1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595579 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
RocknRolf2: Var det inte mot HV vi vände 4-1 eller 5-1 mot nån gång? Tror vi gjorde 5 mål i sista perren eller nått sånt.

Laken: Svammel. Man måste spela bra i 3 perioder för att vinna en sån här match. Får man inte utdelning i första får man fixa chanserna i andra. Timrå förlorar matchen på grund av två snabba HV-mål i början av andra, samt ett missat 5-3-läge några minuter senare

Sanningen.

Timrå förlorade matchen när man brände alla chanser i första perioden.
Man skulle till och med kunna vara så elak att påstå att matchen förlorades när Styf missade sin solklara chans precis i början. Men det är lite väl hårt.

På bortaplan måste man ta tillvara på alla klara chanser, vi tog inte tillvara på någon - så enkelt är det!

RocknRolf2: Äh, nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Hoppas att Timrå kör utav bara helvete så att HV känner att dom kom undan med blotta förskräckelsen. Det kan vara viktigt i framtida bortamatcher. Ge dom inte känslan av att det var enkelt att vinna hemma mot Timrå.

Snoop: Kan vara att man ligger under med 3-0 och vill verkligen göra en redusering, därför låser sig spelet. Tro mig jag vet, modo har legat under hela säsongen och när man fått chansen i pp har allt blivit än sämre!

haggen: Haha du vet du..

Berka: Ja nu sumpade man bort 5 mot 3 spel så nu är de gonatt, fan så dåligt luktar ju bajs detta spel.

Kerstin_k: Ja, det var den matchen, som sagt. Sedan kan man ju fråga sig vad fan Challe håller på med, härlig toppning...

Snoop: Nä erat bortaspel har väl inte varit som ni tänk, men det är i detta läge de stora spelarna ska kliva fram, tenkrat,hynning,wandell. mm.

Det är en lång matchserie så att trötta ut sina motspelare suggsesivt match efter match kan bli avgörande i slutet.

Man kan tro det är i övik matchen spelas, satans vilken gnällig cp-publik.

RocknRolf2: Nu kommer chansen. Här avgörs matchen kan jag nästan påstå... Kom igen nu Timrå

Det här måste vara Skogs sista matcher i Timrå, allt annat är fan fullständigt oacceptabelt. HELT JÄVLA MENLÖS!

MEN FÖR FAN SKOGS!

Berka: inte när de gäller timrå, o knappast på bortaplan.

RocknRolf2: Jag håller med. Det kändes som om luften gick ur en ordenltigt nu. Suck. Nu krävs det ett smärre mirakel för att vi ska vända detta :/

Snoop: Hejja timrå, det är halva matchen kvar!

Allt kan hända i hockey!

Så jävla tragiskt att matchen ska vara avgjord redan, fan så dåligt.

haggen:

Den här matchen ska tilläggas..

Kerstin_k: halvtavla av Backlund. Och dåligt försvarsspel.

Fan vad less jag blir, trodde detta skulle bli spännande in i slutet. Nu känns det fan redan dank

Bara inse att Backlund inte är någon Liv.

men satan vad dom råkar göra mål då!!

Och nu vek man ner sig, skitbra inför framtiden.

RocknRolf2: Där´kom nog spiken... Fan.

Det var den matchen det. Synd, det såg riktigt bra ut i första!

Resultatet speglar fan inte matchen iaf...

Olle: Blä och fan. Jävla skit!

Jaha vilken bra start på andra

Riktigt bra av persson så där måste tedenby tas

mikenomad: Tror du han fått några gliringar genom åren ? Nja, han drog nogdirekt och fick upp den, men inte tillräckligt högt. I det här läget skulle det varit strax under ribban. Tycker Timrå haft något vassare chanser än hv, men vad fan hjälper det , det är dom som leder.

mikenomad: Åh Herregud mike, Arne Hägerfors ringde och vill ha sin humor tillbaka

Laken: hoppas vi har utdelning i andra nu

Ja chanser saknas ju inte iallafall.
sista 5 förjävla bra kan dom fortsätta så finns ju det en liten chans..

Timrå var faktiskt bättre än HV, i första perioden.

superfalle: Synd att inte vår kapten fick upp den som sagt...han var väl inte tillräckligt styf...

Laken: Varnade tidigt om björnen ifrån norr. Frölunda åker nog ut 4-1 eller 4-2 i matcher skulle jag tro=) Njutbart!!

Grymt bra period av Timrå! Verkligen någonting att ta med sig till framtida matcher i Kinnarps!

Tråkigt att FJOLLAN fick göra 1-0!

Nubben och Hahls Frölunda ligger under mot Luleå! ;-)

Förövrigt känner jag mig väldigt sportnördig just nu.. Sirius på bärbara datorn, Timrå på 42 tums, sen snart Almtuna på en mindre tv=) värsta olearys!!=P

superfalle: Jävla typiskt att inte få upp den när det väl gäller...

Kattgubben: Det finns en intervju på HV-TV där han får frågan om han föredrar korsord eller sudoko. Han ser ut att knappt förstå frågan.

superfalle: Ja en sån chans får man inte bomma=(

Laken: extremt olyckligt att det är en back som får den chansen som bara ska sitta. Klantigt sen också att man dröjer med passet i slottet när målet är vidöppet.

Fint bortaspel dock. HV-spelarna ser påtagligt lättirriterade ut. Nästan lite konstigt att Laine "bara" får en tia efter att han skriker "fu*king co*cksucker" två gånger åt lärking :)

Yellowcard: ja. riktigt bra period . synd inte sty fick upp den

Per HApps: Tycker att Timrå har spelat över förväntan. Men jag blir så förbannad på den inkompetens som disciplinnämnden visar upp. Hade dom gjort sitt jobb hade det inte stått 1-0. Mina känslor för målgöraren är kanske något påverkad av förra matchens händelser. Det hade mkt väl kunnat vara 1-0 utan att den jävlen var på banan, men det är så förbannat jävla illa att han ens får vara med.

Men jag är positivt överraskad över Timrås spel. Fortsätter det så här så känns det som om vi verkligen har en chans att knipa en match där nere.
Fan Timrå, fortsätt så här nu!

Satan vilken intensitet och tempo, snacka om skillnad mot grundserien! Vi är helt klart med i matchen iaf. bara se till att hänga dit en jävel så vinner vi nog.

Fan vad irriterande att det är den äckliga lilla Thörnberg som gör målet för HV! Hans tackling på Lotvonen förra matchen var horribel. Kan ni inte skicka in nån mindre viktig spelare som drar klubban över käften på han så tänderna sprutar?

Vänd det här nu Timrå!

Detta ser mycket bra ut, oförtjänt underläge så här långt.
Även om vi inte skulle vinna denna match så är jag mycket nöjd om vi bara kan skaka om dem lite. Bra för framtida matcher.

Men vad är det för troll kanal5 har dammat av, miffon i studion med Petter i spetsen, Ebba??, vilken Ebba?? var kom hon ifrån, vet hon att det är hockey hon är på, nej det kan bara bli bättre på alla punkter.

sätt chanserna för faaaaaaannnnnnn

Thörnberg är lite milt retarderad va? :D

Styf måste bara sätta avslutet i början av perioden i nättaket!

Snoop: Konstigt att han låter det gå två sekunder av utvisningstiden bara för att han vill att perioden ska ta slut.

« · 1137750 · »