KORITFW: Hehe det är modoiter vi pratar om, dom brukar hitta ett sätt att slå sig för bröstet oavsett om det är befogat eller ej.
Edit: Om jag får gissa så tror jag Spud har förberedda kalkyler på vad Timrå IK gick minus ifjol. Han har varit knäpptyst sedan han presenterade en massa citat från timråskribenter som sågade challe och hyllade perra, medan dom låg på slutspel och vi på kval.
Redigerad kommentar
Ja det var kommentarer som var daterade inför säsongen då alla misstänkte att challe skulle sänka modo. Vem som drog det längsta strået, även om det inte var mycket längre, det vet ju alla by now.
Olle: jo jo, men det får man ta. Man måste tänka OM :)
edit: tror du verkligen dom har mage att vara kaxiga ÄVEN om dom vinner? Såvida dom inte leder med 6-0 i första så ligger dom däckad med hjärtproblem i slutminuterna.
Simmalugnt: För övrigt så tror jag att det blir betydligt fler Modoiter här inne vid Modoseger i kväll än vad det blir Tikare i Modoboken vid Modoförlust.
En timme kvar till nedsläpp. Undrar hur många spelare som drar bromsspår redan nu? Fantastiskt egentligen, hur en hel jävla säsong - och nästa - kan kokas ner till en enda match. Blir det straffavgörande av det hela är det nästan lite för häftigt.
När det gäller utgången kan jag inte tippa alls. Känns vidöppet. Samtidigt finns det ett skönt mått av win-win i det hela. Vinner Modo blir det en lite hetsigare, nervigare elitserie till hösten. Trevligt. Vinner SSK får skadeglädjen sitt utlopp, och man kan frossa i brustna 'Heart of Hockey':s. Roligt.
Trådbumpar igen. Det som var irriterande över säsongen var att precis när man var på g. Hade några matcher som tog oss bort från tröskeln till helvetet så var det något som drog ner en igen.
Frölunda hade rejält med flax. Vi hade en sejour där vi vann en 8 - 10 matcher plus då sista tre matcherna som räddade oss.
Sett till hela säsongen borde vi ha spelat kvalspel.
Sätter en slant på M0d0, så man inte kan stänga av TVn heelt missnöjd. Hejjar på SSK då alla M0d0iter vid vinst skulle se denna KS som bortblåst i samma sekund som hesa Fredrik ljuder. Dom ska skämmas för det dom åstadkommit.
Modo har alltid sett sig som förmer än andra klubbar, i alla fall i den alldaglige Ö-viksbons ögon. Efter en tids mardrömsresultat så ska nu allt avgöras i den sista matchen Kommer en hel stads förväntningar o drömmar orka lyfta Modo mot ett snålt, gnetigt men iskallt taktiskt spelande SSK?
Det har varit några tuffa dygn för älskarna av Modo, ”The Heart of Hockey”. Först SSK:s seger mot Modo, några mindre bra matcher som följdes av Modos katastrofala förlust hemma mot Rögle. Men allt det där sker på en annan planet för människorna, som redan tidigt under eftermiddagen, köar utanför gråtfärdiga Fjällräven.
Modo har i många år levt mer i det förflutna än i nuet, i tron att det som förr var, fortfarande existerar. Drömmen om en framgång i ES återigen har varit intensiv och konkret. Men det går alldeles för långsamt. När man nu möter lagen i KS så krymper dom avstånden så till den grad att en halvmeter inte mäter mer än några centimeter.
Modo Hockey står och stampar vid ett vändkors. Vart ska man och varför?
Det som tidigare var ”juvelen” i den svenska hockeyn är nu en stum, svart gammal sten. Modo har oftast gått i täten, när det gäller talanger, Men det är länge sen nu. Nu är de allra flesta villrådiga. Ingen har en egen, klar tanke hur framtidens Hockey ska spelas.
I KS har lagen spelat försvarsspel med hela laget o Modo har aldrig tagit chansen att försöka höja tempot, dra isär backarna, ta oväntade bågar osv pga att dom lever på gamla föredettingar o i det förflutna, Ingen vågar (eller orkar) bryta mönstret. KS lagen spinner ett nät o Modo klibbar fast i det direkt.
Ikväll är ödets timma slagen. Modo måste komma ihåg vilket fantastiskt bra lag man ändå är. Man har släppt ifrån sig den cyniska trollstaven. Dom måste ta upp den trollstaven o svinga den igen för annars kommer Modos ES-saga vara all.
Johnny Bravo: skit i deras ödmjukhet . vem fan vill ha 3 stockholmslag i serien . roligare om hockeyn är spridd över sverige . och finns de något roligare än derby mot modo , nä nu hejar vi fram våra norrlandsbröder .
Knylan: Ja...att som Timråit heja fram Modo känns väl en smula magstarkt. Men att se matchen på plats för att kunna ta del av en unikt ångestladdad match utan att Timrå ärt delaktiga är en annan sak. Samt att lite i smyg hoppas att det ändå blir Modo till slut som vinner. Eftersom alternativet är så in i h-e mycket tråkigare....
Johnny Bravo: Går bra att va kaxig nu va?Tänk tillbaka lite på hur du mådde i början av Mars istället!Fast det är klart att skulle det bli tik i kvalserien nästa år så hoppas jag att fans till andra lag är lika ödmjuka som ni är.
En del av mig vill se Modo fara ur ES på straffar o känner en fruktansvärt Go glädje när jag tänker på det, samtidigt som ett grymt vemod några sek. senare slår till.
Jag är kluven mycket pga alla dryga modoiter som fortfarande inte har lärt sig ödmjukhet. Läxan kanske måst behövas göra ännu ondare genom ett förlora ikväll?
Patrik Källstr: Det spelar ingen roll hur bra man är dagen till ära imorgon. Det gäller att kunna älska stunden, kunna veta vad som gäller. SSK har stor rutin av Kvalserien!! Modo består av massa gringiga överbetalda lirare som inte vet vad Kvalserien innebär..
Fast glöm inte att det är nerver med i bilden och då brukar Modo sällan briljera. Men jag tror också att de klarar det till slut. Sen till hösten så har de glömt allt och slår sig för bröstet och är världsmästare igen.
Simmalugnt: Jo men nu är Tälje helt chanslösa med vad de uppvisat på slutet. MoDo lyckades ju peaka sin form till slut med tre matcher kvar på säsongen....
Jag får vibbar från (Stora)SM-finalen 1999. Alla tror på Modo (utom underdogen som har allt att vinna). Modospelarna tror givetvis på lätt seger. Allt är upplagt för fest. Det är bara den där sista lilla matchen som ska vinnas. Vi vet ju alla hur det gick då.
Sådär gick man ju omkring och tänkte för sig själv i vintras också när det gick som sunkigast för oss, att tänk om vi hade kunnat räkna bort andraperioderna - då hade vi ju legat hyfsat bra till! ;)
Sen kom verkligheten och knackade på, och ångesten fortskred med förnyad kraft.
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·
Edit: Om jag får gissa så tror jag Spud har förberedda kalkyler på vad Timrå IK gick minus ifjol. Han har varit knäpptyst sedan han presenterade en massa citat från timråskribenter som sågade challe och hyllade perra, medan dom låg på slutspel och vi på kval.
Redigerad kommentar
Ja det var kommentarer som var daterade inför säsongen då alla misstänkte att challe skulle sänka modo. Vem som drog det längsta strået, även om det inte var mycket längre, det vet ju alla by now.
Redigerad kommentar