1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Kvartsfinal 2009

« · 1141370 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
T T:

Iof, men med tanke på hur TIK får slita för ett mål så ska RJ bänkas resten av matchen för en sån idiotgrej!! Helt oförsvarbart!!!
Kommentera

Taurus: Jag antar att du bara kan räkna till fyra för det var trettiosex som var inne på första kassen. Sen är det ju ändå så att det andra målet är Backes och det första är fruktansvärt mycket oflyt, men vi har väl haft nog med tur kanske...

Trots att vi ligger under så gör vi våra två bästa perioder i slutspelet och det smärtar.
Kommentera

Snoop: Match nummer fem. Timrå leder med 3-1 i matchserien och har dessutom ett bra läge efter två perioder i den sjätte (och kanske avgörande matchen i denna kvartsfinalserie, på bortaplan mot regerande svenska mästarna)...och här snakas Robin Jonsson och eventuellt idiotiska insatser på isen.

Herregud. Finns det inte annat att fokusera på? Typ att heja fram laget, trots en del tveksamma beslut fån vissa klubbor. Vi har som sagt 3-1 i matcher, vi har HV71 i gungning och det skall likt förba***t sågas spelare hejvilt. Jävla krav somliga Timråsupportrar har.

Kommentera

Raggaren Putte:

Ja! Men det kan inte finnas en chans i h-vete att man kan förlänga med RJ eller Lotvonen! Skoogs har ju TYVÄRR ett år kvar, men bör nog lösa honom från sitt!!
Kommentera

Panikrensningen av en oattackerad RJ var inte vacker. Ingen vidare sinnesnärvaro där.

Dock bara ett mål, HV kommer att bli ängsligare ju mer klockan tickar. Vi kan fortfarande bli blåsta på lördagsmatchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Man har mycket onödigt att fundera på när man inte spelar slutspel.
Kommentera

Taurus: Jäklar va det svänger. R.J har ju i media och även här hyllats som Timrås bästa back i slutspelet med 4 eller 5+.
Kommentera

Det här har väl egentligen ingenting med kvartfinalen arean, men tänkte se om man kunde få svar på frågan ändå.

Exakt hur många platser tar Eon? Hörde på någon canal+ sändning att man inte fick kalla en ishall för arena om man inte tog MER än 6000 platser och det var därför Skellefteå nu byggt så de tar 6001 personer i sin.

Man vill ju veta om Canal+ svamlar, om Eon tar mer än 6000 eller om Timrå kallar något som skall heta ishall för Arena.

Då det här inte är något påhopp utan mer en fundering på om det finnns någon gräns för vad som får kallas för Arena osv. så uppskattar jag om man får ett normalt svar.

Kommentera

Snoop:

Klantig!!?? Karln kan ju för f-n inte slå ett pass!! Fattar inte hur mani föreningen inte har värvat på backsidan!! Enda förklaringen måste vara blindhet!!!!
Kommentera

Taurus: Jag vet. Men dessvärre finns det fler än RJ av årets TIK-backar som är kapabla till den där typen av tokspel.
Kommentera

Taurus: Ja ja säger desamma, RJ är mycket klantig och värderar aldrig situationerna utan gör de enkelt för sig o bara slänger iväg puckarna, så han kan inte vara kvar nästa år så äre ju.
Kommentera

Raggaren Putte:

Vet du vem backen var!! Hmm undrar vem!!!
Kommentera

Snoop:

Ser jag RJ i Timrås mundering nästa år så får jag ett frispel!! Dagens 2 HV mål är helt och hållets hans förtjänst!!! Hur fan kan Challe ha honom på plan. Har en spelinteligens som inte existerar!!! Drar på sig jävulskt med utvisningar oxå. Så sjukt dålig!!!
Kommentera

Raggaren Putte: Ja rj kan inte va nöjd med sig själv alls, sänker laget hela tiden igår hade han bara tur att timrå klara allt.
Kommentera

Onödigt att bjuda tillbaka på det sättet. HElt ostörd drar backen iväg en tokrensning efter sargen som leder till målet.

Och offside i målgården regeln verkar nu vara permanent ur spel.
Kommentera

t_89: Med tanke på gnällkärringarna i Jönköping så var det nog offside i vårtgården.
Kommentera

Faaan!!!!!!! Denne jävla Tedenby'!
Kommentera

Robin Jonsson måste lämna föreningen, skjuter puckarna i sargen utan någon tanke bakom nånting bara för att de är enklast o sen gör de mål, Jonnson är tyvärr inget ES material.
Kommentera

Raggaren Putte: puppa
Kommentera

Det går ju dock att diskutera om det var Falk som såg till att Timråspelaren hamnade i målgården när han försökte hindra Tenkrats första skott.
Kommentera

Poffa: Härligt:)
Kommentera

Bigthelin: Näe, tror inte att han kan göra så i efterhand faktiskt...men är inte säker faktiskt. Men tror inte d! Han borde ju sett rätt bra, stod ju bara 1-2 meter bredvid wandell.
Kommentera

Bigthelin: Det gjorde han inte i alla fall:)
Kommentera

Bigthelin: Nej. Pucken är släppt och då kan inte målet tas tillbaka.
Kommentera

t_89: Finns det chans att person tar en videobedömning på målet vid nästa avblåsning?
Kommentera

Fantastiskt skön att de var offside i målgården också, underbart !!!! Eat shit Jönköpingsbor !!!!
Kommentera

Bigthelin: Hyffsad offside i målgårn av wandell...hahaha! SKÖNT!
Kommentera

ÄNTLIGEN!!!:D:D:D:D
Kommentera

Underbart tenkrat! Han vet var returerna kommer! Minns hur nära han var att sätta den när Hynning nätade igår.
Kommentera

haha :D

till slut så satt den
Kommentera

lincoln: TENKRAT NÄTAR I KINNARPS !!!!!!!!
Kommentera

Nästa år bör försäsongsträningen läggas upp så här:

49,5% Powerplay
49,5% Hur man tar in pucken i zon i powerplay
1% Barmarksträning
Kommentera

T T: Jag tycker nog att vi har betydligt mer framåt i denna match!
Kommentera

Raggaren Putte: Sant, sant. Vi får se hur det utvecklar sig.
Kommentera

T T: Det påminner dessvärre ganska mycket om match 2 också. Vi gör en mycket bra bortaperiod men sätter inte chanserna.
Kommentera

John K: De gör vi, hv får fortfarande inte till sitt PP trots att vi vid ett tillfälle hade bagarn utvisad och vi skapar chanser och hv är inte så ruskigt bra, klart vi vinner :)
Kommentera

John K: Så här långt tycker jag att det påminner väldigt mycket om gårdagen. Vi har kanske t.o.m. skapat några fler chanser. Jag är positiv.
Kommentera

TikRikard: Ja,vad tror ni, vänder vi det här?
Kommentera

Kattgubben: ta en öl och slappna av
Kommentera

langa hit lite sobril eller nåt.. jag håller på att krypa ur skinnet här! :P
Kommentera

Hahl Bundy: Wennerholm tror dock att Foppa har chans på Sm-Guldet redan i år.
"Kan Modo bara få ordning på Foppas fot så vinner de sin kvartsfinal mot Colorado" i bäst av 10 matcher där Foppa gör 23 mål per match, vilket han har kapacitet för bara Timrå tar bort sin Hånade (Ömma fotknölar) flagga"

"Sedan vinner Foppa i Vår VM-GULD + OS guld samt Stanley Cup med Philly redan i ÅR alltså"

"Ingen är bättre än Foppa och ni måste tro mig att hans topp i karriären kommer att komma de närmaste 7-8åren".
Kommentera

Mathias: Så länge Backe har fokus på det han ska göra, och att backarna uppträder lika diciplinerat som sist, och att forwards huger som marskatta i omställningarna, så kommer det här att gå bra.

Själv är jag bra nog nervös redan.
Kommentera

Mathias: Men det kan ju vara en överstegsfint ;)
Kommentera

Tvåtallar: Backlund är den som har börjat på värmningen!
Kommentera

Andersson: Känns som om grabbarna i randigt kommer att få full huggning ikväll, hoppas bara dompallar trycker från gnällspiken Davidsson han lär ligga på som en igel vid minsta domslut.
Kommentera

T T: Ända tills matchen är körd i mitt tycke....
Även fast du aldrig skulle våga säga ett ont ord om nånting så gör andra det, det är ju faktiskt skönt att vara på ett forum där en person aldrig visat sin besvikelse på spelet vi har , trots att vi har en 3-1 ledning anser jag inte att det är bra spel som gjort att vi leder utan mer flyt (vilket vi ovanligt nog haft mycket av denna säsong)..
Jag vill bara varna för en sak, alla andra som tillsammans med dig räknar kallt med att vi blir klar för Semifinal inom de tre kommande matcherna bör tänka om jag tror den här matchserien inte är avgjord på långa vägar...

Btw vinner du ett pris för år 2008 av mig du kan skryta om det på din presentation.
Priser heter
PFP (Priset För Polisen)
Här är motiveringen
``TT har på ett rutinerat och erfaret sätt visat att han är i särklass den ende som har orken att rätta andras fel osv alltså 2008 års HS polis``
Kommentera

Tvåtallar: Har skickat sms till Jönköping om detta, väntar på svar
Kommentera

Tvåtallar: runt 20 st i blå hockeytröjor
Kommentera

superfalle: Hur många skulle bli jätteförvånade om det är Åke i målet ändå när matchen startar?
Kommentera

superfalle: På fråga 1: Nix. På fråga två: Nja.
Kommentera

« · 1141370 · »