Tror knappast spelarna blir knäckta osv. av denna förlust, vi spelade bra fram till 4-0 sen så gav vi upp när vi inte hade tålamod. Syntes att grabbarna bara ville hem vilket är synd, men ja... Chanserna att man vill åka på kommande bortamatcher minskade en aning - speciellt då jag nu också fick höra att 4 Timråsupporters vart utslängda efter första perioden.
Paddan: Så känner jag inte honom. Han är en hårding. Men även en mjukis. I kväll har han visst varit i Swedbank Arena i Örnsköldsvik. Där var det visst en kaninutställning. Det är fördelen med en multiarena!!!
pinus: Äh, så fort Brynäs förlorat får han inte sätta sin fot inomhus, och så fort Timrå vunnit får han inte sätta sin fot inomhus, så stackarn har inte haft möjlighet att läsa något.
mikenomad:Sen måste man få igång 91an han kommer ju bort fullständigt! Pyrret och Tenkrat är ju iskalla med flera,håller inte i täta slutspelsmatcher! Bara att glömma skiten och dundra över dom hemma nästa...
TIKbiff: Ta det lugnt! Inga problem! Det löser sig. Nog faan skickar vi ut HV71 i sommarträning. 7-0 i en sådan match betyder ju ingenting. Jag bjussar på morgonfika någon dag.
Nu när jag sedan länge gett upp denna match och kan analysera någotsånär nyktert så är ju inte denna match någon jätteöverraskning. Inte med tanke hur säsongen förlöpt; - Nästan aldrig 2 bra matcher i rad - Ett bortaspel som flera gånger inte hållit allsvensk nivå Sedan gör HV en riktigt bra slutspelsmatch.
Man kan se att det är inte alltid samma spelare som gländer i grundserien som står pall i slutspel. Helt annan hockey i slutspel ju. I ett slutspel skulle vi kanske behöva en 100 dalamatiner :-)
Nä nu får man "njuta"!? av vi är i slutspel och hoppas att vi fortsätter spela bra hemma och kanske kan göra nån jämn match i Jnkpng. Fortsätt vara bra fans. Fortsätt att stöda laget. Fortsätt tycka mindre bra om Hv #10.
mikenomad: Totalt krossade målmässigt men jag tycker vi var bra med fram till 4-0, sen var det gonatt!
Det som man kan tänka på nu är, att det otroliga är att nästa match kan se helt annorlunda ut. Det som i ena matchen ser nattsvart ut kan vara som helt bortblåst i nästa eftersom det är ny match nya förutsättningar. Det vi väl alla. O det får vi ta med oss. Glöm detta så fort som möjligt för det hoppas jag att Spelarna gör o är totalfokuserade på revansch på Måndag!
ChriZt3r: Tenkrat bor på örnen.. vore jag han skulle jag förvandla mig till örn o flyga iväg.. vad det gäller ladan nu så är det lika bra placerad som en flytväst i sahara öknen. Timrå kommun kommer inte gå in med nåt för att förbättra vägarna dit, och det kan vi ju tacka Kenneth Westberg för som satt sprätt på en jävla massa pengar
Per HApps: Självklart är det så! Jag har hela tiden framhållit det underbara med att det inte blev KS och hade någon snackat slutspel före jul hade jag garvat läppen av mig. Men nu är vi lik förbannat där och då vill man ju inte vara nöjd med att "bara" ha fixat det...
Danfj: "Det bästa är att kanske placera Arenan i birsta nånstans eller vid skönvik så man kommer nära sundsvall. Fördelar: Man kan placera spelare inne i stan istället för timrå när det gäller boende´"
Birsta och skönvik är nog inget alternativ vid en flytt för det är inte något speciellt bättre läge än vad Ladan har. Tror du inte att större delen av Timrå spelarna bor i Sundsvall kanske du ska tänka om lite.
Det vi faller på är det nonchalanta spelet i försvaret, alldeles för mycket peta med klubban. Det måste bli en seger i jpkg för att man ska gå vidare men då gäller det att stå upp bättre.
Om vi ska in på framtiden på vad som ska göra timrå till ett topplag så är det framförallt att flytta ut från E.on Arena!!! Det bästa är att kanske placera Arenan i birsta nånstans eller vid skönvik så man kommer nära sundsvall. Fördelar: Man kan placera spelare inne i stan istället för timrå när det gäller boendet, Publiken kan komma att öka vid flytt med. Fler sponsorer som är villiga att gå in... Nackdelar: Den klassiska känslan där hallen är... men det är allt. Jag är född i Timrå och har bott där i 20 men senaste 7 åren på annat håll, och en sak kan man konstatera och det är att Timrå som kommun är jävligt tråkig o sleten vilket är synd tycker jag
Tikinmyheart: Brynäs gjorde en tapper match och hade jättechanser sista minuterna. De kommer säkert att få beröm och vi blir utdömda (med all rätt) för dagens match. Men vi har 1-1 och de 0-2 lik förbannat.
Texten här på forumet "Vi är timrå o vi ger aldrig upp" känns väldigt löjlig idag, man visar ingen stolthet alls och däför vill jag ha tillbaka en stolt stor hockeyspelare och människa, SANNY LINDSTRÖM !!!
Snoop: Jag tycker att det var jättesynd att vi förlorade. Jag tycker att Timrå tappade matchen 19.50 in i 3:e, annars var vi med. Jag tycker det var synd att jag inte fick in mitt kryss på matchen. Jag tycker att Pyörälä, Tenkrat, Lehtonen, Wandell och Hynning gör en jättebra match. Synd att dom inte gör 8 mål så att Timrå vann. Men annars är jag jättenöjd med matchen. Verkligen jättesynd att Timrå råkade släppa in 7 mål i en kvartsfinal. Det var ju verkligen nära att vi vann idag. Jag tycker att domaren får ta på sig alla HV's mål. Hade han gjort sitt jobb hade vi inte släppt in alla dom...
Det är ta mig faan underbart med hockey! Gud vad jag avskyr den där jävla Thörnberg och HV för den delen.
Tikinmyheart: Ja....fast grabbarna har lite att jobba med på den mentala biten antar jag efter en sån här kollaps. Gäller ju naturligtvis att tänka som du men det är lättare sagt än gjort...
Kort sammanfattat var det här den överlägset sämsta slutspelsmatchen av Timrå i modern tid. Challe får rannsaka sig själv, hoppas det finns någon som kan ge han en utskällning också. Blir spännande att se om man kan ladda om redan tills på måndag. Det borde ju vara viss revanschlusta i laget.
Ja, ska man vara ärlig så är det tyvärr så!! Timrå är väl så bra som HV under 2 perioder spelmässigt. Skillnaden är att HV har manskap som kan göra mål, vilket timrå har en stor brist på!! Kolla spel i BP och PP. Är som natt och dag, svart och vitt eller vad fan som helst!!! Tack och gonatt!! Och Challe COACHAR vidare upp i det blå!!!
Blizzard: haha som dansken=) sjukt roligt! Jadu detta är bland det svagaste jag sett Timrå agera, vi var fan bästa laget i första... Sen la vi oss ner och dog. Det som är mest hemskt är att efter 4-0 så skiter grabbarna totalt i matchen.
mikenomad: Tja, för min del spelar det ingen roll om Thörnberg så är bäst i världen, han förtjänar ändå inget annat än kroppslig skada och urin i ansiktet.
Hoppas klacken kör satanist-TIFO på måndag. Bränn Jerusalem!
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har