1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595549 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
dr-nix: idag släppte Liv en fin retur på 4-3 målet =)

DJ Hemp: jo men Backe släpper livsfarliga returer. Det har han iof gjort sedan han anslöt men jag hade faktiskt räknat med att Tarvainen skulle hjälpa till med det.

Alla målvakter släpper väl returer men just Backe släpper dem i farliga vinklar.

Japp, "Backe" gjorde ju även många otroligt viktiga räddningar tidigare i matchen. Inte minst i tredje perioden. Plocken på Voutilainens (?) skott var riktigt grym. "Backe" vs Liv 2-1. Vilken lättnad. Annars hade nog säsongen varit över på torsdag...

willysson: Lugnt bara mata vakterna med lite öststat proteiner, så fixar sig den biffen;)

Andersson: En annan som är en gigant och som verkligen har höjt sig lagom till slutspelet, återigen, är RJ. Att han varit svag under i stort sett hela grundserien spelar ingen roll när han uppträder som han just nu gör. Det finns däremot en hel drös andra som varit stjärnor under lunken, men som just nu falnat och jag vet iaf vad jag föredrar...

Andersson: ja utan målvakt förlorar man dom flesta matcher

Ambroo: håller med , Backe räddar oss flera gånger i sudden .

Nutte: Utan Backe så hade vi förlorat ikväll.

Nutte: Det var mitt tips redan innan den här matchen, Backe står idag och Åkerlund kommer spela på onsdag. Lär nog bli så.

Lemmy: Om Liv är värdelös vad är då Et tu Brute? En idiot? Svar ja!

Yellowcard: Underbart viktigt med en seger ikväll.Nu hade jag inte möjlighet att se matchen i kväll. Men jag undrar om det inte vore läge för ett målvaktsbyte på onsdag?.Det är ju en massa psykologi i det här.
"Backe" har skött sig bra hittills. Men jag undrar om inte dom 7 insläppta
senast även om dom flesta berodde på bedrövligt försvarsspel.Har satt sina spår . Så mitt råd blir in med Åkerlund i kassen och nu vill jag se att ALLA rör på bena försvarszon så tar vi automatiskt bort dom "enkla" målen som dom "fick" senast.

Ambroo: Sjung med: "Du veeet att du är väääärdelöööös!!"

Har det någonsin hänt att det har blivit omspel vid motsvarande situationer?

Horace76c: Nej då, Horace.. det har dom inte sagt. Spann bara vidare lite på snacket i Jimmys blogg om supporterkultur. De kan väl ses som ett ganska ungt lag, och jag tycker att i såna fall kan det väl vara klädsamt att hålla en lite lägre profil än vad de gör många gånger. Det skadar inte att visa lite ödmjukhet ibland.

Jag tycker inte att det är offside med tanke på att han är i luften när pucken passerar blå.

Vad fan gör Liv? Ok att pucken styr på Voutilainen, men han hinner ju se den i 15 meter iaf! Hade det varit Backe så hade han blivit halshuggen härinne hehe

Yellowcard: Nu är det ju HV vi snackar om hära så atteeee omspel lär komma som ett brev på posten.

Yellowcard: M, han hoppar ut från båset och håller kvar i sargen, just då går Styf's skott över blå. Och om han håller i sargen då är han inte med i spelet eller hur? (någon)?? Därför borde det heller inte vara offsida som typ 98,7% av sveriges befolkning just nu tror!

Kul att veta, så man kan försvara det imorgon.

Harryhaffa: hoppas timrå tar hit lite övertända vakter som hkan slänga ut lite folk:)

Blizzard: Ja visst ser det ut som om han håller i sargen? Ja jag vet inte jag, lär ju inte bli omspel iaf så skit samma.

Hur det än går, vi kan gå vidare, vi kan åka ur, MEN!! hur det än går så har vi en satans stollthet för laget,

Se Huskvarna vetlandas supportrar, inte planera en resa fören match 6, är det stollthet? nä, snarare en övertro,,

Blizzard: Någon som vet? Är det offside på timrås 5-4 mål? Räknas det som offside fast Timrå spelarn fortfarande håller i sargen och inte är med i spelaet?

Kattgubben:
VEM sa att VEM skulle vara en "Historielös uppkomling"??? SÄG inte att nån HV supporter sagt det om er (dom som varit i ES i hela vad är det??? 22år) (helvete, var det så länge sen man gick i mellanstadiet??)

dr-nix: Det är lugnt! Jag var inte direkt själv något under av att uttrycka mig smidigt i mitt inlägg ;-)

Det jag idag läste från HV-supportrar på ST var dock bland det värsta jag har sett. Då träffar vi Giffers ändå på rätt så många som inte direkt aspirerar på några Nobelpris i konsten att uttrycka sig....

Gud vad borta Hon är, hon sitter typ såhär "jaaaa, nääää, aaa där"

Laken: Helt fantastisk att vi lyckades vinna ikväll med detta försvarsspel ! Å jäklar vad många underpresterar ? Skulle va skoj om vi kunde skrälla nere i kristendomens högborg... Jag är skeptiskt? Men va faan allt é möjligt när man håller på Sveriges stolthet !

Vinnerborg är en jävligt bra domare.
Laine slänger sig lika mycket som Thörnberg.
Valde du rätt Uffe D ????

Lemmy: Jag blir snart sinnesjuk på PP-spelet, fan bulla skulle ju hänga med.

Fan jag är fortfarande helt slut, känner mig nästan sjuk. Helt utpumpad.

willysson: Håller med angående PP träningen. Ska man träna PP så lär man träna med press också, det kanske är svårt när Timrås spelare kryper upp i knäna på Backe hela tiden men man lär ju anpassa träningen efter motståndet. Ta in några junisar då, de lär pressa bättre i boxen.

T T: Livlig diskussion om det var offside på dessa kommentarer......

Bo Bly:
En sak är säker i alla fall, det var inte offside i målgården på Styfs suddenmål i alla fall. :))

Det är väl egentligen inget fel med att vara "historielösa" uppkomlingar per se, men det skulle väl vara lite klädsamt att i såna fall försöka hålla en liten lägre profil när såna saker kommer på tapeten, om man vill åtnjuta lite respekt.

Laken: Vi gör 2 mål i pp. Hv 1.

Laban: Jag känner så här att i 5 mot fem så är inte HV bättre än timrå...
Ni kan tacka Liv för att timrå inte gjort fler mål speciellt i förra matchen då timrå var bättre i första spelmässigt och det var jämnt skägg i andra, men då satt HV alla chanser och det är ju liksom det som räknas.

ser fram emot nästa match..

HV var bättre idag och var egentligen värda segern.
Dommaren var bra, jag har inget att klaga på.

Klasskillnad i powerplay-spelet, HV ställer upp varje gång utan stress och press. Vi får knappt in pucken i offensiv zon.

Varför stör vi inte och grisar mer mot Davidsson?

Trots allt, underbart Styf! ;-)

Ian: Du har rätt i sak, jag egentligen har du rätt på alla jävla sätt. Men jag tror aldrig du når fram till "Mr E" för de'... De är historielösa idioter som inte ens borde få nämnas på denna sida. Jag hytter åt mig själv. Nu ska jag gå och slå upp stora firarwhiskyn 'Fiddich 16 year och bara glömma alla Hv-töntar (Vakterna i Kinnarp inräknade).

Ian: Det var min första tanke också. Kvitterat betalt liksom. I kväll var hockeygudarna på vår sida.

Ian: Yep jag utvecklade bara det hela vidare, jag tvivlar på att något lag vunnit SM-guld utan att haft flyt.

Sorry om jag uttryckte mig klumpigt (jag är duktig på det).

Grattis till segern men fy fan vad denna förlust sved..

Idrott är inte rättvis det fick vi ett bevis på ikväll.

Första perioden var jämn men stora delar av andra perioden och
framåt var Hv klart det bättre laget.Det var länge sen jag såg¨
TIk vara så uddlösa i sin egen lejonkula,

Flera av TIK -målen var ju rena flyt mål och det sista målet
ska vi inte prata om..

Vet att jag kan upplevas bitter,ni får gärna kalla mig dålig
förlorare men att förlora på detta sätt när man har var varit
det bättre laget stora delar av matchen är deprimerande.

I SD var TIK livrädda som små hundvalpar men man kan tacka att
Hv var innifektiva samt ett bra målvaktspel från Backlund.

2-1 i matcher till TIK, bara att bita ihop och komma igen,

Syns på Onsdag och Torsdag.

Ian: Väl talat Ian!

Kattgubben: Den här är inte så dålig heller:)

dr-nix: Jag ber inte om ursäkt. Jag såg bara en likhet med tur-MoDo:s mål 2007.

dr-nix:
Ni förstår inte hur jävla avundsjuk jag är... önskar ni kunde rubba dom stora för nu är ni nummer 1 för mig (har varit det hela säsongen då jag av oskrivna regler inte får ha DIF som andra lag)...

Ian: Inget lag vinner SM-guld utan flyt, så det är inget att be om ursäkt för.

Jag läste idag kommentarerna till Hamrins blogginlägg i ST som var ett "brev till domarbasen". Jag brukar inte bli så engagerad av "håcky". Efter att ha läst de pubertala pingstvännernas kommentarer till Hamrins inlägg blev det plötsligen personligt....

Jag skiter i Thörnberg och andra sängvätare. Att några smålänningar har mage att ifrågasätta supporterkulturen här är bara för mycket! De hävdar att TIK bildades fem år före HV...Jaja klubbnamnet kanske. Vad hade Jönköping/Husqvarna före det??? Inte direkt Eje Lindström, Inge Hammarström eller Lill-Strimma med flera...

Vad hette deras klack på 80-talet? Klapp och klang-någonting va? De var den enda säkra segern för alla i kvalserien under flera år. Det var dessutom Bulla som tog upp dem i Elitserien första gången. När bildades TIK/WÖ:s supporterklubb jämfört med HV:s?

Supporterkultur? Låt mig av rent mentalhygieniska skäl slippa höra det mer från Jönköping/Husqvarna! I fotboll har ni möjligen någon för länge sedan glömd kultur sedan 40-talet...typ. J-södra åker ur superettan i år så då kan vi glömma det igen...

Och då har jag inte ens berört de fåntrattar som kommenterar Hamrins utseende eller brister grovt i geografikunskaper som de flesta fixar i mellanstadiet...

TIK vann på ett j-a tuppmål ikväll. Minns MoDo:s turmål mot TIK när de blev svenska mästare (klacksparken upp i taket och in). Ska man gå vidare behövs tur. Mycket möjligt att HV vinner detta men de ska inte komma och prata om kultur! Basta!

Kattgubben: HAHA, fan vad elakt roligt;)

Bjussar på en till Liv-klassiker ;-)

Ser fram emot nästa match.. ska väl inte vara omöjligt att knipa en borta!

Et tu Brute: Haha!! Du vet själv vad jag snackar om din skitzzo.

mikenomad:

Nja, med tanke på HV:s hemmastatistik den här säsongen så finns det all anledningen till oro. Fast det här med slutspel nollställer ju det mesta. Det är bara att ta en match i taget...Det är ändå det enda som funkar :-)

STYF STYF STYF!

mikenomad: Jag är inte nöjd med hur timrå underpresterar.
det är tur att HV är lika dåliga.

Vissa spelare MÅSTE ta större ansvar, och hur i helvete skulle man kunna gissa att timrå har tränat PP inför denna serie.

Timrå kommer in lättare i zon 5-5 än 5-4, segt tafatt och ineffektivt... blir så jävla arg.

men det var skönt att timrå får vinna den här matchen, för vi hade några extraliv i dag.
kanske har vi bränt dom vi har kvar.

det positiva är att det finns mycket vi kan bättre, 2 kedjor kan lyfta sig rejält och PP kan vi ju utnyttja.

« · 1139271 · »