1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591414 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 1

« · 1133568 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1
Tycho: Fast detta kan förklaras eftersom topp 4 i din tabell är bottenlag, då har dom spelat 6poängmatcher hela tiden, mot dom i tabellen, men Timrå är ju i slutspel och har inte kämpa så mycket i dessa amtcher ;-)

Testa lägga in modo i snoop's länk de var ROLIGT!
Kommentera

Tycho: Mer intressant o läsa om dom lag vi eventuellt ska möta o då ser de bra ut, som någon skrev: Bara sätta igång o skrälla då.
Kommentera

Blizzard: Det är väl också känslan över säsongen, vi har varit usla mot sämre motstånd...
Kommentera

Tycho: intressant men inte roligt alls.....
Kommentera

Snoop: hmm... också en intressant läsning...
Kommentera

Så är detta en kul läsning för en tikare iaf :)
Kommentera

Hahl Bundy: Han tar då i så han spricker den här Wennerholm:

"Modos miss är ett av elitseriehistoriens största fiaskon."

Nja.
Kommentera

Huge: Jo han är ute o cyklar o far för det mesta den gode Nyström. :)
Kommentera

Bissett19: "Vad skriver Nyström idag då?"

Tja, bla att FBK kommer att välja Timrå i kvarten.

Morsning....
Kommentera

Hahl Bundy: Härligt skrivet av Wennerholm han som fick en på bra humör idag, bara hoppas han har rätt.
Kommentera

Brynäs om Wallin o spelarna får bestämma.
Kommentera

Och så var vi ÄNTLIGEN i slutspel som jag har väntat och trott
på sen i höstas.......och det var jag nog rätt ensam om att tro:)
TACK GRABBAR!
Nu börjar festen...
Älska Timrå IK i med o i motgång ALLTID!!!!
I år gräver vi efter GULD!!
Lall On Lall On..
Kommentera

Bissett19: Ha ha. :)
Kommentera

orion: Hela krönikan är väldigt väldigt bra.
Kanske för att man är Röd o Vit? :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Vad skriver Nyström idag då?

"Jag är fortfarande övertygad om att Djurgårn spelar SM-slutspel"Eller?

;)
Kommentera

Hahl Bundy:

"tickande bomb"...sköna ord!

Kommentera

Vi fortsätter med Wennerholm eftersom han var mer positiv. :)

"Ingen vill möta Timrå
Det är de andra också.

Av den enkla anledningen att alla topplag vill undvika oförutsägbara Timrå, trots att medelpadingarna ligger sist av de åtta slutspelslagen och inte kan bli bättre än sjua om de slår Luleå i sista omgången.

Timrå är elitseriens jättedödare. De har plusstatistik mot både serietvåan Linköping, trean Frölunda och fyran HV 71.

Det är bara Färjestad som har plussiffror mot Timrå – 4–1 i matcher. Å andra sidan fick de storstryk i senaste mötet för bara

fyra veckor sedan, då Timrå krossade

värmlänningarna med 6–0 hemma.

Nej, Timrå är den tickande bomb alla vill slippa i en kvartsfinal.

Ser sluttabellen ut som idag kommer även serietvåan Linköping att välja bort Timrå och i stället ta sexan Skellefteå."
Kommentera

Det är skillnad på krönikörer.
Det här är dagens Wennerholm:

"Jag tror enda laget som kan skrälla är slutspelslagens jumbo Timrå – topplagens skräck."
Kommentera

Hahl Bundy: det troliga just nu är att Färjestad kommer inleda jakten på ett åttonde SM-guld genom att köra över Timrå i en kvartsfinal."

Hur vet han att FBK väljer Timrå?

Svar : Det vet han inte , han ogillar bara timrå av någon anledning . Själv tycker jag detvore det kul att möta FBK , men jag tror dom väljer Brynäs.
Kommentera

Äsch, nu tycker jag ni är lite elaka.. ni får respektera fröken Nyströms kvinnliga intuition helt enkelt. han KÄNNER ju att det kommer bli så ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Han har väl aldrig baserat något av vad han skriver på fakta. Det är lite mer Saida-stuk på hans alster...
Kommentera

Hahl Bundy: Han drar väl fel slutsats som vanligt den gode Nyström...
Kommentera

Dagens Nyström:
"I morgon avslutas elitseriens grundserie och slutspelet börjar på torsdag nästa vecka, det troliga just nu är att Färjestad kommer inleda jakten på ett åttonde SM-guld genom att köra över Timrå i en kvartsfinal."

Hur vet han att FBK väljer Timrå?
Kommentera

Snoop: Våx upp och kamma dig!
Kommentera

bisterfinnen: I will survive... 8o)
Kommentera

Timråvänner:

Det blev bäggedera. Hoppas ni inte lider av vätskebrist idag.

Kraftigt tårflöde kombinerat med alkoholintag kan ge stygga följder.

Lycka till i slutspelet.
Kommentera

Nu är det bara som så att jag har bestämt att Timrå IK skall spela SM-final säsongen 2008/2009. Klockan 03.41 den 27 februari 2009 bestämde jag det, så nu jävlar gasar vi!

Varenda kotte måste komma till E-on på lördag och hjälpa grabbarna till tre poäng mot Luleå så de får en bra känsla med sig in i slutspelet.

Bring it on bara, för nu smäller det!
Kommentera

Andersson: "Något lag som du föredrar att möta i kvartsfinal?
- Jag brukar inte vilja hålla på att spekulera om det inte gäller hästar…
- Dessutom vet vi inte vilka som blir tvåa än. Men vi har plusstatistik mot både HV 71 och Linköping. Synd att missa Modo i år bara, säger Challe."

Haha, Challe med sina hästar =P
Kommentera

Jag vill möta Frölunda . Tänk vilken press dom har att vinna .
Kommentera

Kramer: vad sjukt att en trasig fot kan vara skillnaden mellan SM-guld och ingemansland.

men nu är det bara att njuta, ingen kommer att tippa oss i en semi.

minst 5 matcher kvar av denna säsong.
Kommentera

kidcox: Blablabla....
Kommentera

Snoop: This is fucking slutspel...nu kör vi heja Timrå!!!
Kommentera

Blizzard: "Yellowcard: Hur många har förresten gjort sitt första mål i Elitserien, på just Timrå =P Känns som det alltid är på oss...."

Räknar man på att varje lag har 26 utespelare per säsong så möter Timrå 286 spelare som ska göra sitt första mål för säsongen på 55 matcher. Är Kanske inte så konstigt att några av dom blir mot Timrå...

Han som gjorde sina första idag har ju bara spelat 15 matcher, hade man reagerat på att någon gör sitt första mål i omgång 15?
Kommentera

Dogsbite: Tror vi går till semi iaf, sen får vi se! Nu sove! häj!
Kommentera

Olle: Japp förstår vad du menar och jag håller med och är inne på samma spår fast i andra ord kanske=) Lite svårt att göra sig förstådd ibland på nääääääätet! Men tror förövrigt sanningshalten i det Wikegård påstår kan vara ganska nära till sanningen.

Jo arenagrejen, tänk dig då Almtuna som blivit lovad en Arena till 2010.. Sen i livesändning i en kort intervju på tv4sport i samband med en match så säger nån tomte "inget för 2013" typ eller nåt.. Haha surt som fan för alla fansen här.. Och sen på det, om nu Almtuna mot alla odds skulle ta sig till elitserien, vart fan ska dom spela då? Hovet?=) Galet med arenavärlden dessa dagar!
Kommentera

Yellowcard: Hehe kan ju hoppas.. MPS var också riktigt pepp på att gå hela vägen med. :)
Kommentera

Dogsbite: Tror knappast spelarna bara nöjer sig med slutspel. Timrågrabbarna lär göra allt i deras makt för att gå långt. Wandell i en intervju var gravallvarlig när han snackade om att gå hela vägen=) Hoppas kan man ju alltid göra!
Kommentera

Yellowcard: Hmm. Wikegård uttalade sig lite om ekonomin (spelarbudgeten) på sin blogg, ursäktar för att jag inte länkar direkt till videon för jag kommer inte ihåg vilken av dom det var, och han talade i termer av att lag som FHC, HV71, FBK och LHC förmodligen hade en budget kring 45 mkr medan Timrå hamnade någonstans i mellan på 35-40 och sedan kom en rad andra lag.

Exakt vilken sanningshalt som finns i det han säger vet jag ju inte men kontentan av det jag menar är bara att man nog får fokusera på att hålla ifrån lag som saik och luleå, snarare än att försöka komma ikapp toppen.

Känns lite vemodigt att måsta vänta på den där arenan i ett par år till, även fast det kanske inte hade varit till våran fördel om den hade stått klar till just denna säsong, i denna lågkonjuktur.
Kommentera

Omröstningen i modolidernas GB just nu är ju bara för gullig =P
Kommentera

Yellowcard: Både Ortviken och östrand gjorde rekordvinst 2008 trots rådande kris (st) det är ju bra om våra sponsorer i regionen visar sådana resultat och kanske kan vara något att glädjas av angående det ekonomiska snacket.
Kommentera

Yellowcard: Hoppas bara inte spelarna resonerar så. Att vara nöjd över att komma till slutspel, utan fortfarande är riktigt hungriga på att nå långt i slutspelet.
Kommentera

Olle: Jo menade inte att den är oviktig den där miljonen, utan i jämförelse med lag som tjänar 5-10 miljoner (nu drog jag bara till med nåt eftersom jag inte heller har nån större koll på ekonomin) så är det ju lite. I långa loppet kommer därför den där miljonen kännas som ingenting då alla andra i toppen tjänar så jävla mycket mer - så jag menade. Alla pengar på pluskontot är ju självklart betydande och bra.

Sen om det du säger om resten där håller jag med om, vi får vänta ett bra tag. Tar vi oss tillslutspel kommande åren så är jag nöjd.
Kommentera

In med Åkerlund mot Luleå, gör han en bra match så starta han i kvartsfinal 1.
Kommentera

Yellowcard: Nu har jag ju inte all information kring det ekonomiska läget men just eftersom vi är ett mittenlag utan någon megabudget så borde väl den där extra miljonen vara extremt viktig, i jämförelse med att hamna i ingemansland och backa en miljon istället? I år har ju ledningen dessutom redan gått ut och deklarerat att nedskärningar i spelarbudgeten kommer att ske, i ett sånt läge kan det ju vara extremt viktigt att plussa en miljon istället för att backa.

Som du säger så kommer man kanske inte märka någon större skillnad, i jämförelse med topplagen, innan man bygger arenan i Sundsvall men samtidigt så slåss vi ju mer mot lag som saik, Modo och luleå om samma spelare än vad vi gör mot topplagen. Den ekonomiska stormen, i balans med den sportsliga, måste nog ridas ut först innan man kanske kan etablera sig som topplag (sportsligt och ekonomiskt), 2-3 säsonger efter att den nya arenan står färdig.
Kommentera

Hur som helst går vi in som sköna underdogs i slutspelet - det gillar jag. Vi har allt att vinna och jag tror det kan åtminstone räcka till semi med lite flax=) Måste bara fixa till bortaplansspelet och hoppas att Styf och Pärssinen kommer tillbaka. Med fullt manskap är vi fan svår att slå. Hoppas förövrigt att Åkerlund får chansen nästa match och gör bra ifrån sig. Han är en joker värd att satsa på.
Kommentera

Snoop: Uhmm (detta kanske låter drygt och spydigt, men absolut inte menat så) men detta har du insett nu eller? Så här har det ju alltid varit... Vi har inga ekonomiska muskler i jämförelse med toppen, så kommer det nog också att vara tills vi bygger en ny hall i Sundsvall. Visst vi kan gå plus 1 miljon på en säsong om vi har tur, men vart leder det i längden? Typ ingenstans. Timrå måste tänka långsiktigt och då måste nästan en ny hall i Sundsvall byggas - då kan man åtminstone hoppas på att vi kan konkurera med toppen.
Kommentera

Skarin: Nej men oftast :/
Kommentera

Jag tror Silfverberg är adlig och därför slog till mot ett kungligt lag!
Kommentera

« · 1133568 · »