1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592666 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1143421 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Andersson: Det får man inte hoppas, då backar Timrå hem på Challes order och så blir det förlust igen. Ja, ok om de gör 0-4 direkt kanske man kan kosta på sig den lyxen att backa hem men jag vette fan.
Kommentera

I ST står det att både Timo och Sonnenberg är på väg och att båda ska spela. I Dabladet står det att Timo inte ska spela.

???????
Kommentera

Andersson:

Det stora problemet kan nog bli mannen i randigt!! Att han orkar stå emot trycket!!!
Kommentera

mikenomad:

Hahaha...precis! Tror inte SAIK har nån större press på sig. Dom har inget att förlora. Men det har Lener!!
Kommentera

mikenomad: Vad Lener säger och katten skiter rankar jag lika högt. Ikväll ska vi pissa på HV i allmänhet och Liv, Thörnberg och Voutalainen i synnerhet!
Kommentera

lika bra att damma av en gammal klyscha : Första målet blir viktigt .

om Timrå får det , så blir matchen betydligt 'lättare' och kan då spela mer efter sin plan , om HV71 får det så släpper nog den ev. press och nervositet som finns.
Kommentera

Lener är ju fan rolig, vem tror han att han lurar:

"- Vem har pressen på sig? Vi känner ingen, varför skulle vi ha pressen på oss", säger Lener till norran.se.
Kommentera

Laban: Bara att hålla med, känns j-igt svårtippat ikväll....
Kommentera

El Maco: Snyggt att åka dit. Själv vägrar jag befatta mig med deras pissdike till bortastå och märkligt överspända vakter en gång till. (Ska i ärlighetens namn säga att det fanns en del trevlig personal också)

Om ni MOT FÖRMODAN får fira i Jönköping, då är det väl bara att beställa en nattvard utan bröd;)
Kommentera

I kväll skall det avgöras, en sjunde och helt avgörande
match i Kinnarps Arena.

Nu gäller det att leva i nuet, det står 0-0 i matcher och
alla tidigare felaktiga mål,beslut mm är historia.

I en sjunde och helt avgörande match har inte hemmaplan
en så stor betydelse som i vanliga fall men att ha med
dig publiken är nog rätt skönt skulle jag gissa på..

Det lag som vågar spela för att vinna kommer att
ta sig till Semifinal.En sak som kan tänkas vara
till Hv fördel är rutinen, många spelare som har varit med
länge samt att Hv har spelat många liknade avgörande
matcher.

Fördelen TIK har är att man har kört på mer folk än Hv..

Men vilket lag som har fördel kan man vrida och vända
på hur mycket man vill..

Må bästa lag vinna...
Kommentera

Kongo, Maco, Yellowcard och en Kongo-kompis avgår strax mot Kinnarps Arena från 08- och 018-området. Ska man lida ska man göra det på plats.
Kommentera

zita: Är det Caroline Af Ugglas som hittat hit? :)
Kommentera

zita: Tror nog att vi få tillbe andra makter än gud. För jag tror fasiken att HV-fansen hade rätt ang sin banderoll. Gud är på deras sida.
Kommentera

Snälla snälla snälla gud hjälp Timrå till vinst ikvälll......

Kommentera

Skarin: Man är ju uppvuxen med att "det är domar´n som dömmer" men jag vette faan om det gäller längre.
Så fort det blir lite tveksamheter så ska det ju numera konfereras med linjedommare, videodommare, spelare mm, känns som att dagens dommare håller på att radera ut sin egen status.
Ishockey är en snabb sport och då måste ju en dommare kunna fatta snabba beslut. Kan han inte det så är det inte en lämplig domare, så enkelt är det.

Sen att det blir felbeslut ibland får man ju leva med, dock är det såklart helt åt helvete när en domare "rättar till" sina misstag med att släppa samma sak åt andra hållet (en offside i målgården tex).
Kommentera

TikRikard: Dom är i Muppsala nu - det fick jag just veta eftersom det inte fanns nån plats åt mig=P
Kommentera

mikenomad: när det blir ett mål i sudden , oavsett hur det ser ut , så blåser dom mål , domarna.
törs väl inte granska ordentligt.
Kommentera

mikenomad: Bromsklossen heter väl 5 miljoner kronor extra.
Kommentera

Skarin: Det 1:a man måste fråga sig är varför i h-e vi inte har 4 domarssystem? Vilken j-a bromskloss står i vägen för det? Efter den här tragiska säsongen ur domarsynvinkel måste detta införas!
Kommentera

Olle: Det är skrämmande.

Men det är klart, det viktigaste domarna håller på med i nuläget är väl att komma på saker att skriva i deras blogg. Viktigt med blogg.
Kommentera

Skarin: Det måste ju vara så att domarna inte tar sitt jobb på vidare stort allvar. Jag har aldrig upplevt en säsong då domarnas insatser blivit mer kritiserade och det är ju bara att instämma i att zebrajävlarna lagt ett dystert täcke över slutspelet än så länge.

Först Styfs offside, sen Sören Perssons kvittning av två offsidemål som tydligen upplevs som helt ok i hockeysverige sen har vi naturligtvis avgörandet i lördags, för att inte tala om inkompetensen nere i Scandinavium. Zebrajävlarna försöker göra svensk hockey till någon sorts tomboladragning och att titta på hockey idag, är tamefan som att spela hockey själv, man får ägna 20% av tiden att kolla om det rycker i armen på zebrajäveln.
Kommentera

Skarin: Att smålandspack får döma smålandspack är idrottslig rättsröta av monumentala mått, skandal!
Kommentera

TikRikard: Hoppas hon nämner hur söt och sexig Vinnerborg är... Man blir ju dessutom alldeles till sig av hans fina dialekt...
Kommentera

Emelie är vår nya radio profil.
I dag ska hon vara med igen:)
Kommentera

T T: Vinnerborg är en jävla f***a! Att han är från tjusiga Ljungby får mig att må ännu bättre.....eller nåt.

Domarna blir sämre och sämre. Vem fasen kan stå emot trycket ikväll?
Kommentera

mikenomad: 5 personer i personbil är på vägen ner nu
Kommentera

TikRikard: Blev det nån minibuss?
Kommentera

Ann: Jag Ska TIll Final..
ända målet som finns nu:)
Kommentera

Tycho: Det är väldigt svårt att säga vad som påverkar och vad som inte går det. Det är möjligt att Liv tappar pnyttenyttelite av koncentration när han ser en Timråspelare i utkanten av synfältet i HV:s försvarzon. Glöm nu tveksamma domslut och se fram emot kvällens drabbning. Ni har fortfarande stor chans att gå vidare, men för säkerhets skull bör ni kanske ställa under ömtåliga prydnadsföremål... :)
Kommentera

Tycho: Nu släpper vi det där. 3-3 i matcher och tidigare domslut är fakta som ej går att ändra på. Det är i den sjunde matchen det avgörs.

Ikväll är det All In. Attack ! Trampa runt ! Skjut sönder ! Mosa !

VINN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Hur än matchen går ikväll är jag säker på en sak. Någon mera revanch sugen spelare på planen än Miko Lehtonen får man nog leta efter.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker fortfarande att det beror på hur mycket det påverkar för att det ska bli mål. Jag hade personligen inte grinat det minsta om HV gjort det mål Styf gjorde. Sebbe påverkar inget på målet, det gör Voutilainen...
Kommentera

T T: Jag antar att ni redan stött och blött den här artikeln här inne, men på något sätt känns det ju rättvist med ett regelvidrigt avgörande per lag, eller vad säger ni?
Kommentera

Heleniz: Och jag känner mej oroväckande lugn....Brukar vara hysteriskt nervös men icke!
Klart vi vinner!
Kommentera

Pestilence: Nu börjar nervositeten smyga sig på igen :( Men jag har sagt att vi ska vinna ikväll och det tänker jag fortsätta tro på. Det är bara så, det finns inget annat, vi vinner!
Kommentera

KROSSA HV !!
Kommentera

Rutinerad domare till match 7 , tack

helst Kuben eller Rönnmark .
Kommentera

När Sjöberg inte får döma mer måste Vinnerborg rimligen ha gjort sitt också. Det går inte att göra ett mer avgörande fel än så här. Sjöberg hade en ursäkt (gamla regler). Vinnerborg har ingenting att skylla på.
Kommentera

bevisar bara att regeln tillämpas ungefär när domaren känner för det , samma som sparkregeln. det kan inte få vara såhär

antingen är det alltid offside i målgården eller så är det aldrig det , samma med sparkregeln som höll på att avgöra slutstriden i grundserien.
Kommentera

T T: Fan vad dåligt! Sånt vill man ju inte läsa även om man typ redan visste det. Det gör ju bara saken ännu sämre! Vinnerborg måste kunna hålla koll på en sån sak!
Kommentera

Bekräftar vad vi redan visste:
Kommentera

superfalle: Hoppas att ni slår ut Hv. Ni ska veta att alla lhcare inte bara håller på Lhc imorgon utan även på Timrå.
Kommentera

superfalle:

Vi har egentligen varit med och nosat på det där guldet sedan 2003. Men ärligt talat blev Frölunda lite för svåra det året liksom Färjestad året efter, det kan till och med jag erkänna. Att vi under lockout-säsongen inte lyckades slå ut DIF i kvarten sved dock så in i helvete. Å andra sidan var ju Frölunda rätt starka det året också. "Lunkan" i kassen var grym. För två år sedan var vi ju fullständigt överlägsna fram till att det osannolika skadehelvetet började. Då kändes det mycket riktigt fullt realistiskt att ta hem guldet, men oturen grinade oss i ansiktet till slut. I fjol hade man också en positiv känsla när slutspelet drog igång, men jag köper nästan att HV var något vassare i semin. Sedan vill man ju alltid ha revansch och därför svider det förstås extra mycket om det går åt smålandsskogen i morgon. Nu hoppas jag verkligen att denna eventuella arena kommer till stånd medan vi ännu är kvar i serien.

Kontroversiellt mål av Zlatan i Canal+ Sport nu...
Kommentera

"Så länge vi inte förlorar på ett sätt som är värre än det som hände i går så återkommer jag med en analys direkt efter matchen."

Alltså, min fantasi räcker inte till för att kunna föreställa mig hur det ska kunna bli värre.
Kommentera

DJ Hemp: ja .. för två år sen hade guldet kunna vara möjligt .. och visst kan de bli några jobbiga år ., för varje år som går som vi har liten arena och lite folk så halkar vi efter storlagen . men att de blir en arena inom några år de är jag övertygad om .
Kommentera

superfalle:

Frågan är bara om man vid tillfället ännu är vid livet? Om så inte är fallet får man hoppas att man ägnas några tankar av sina olycksbröder. När jag läser ditt inlägg kommer jag osökt att tänka på Hammarby IF:s fotbollsguld 2001. I den stunden blev jag fruktansvärt avundsjuk på alla dessa "bajare" som är uppväxta i hyreshusen söder om Söder. Då, den 21 oktober 2001, fick de äntligen uppleva äkta glädjetårar efter åtskilliga års engagemang. Allt var plötsligt värt någonting på riktigt. Detta var för övrigt den enda gången jag blivit genuint glad över ett allsvenskt SM-guld. När det blir Medelpads tur att vinna något stort återstår att se. Timrå IK har några gånger haft vad som krävts - nästan. Nu har jag tyvärr en känsla av att sötebrödsdagarna kan vara över för den här gången. Om vi lyckas överleva lågkonjunkturen, värvar klokt under denna tid och ser till att fixa en modern arena i Sundsvall för 9 000-10 000 åskådare så kanske det kan lösa sig med guldet till sist. Men just i kväll känns det bara genomruttet (trots att vi ännu inte har åkt ur)...
Kommentera

lej: Snart så är jag för att dela ut straff till sportintresserade som inte känner till tvmatchen.se. Det borde vara en förutsättning. Något som kommer med supporterskapet.
Kommentera

bisterfinnen: Du stal min replik. ;)
Kommentera

lej:

Fråga Nybbe ;-D
Kommentera

Nån som vet vilken kanal som sänder matchen imorrn?
Kommentera

« · 1143421 · »