Andersson: Det får man inte hoppas, då backar Timrå hem på Challes order och så blir det förlust igen. Ja, ok om de gör 0-4 direkt kanske man kan kosta på sig den lyxen att backa hem men jag vette fan.
mikenomad: Vad Lener säger och katten skiter rankar jag lika högt. Ikväll ska vi pissa på HV i allmänhet och Liv, Thörnberg och Voutalainen i synnerhet!
lika bra att damma av en gammal klyscha : Första målet blir viktigt .
om Timrå får det , så blir matchen betydligt 'lättare' och kan då spela mer efter sin plan , om HV71 får det så släpper nog den ev. press och nervositet som finns.
El Maco: Snyggt att åka dit. Själv vägrar jag befatta mig med deras pissdike till bortastå och märkligt överspända vakter en gång till. (Ska i ärlighetens namn säga att det fanns en del trevlig personal också)
Om ni MOT FÖRMODAN får fira i Jönköping, då är det väl bara att beställa en nattvard utan bröd;)
I kväll skall det avgöras, en sjunde och helt avgörande match i Kinnarps Arena.
Nu gäller det att leva i nuet, det står 0-0 i matcher och alla tidigare felaktiga mål,beslut mm är historia.
I en sjunde och helt avgörande match har inte hemmaplan en så stor betydelse som i vanliga fall men att ha med dig publiken är nog rätt skönt skulle jag gissa på..
Det lag som vågar spela för att vinna kommer att ta sig till Semifinal.En sak som kan tänkas vara till Hv fördel är rutinen, många spelare som har varit med länge samt att Hv har spelat många liknade avgörande matcher.
Fördelen TIK har är att man har kört på mer folk än Hv..
Men vilket lag som har fördel kan man vrida och vända på hur mycket man vill..
Skarin: Man är ju uppvuxen med att "det är domar´n som dömmer" men jag vette faan om det gäller längre. Så fort det blir lite tveksamheter så ska det ju numera konfereras med linjedommare, videodommare, spelare mm, känns som att dagens dommare håller på att radera ut sin egen status. Ishockey är en snabb sport och då måste ju en dommare kunna fatta snabba beslut. Kan han inte det så är det inte en lämplig domare, så enkelt är det.
Sen att det blir felbeslut ibland får man ju leva med, dock är det såklart helt åt helvete när en domare "rättar till" sina misstag med att släppa samma sak åt andra hållet (en offside i målgården tex).
Skarin: Det 1:a man måste fråga sig är varför i h-e vi inte har 4 domarssystem? Vilken j-a bromskloss står i vägen för det? Efter den här tragiska säsongen ur domarsynvinkel måste detta införas!
Skarin: Det måste ju vara så att domarna inte tar sitt jobb på vidare stort allvar. Jag har aldrig upplevt en säsong då domarnas insatser blivit mer kritiserade och det är ju bara att instämma i att zebrajävlarna lagt ett dystert täcke över slutspelet än så länge.
Först Styfs offside, sen Sören Perssons kvittning av två offsidemål som tydligen upplevs som helt ok i hockeysverige sen har vi naturligtvis avgörandet i lördags, för att inte tala om inkompetensen nere i Scandinavium. Zebrajävlarna försöker göra svensk hockey till någon sorts tomboladragning och att titta på hockey idag, är tamefan som att spela hockey själv, man får ägna 20% av tiden att kolla om det rycker i armen på zebrajäveln.
Tycho: Det är väldigt svårt att säga vad som påverkar och vad som inte går det. Det är möjligt att Liv tappar pnyttenyttelite av koncentration när han ser en Timråspelare i utkanten av synfältet i HV:s försvarzon. Glöm nu tveksamma domslut och se fram emot kvällens drabbning. Ni har fortfarande stor chans att gå vidare, men för säkerhets skull bör ni kanske ställa under ömtåliga prydnadsföremål... :)
Wayne Gresky: Jag tycker fortfarande att det beror på hur mycket det påverkar för att det ska bli mål. Jag hade personligen inte grinat det minsta om HV gjort det mål Styf gjorde. Sebbe påverkar inget på målet, det gör Voutilainen...
T T: Jag antar att ni redan stött och blött den här artikeln här inne, men på något sätt känns det ju rättvist med ett regelvidrigt avgörande per lag, eller vad säger ni?
Pestilence: Nu börjar nervositeten smyga sig på igen :( Men jag har sagt att vi ska vinna ikväll och det tänker jag fortsätta tro på. Det är bara så, det finns inget annat, vi vinner!
När Sjöberg inte får döma mer måste Vinnerborg rimligen ha gjort sitt också. Det går inte att göra ett mer avgörande fel än så här. Sjöberg hade en ursäkt (gamla regler). Vinnerborg har ingenting att skylla på.
T T: Fan vad dåligt! Sånt vill man ju inte läsa även om man typ redan visste det. Det gör ju bara saken ännu sämre! Vinnerborg måste kunna hålla koll på en sån sak!
Vi har egentligen varit med och nosat på det där guldet sedan 2003. Men ärligt talat blev Frölunda lite för svåra det året liksom Färjestad året efter, det kan till och med jag erkänna. Att vi under lockout-säsongen inte lyckades slå ut DIF i kvarten sved dock så in i helvete. Å andra sidan var ju Frölunda rätt starka det året också. "Lunkan" i kassen var grym. För två år sedan var vi ju fullständigt överlägsna fram till att det osannolika skadehelvetet började. Då kändes det mycket riktigt fullt realistiskt att ta hem guldet, men oturen grinade oss i ansiktet till slut. I fjol hade man också en positiv känsla när slutspelet drog igång, men jag köper nästan att HV var något vassare i semin. Sedan vill man ju alltid ha revansch och därför svider det förstås extra mycket om det går åt smålandsskogen i morgon. Nu hoppas jag verkligen att denna eventuella arena kommer till stånd medan vi ännu är kvar i serien.
Kontroversiellt mål av Zlatan i Canal+ Sport nu...
DJ Hemp: ja .. för två år sen hade guldet kunna vara möjligt .. och visst kan de bli några jobbiga år ., för varje år som går som vi har liten arena och lite folk så halkar vi efter storlagen . men att de blir en arena inom några år de är jag övertygad om .
Frågan är bara om man vid tillfället ännu är vid livet? Om så inte är fallet får man hoppas att man ägnas några tankar av sina olycksbröder. När jag läser ditt inlägg kommer jag osökt att tänka på Hammarby IF:s fotbollsguld 2001. I den stunden blev jag fruktansvärt avundsjuk på alla dessa "bajare" som är uppväxta i hyreshusen söder om Söder. Då, den 21 oktober 2001, fick de äntligen uppleva äkta glädjetårar efter åtskilliga års engagemang. Allt var plötsligt värt någonting på riktigt. Detta var för övrigt den enda gången jag blivit genuint glad över ett allsvenskt SM-guld. När det blir Medelpads tur att vinna något stort återstår att se. Timrå IK har några gånger haft vad som krävts - nästan. Nu har jag tyvärr en känsla av att sötebrödsdagarna kan vara över för den här gången. Om vi lyckas överleva lågkonjunkturen, värvar klokt under denna tid och ser till att fixa en modern arena i Sundsvall för 9 000-10 000 åskådare så kanske det kan lösa sig med guldet till sist. Men just i kväll känns det bara genomruttet (trots att vi ännu inte har åkt ur)...
lej: Snart så är jag för att dela ut straff till sportintresserade som inte känner till tvmatchen.se. Det borde vara en förutsättning. Något som kommer med supporterskapet.
Kan alla kränkta personer i detta forum andas 3ggr? Saker är gjorda, saker har hanterats, saker ska hanteras. Allt rullar på, laget vi älskar vinner och ligger 4:a i tabellen. Kliv ur sandlådan och bete er som vuxna människor. Ta personligt ... | #Läs mer ·