1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595564 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
Essvikare: Oldsberg? Hegefors?

Din spjuver :)

Uno Gordon: Nubben gjorde ett övertramp i värvningen av Hahl.
Han skulle helt enkelt värvat någon annan toppcenter för de pengarna. Men från nu är det helt fritt fram för alla sportchefer att spela med de regler(eller som det är i Sverige ickeregler) som finns.

Värvar Nubben Lethonen är del väl för att han får ett bättre avtal än i Timrå och för att han är en bra spelare... Knappast för att jävlas...

Slutsats: Jag håller med dig!

Jesse P:

Jo, visst!
Bor man på västkusten så är ju ordlekar halva livet.n
Den andra halvan är ju att hålla på och följa dom bästa!!
Den tredje är.....

Nybbe: Hockey går ut på att röra sig för att kunna skapa något.. Fast för dig kanske alla står rakt upp och ner, vad vet jag ;P

Mathias: Kära ni alla som var där eller har sett film..bild så söker han väl inte en ben- tackling .att Lotvonen har en förflyttning det ser väl alla och att han prickar hans ben , ja visst gör han det, och så är det.... och.....

Han har fått sitt straff........

Essvikare: hehe, du skojar väl?;)

janssonovich:

Är inte Moe alltid back?????

Mathias: Måste få kommentera Nubben. Vem var det som upptäckte honom och gav han chansen till att utvecklas i en bättre miljö? Har inte då rätt att göra en konkret intresseanmälan och förfrågan kring bra hockeyspelare som är ute på marknaden? Dessutom kan han lika gärna hamna i Modo Hockey. Vi har ingen ensamrätt på Gunno och Sanny bara för att de representerat oss en  gång i tiden. Klart som fan de vore tråkigt om Gunno hamnade i Göteborg. Men vem kan klandra Nubben och Gunno då egentligen? Det går inte att frångå att det är en fantastiskt vacker stad att bo och verka i. Bra betalt och familjevänligt och dessutom går de till slutspel varje år. Det har inget att göra med Timrå IK. Nubben vill ha de bästa spelarna på marknaden i sitt lag. Jag skulle ha agerat exakt likadant om jag vore sportchef i VF. Budar inte du på de bästa spelarna i FM i hopp om att de skall välja dig för att kunna vinna guld?

Mathias: Vem jagar INTE Lehtonen?

Bergius: Se länk

Ice Tea: Eftersom det inte finns något annat än vacum där inne går det nog inte att knocka honom...

Thörnberg slipper avstängning, blir man förvånad? Nej...
Fröken Nordberg jagar Lehtonen blir man förvånad? Nej..

Disciplinnämdel hade stängt gjort valet att stäna av om det varit tvärt om..
Nubben vill verkligen göra sig ovän med oss ännu mera....

Ice Tea: Tror att det kan vara lite bättre för TIK att inte Thörnberg blev avstängd, hade bara fungerat som extra "tändvätska" för dom och gjort dom bättre i kvällens match. Däremot kommer detta att visa sig bli positivt för TIK, stora chanser till "kroppskontakter" med "kraken" kommer att ges, så Timrå , ut och smäll på och ta hem vinsten.

Bergius: Jojemen, Moe is back in buissnes, antagligen står Åke också ..

Frella: Står det på webben? Ingen Moe?

Uno Gordon: Jag kallar denna soppa skandal. De stora lagen med största börsen tycks alltid ha fördel om det så gäller spark eller avstängningar.
Disciplinnämndens motivation är ett skämt - tacklar med axeln, ja men tjena,Lotvonen är i förflyttning, det var väl Dimitrakos oxå.

Svagt!!!

Vi borde protestera mot disciplinnämnden i stället.

Och Kentas uttalande - känner inte igen honom alls men ju större lag desto större käft tydligen....

Hoppas detta blir en tändvätska för laget ikväll....

Hugg och slå HV blå - Thörnbergs yxhugg mot Styf senast... synd bara att inte Styfs höger släckte lyset...

Bissett19: Väntat o antagligen det mest logiska beslutet med tanke på att det motsatta inneburit att disciplinnämnden alldeles självmant flashat med sin inkompetens. Från början ett felaktigt beslut men med tanke på ovan nämnda nämnds parodiska handhavande av dylika ärenden så är det nog bara att acceptera. Kanske det bästa för oss också då en avstängning antagligen blivit till gratis tändvätska för HV. De består ju dessvärre av fler bra spelare än Thörnberg...Nu kanske det kan bli till tändvätska för oss ist. Forza Timrå, skada Thörnberg!

Hahl Bundy: Thumbs up!!!!!

Uno Gordon: Tyvärr måste nog spelarna ha ögon lite här o där när han far fram. Får hoppas han är lugn men jag tvivlar. Några rapp o tjyvsmällar blir det.
Tryck tillbaka HÅRT varje gång bara.

Hahl Bundy: Skogs-Lehtonen, Erixon-Styf och Persson-Jonsson bildar backpar ikväll enl ST. Backlund får fortsatt förtroende i kassen.

Maggan: Man blir ju inte dugg förvånad alltså. Man skall alltså vara utrustad med ögon i nacken när den där ****** är lös ute på isen. En fruktansvärt sorglig hockeyspelare att skåda. Och må satan ta honom en vacker dag. Rör han Pärssinen, Pyörälä eller Tenkrat ikväll så att de blir skadade då är jag beredd att förklara krig och då kan Kenta Johansson fara åt helvete. Ställer man sig upp och försvarar sådan där skit då är man rutten rakt igenom.

De där jävla bönderna tror att de kan fara fram hur som helst. Storhetsvansinnet har stigit dem åt huvudet. Förjävligt rent utsagt. Det fanns en tid när ingen ville pissa på HV71 ens när de brann och harvade i bottenskiktet. Och det är tack vare Håkan Nygren och Sune Bergman som de har kommit upp sig i hierarkin. Då borde de förbanne mej visa lite större tacksamhet också. Vi må vara småkusinerna ifrån landet men någon måtta med trakasserierna får det fasiken lov att vara. Jag ställer inte upp längre på att vi skall vara någon spottkopp åt storlagen.

NU GASAR VI!!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

MB: Instämmer. Varför ödsla energi på honom ikväll när laget ska bäras fram?

Undra vad den fega råttan hittar på ikväll då. Vem ska få benet kapat i denna match? Hur många tvåminutare kommer han filma till sig?

Stryk ska han ha!

Vad ni än gör SKRIK INTE ELLER VISSLA på Thörnberg ikväll, nonchalera honom, annars blir det en tändvätska för honom, och det behöver han inte, så dålig spelare är han inte tyvärr. En jävla fegis är han men hockey kan han spela. SKIT I HONOM, låt Oscar ta hand om honom med en Per Gustavsson tackling.

Bissett19: Det är ju så att man hade det på känn. Men jag tycker dock inte att det är rätt.... Men men, går inte att gråta över spild mjölk.

Bissett19: Väldigt väntat, nu ska han proppas rejält hoppas jag.

Bissett19: Det gnälls ganska friskt härinne på Ros o Nyström mellan varven, frågan är om inte Fahlman är den största fårskallen av dem alla...Ang. Thörnbergs ev avsttängning så inte är det disciplinnämndens fel om han i händelse av spel gör fler mål ikväll. Det var heller inte deras fel att Timrås flickscouter lät honom göra 3 i lördags. För TIK:s del hatndlar det om att skita i sånt o gilla läget, vill man slåss om medaljer måste man fixa alla motståndare, osjyssta som sjyssta...

Hoppas nu att det blir fullsatt ikväll! Hoppas att dom spelar ut ikväll då får HV svårt att hänga med i tempot.

janssonovich: Om det inte blir avstängning skulle jag tro att det kommer att visslas o skrikas så fort blå 10 är i närheten av pucken.

Bissett19: Ahh delikat problem.
Norrlänningar har alltid rätt. Det här är undantaget som bekräftar regeln :)

Henning: jag har svårt att komma åt sidan

st för den delen också,
nån som vet vad de är för fel, tillåtelse av nån cookie som jag ska ha på eller nått liknande?

Henning: Åkerlund va ha dom att förlora egentligen, posten e lika öppen för båda! Timrå har ju inget försvar ändå, alla tittar puck.

Nu har vi lagt ut ett nytt Hockeypuls Studio där Joakim Lundström och Erika Udén-Johansson bland annat snackar målvakter - och vem som ska stå i kväll.
Hör av er med tips och funderingar kring programmen och eftersnacken.

Hahl Bundy:

En Smålänning mot en Norrlänning,vem får rätt då?

TikRikard: onej de får ju inte hända
låt dom vara stolpar i b hallen då åt några hungriga b junisar

Hahl Bundy: då fryser dom väl ihjäl stackarna

Bissett19: Och Mattias Ek tycker tvärtom :)

Tvåtallar:

Fahlman tycker det är en skandal om Thörnberg stängs av....

janssonovich: vid 21-22 tiden när han har gjort 2 mål till

Tvåtallar: det kommer i dag någon gång..

Är det ingen som läst eller hört hur det blir med Thörnberg.

Det måste ju komma ett besked nu snart tycker man

Maggan: Bakar du? :)

Jesse P: Jag röstar på ditt förlag. Låt oss vara en förebild. :)

Hahl Bundy: ja absolut!!
Eller efter som vi är sverigers trevligaste supportar så ska vi bjuda
på kaffe och bulla för att visa hur man beter sig som folk

actionleif: Kroppsvisitering o avplockning av div. attiraljer av HV supporters till kvällens match borde vara av prio 1 nivå :)
Minsta finger, ett hat ord om Timrå, så ut med dom i snödrivan.

actionleif: Själv tycker jag ni borde skärpa er. Fundamentalister uppskattas inte därnere :)

actionleif: hel nöjd?:)
de är bara att hoppas att ditt tips går hem

Mappe: Du glömde ju att nämna att HV-flickorna laddar med techno, det som är tabu i ÄLSKADE TIMRÅ IK's omklädningsrum...

FORZA TIK..............alltid, alltid...........

« · 1138721 · »