man då? När man möter seriens megajumbo? Och dessutom ser på tavlan att Almtuna smiskar upp Rögle?
Just det: man kör the leksandsway, och öppnar de gyldene flödets kranar. Igen!

Jag vet ärligt inte om jag kan tänka mig något värre än att vara 'Leksing tills jag dör!!1'. Hur många säsonger skulle man greja innan man stirrade i badrumskaklet med handlederna uppslitsade till armhålan?

Herregud. Lägg ner föreningen, eller nåt. Det här måste ju vara det mest sadomasochistiska lag som någonsin tillåtits verka i ett svenskt seriesystem.
Kommentera

T T: JAAAA...........AIK :-)
Kommentera

TIKbiff: Nu har de Växjö hemma som inte tar med sina artistare. Vilket liv det kommer att bli om det.
Kommentera

T T:
yes :-)
Kommentera

Gynge efter 17 sekunder!

...och det var inte direkt någon som försökte hindra honom...

Redigerad kommentar

Kommentera

SSK firar för fullt samtidigt som ett suddenmål betyder allt för AIK och övriga lag.
Kommentera

Blizzard: inga dryga masar i ES..helnöjd nu :-) hellre AIK.
Kommentera

En pinne till SSK och två till AIK borde de kunna komma överens om i det här läget...
Kommentera

4-1, LIF är på gång :P
Kommentera

Blizzard: eller 15:e kanske är om det går till 7 matcher....
Kommentera

Per HApps: 15 april klockan 19:30 mot HV71 sedan är det nog bara räkna varanan dag tror jag förutom när de är två borta där dif har följande...

hema 15 april
borta 17 april
hemma 19 april
borta 21 april
borta 22 april
hemma 24 april
borta 26 april
Kommentera

Bragd-Birger: Bra "byte" där av The Link - Lotvonen mot Granath...
Kommentera

Bragd-Birger: Att idiot-Linkan släppte honom... alltså. Jag saknar ord.
Kommentera

Blizzard: Nån som vet vilka dagar Djurgården spelar sina hemmamatcher i finalen?
Kommentera

Lotvonen ser het ut. Två hakningar och en interference så här långt.
Kommentera

Kerstin_k: Näe detta är hockey godis, jag som trodde att ingången mitt i våran klack var största problemet till att så några sjöng, men kan DIF få så många att sjunga på två olika våningar då har vi inget att skylla på. Vi är långt efter och vi fortjänar inte top 3 i klack matchen längre....
Kommentera

Kerstin_k: Måste erkänna att jag är lite avis...
Kommentera

Blizzard: Finns ingen klack i Sverige som kan mäta sig mot detta.
Kommentera

det koookar i globen alla hoppar mäktigt
Kommentera

det koookar i globen alla hoppar mäktigt
Kommentera

Bigthelin: Leksand är ju helt j*vla otroliga, ska dom sumpa denna gyllene chans också ? verkar ju så :/
Kommentera

mattias - 74: Vad är det nu..? Tionde gången i följd som Leksand pissar bort sig själv i KS?

Nu är det väl iof några perioder kvar, så dom kan mkt väl vända än. Men bättre start kan man ju få.
Kommentera

Bigthelin:

Blir så less jag har tårarna i halsen.

Kommentera

Bigthelin: Tala om att vika ner sig (speciellt som både Rögle och AIK ligger under i sina matcher)!
Kommentera

Vad håller Leksand på med??? 3-0 nu till Växjö
Kommentera

Bigthelin: Aah det är surt.
Kommentera

Blizzard: Japp! :) Tungt att Skellefteå ligger under med 2-0. Hade varit kul att se dem spöa H(I)V71
Kommentera

« · 1256662 · »