1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590890 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1135476 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Tvåtallar: Han menade nog det men jag tror han sa ospolad om och om igen.
Kommentera

T T: Var det inte nyspolad is han snyftade om ?
Kommentera

T T:
det missade jag, i vilket sammanhang?
Kommentera

T T: fan vad han tjatade om isen =P
Kommentera

Ett jäkla minus hade ju varit att behöva lyssna på Ulf "ospolad is" Dahlén i två veckor. Det gör det nästan värt att slippa dem.
Kommentera

Komigen och anmäl dig till lördagens match(kvart 2)

I nu lägen är det 23st anmälda, priser och tider kommer vi med under
tisdag!

Anmälan görs som vanligt på tikare.se eller via telefon på
070 360 79 71
Kommentera

-Robban-: Japp, så ligger det till tror jag, så om timrå och färjestad går vidare blir det FBK vi får möta.
Kommentera

Per HApps: Grymt mv spel och starka ledaregenskaper från Styf, Lehtonen, Sonnenberg är ett måste för att lyckas. Men fler behövs, Johan A nu e det dags & ta fram det du fick lära dig under VM i fjol. Sebbe ta fram jaget före laget som ni hade som tema i JVM. Challe fingerspitzgefyr, coacha de heta oavsett ranking i laget. Let's get ready to rumble
Kommentera

Per HApps: Ja det var han säkert. En intressant kommentar i vilket fall som helst.
Kommentera

Skarin:
Han var bara ärlig, thats fine for me :))
Kommentera

Per HApps: Jo nu skulle Alberta's Finest vara på plats!

Men den gode styf vid friskhet, kan nog vara en plåga, liksom sonnenberg/sundh
Kommentera

Skarin: Förstår han iofs, vi hade ju förnedrat dom totalt!
Kommentera

- Om vi skulle ta ut ett lag som vi inte ville möta i slutspelet om vi fick välja av alla 8 så skulle det vara Timrå, sa alltså Ulf Dahlén i Hockeykväll.

Fegt som f*n!
Kommentera

persson:

Fan vad man saknar Manderville nu, men Bagarn, Sonnenberg, Styf får mer än gärna saknaden mindre :))

Kommentera

Harryhaffa: Den känns gjuten! Fast med ett "L" i aldrig...;-)
Kommentera

vem blir den store retstickan i timrå ?

jag röstar för sonnenberg
Kommentera

Uno Gordon: I semin tror jag lagen inte får välja där får det högst rankade laget det som har lägst ranking
Kommentera

Kvartsfinalerna blev väl så som jag först trodde. Nubben och Frölunda vågade inte välja oss, dom vågade helt enkelt inte. Synd!!!! Känns på förhand som vi haft betydligt större chans mot dem. Den tråkige Knulf menade väl också att Timrå är det lag man absolut inte vill möta. Precis som andra topplagen också visade det sig. Bara en sådan sak.

Men jag ser ändå det här som en ganska så god skrällchans. Om allt klaffar vill säga.

Det gick bra att hämnas på Modo. Nu är det Jerusalems tur.

Må Gud vara med oss, vi klyktattare.

Giv oss frid - VINN
Kommentera

"VI ÄR KLYKTATTARE OCH VI GER ALLDRIG UPP"

Liten banderoll kanske eller liten ramsa:)
Kommentera

Vi slipper i alla fall snacket om att valen var gjorda på förhand. Bobbe och hockeyligan är nog lite lättade.
Kommentera

Jag tror på att spela ett mycket mer aggresivt boxplay mot HV71, så de inte får någon ro! Nu har vi ett alldeles för passivt boxplay vilket gör att motståndarna för ställa upp sig i lugn och ro, det passar INTE mot HV!

Ett, på gränsen till desperat boxplay, någon som konstant går på kropp mot Davidsson och vi kanske kan skrälla.
Kommentera

Uno Gordon: Färjestad får inte välja vem dom ska spela mot i semin, går Timrå vidare får dom möta färjestad.
Kommentera

Poffa: Jag undrar faktiskt vad som gått snett i årets Modo - har hört en del rykten men det vore kul att höra från nån som är mer insatt om läget. Har hört från folk med anknytning till Ö-vik att det varit turbulens inom laget precis som Timrå haft i år...
Kommentera

Möjligt scenario, att Nubben höll på att skita på sig när han fick klart för sig att det kunde bli Timrå på torsdag i en kokande E.ON Arena?
Han fegade då ur. ;-)
Kommentera

Et tu Brute: haha ;-) Lotvonen behöver inte bromsa för han får inte upp farten =)
Kommentera

Uno Gordon: Jaadu låt se hur detta slutar, men har en god känsla inför kvartsfinalen! kanske även här kan bli 7 matcher.
Kommentera

Blizzard:

Menar du att han skulle ha mindre bromssträcka än Mikko SiljaLine Luoma? Typ en km eller nåt?
Kommentera

Poffa:

Ditt svidande i hjärtat var ingen fråga..Bara ett konstaterande..

Min egen erfarenhet när det gäller svidande hjärtan i det idrottliga
är nog ganska hög..Men just nu är det inga problem..Njute som fan just nu

Timrå IK i slutspel..Klart suveränt..

Nära till Jönköping...Lite synd att Frölunda inte vågat ta Timrå..

FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Uno Gordon: dock så väljer ju inget lag semin, utan då blir det så att det sämst placerade laget möter det bäst placerade, så går Timrå vidare och FBK så får vi automatiskt möta dem i semin.. om jag har förstått det hela rätt! =)

men semi är långt borta än så länge, först ska vi vinna 4 mot HV, det blir tufft nog det!
Kommentera

Kakelmannen: Två dåliga försvar? Du vi har kimmo "finlands färjan" Lotvonen ;-) Så snacka inte skit i våran GB =)
Kommentera

Ann: Oh fy fan. blir till att sälja bilen. ;)
Kommentera

Yellowcard: Det är rätt jävla fascinerande att respekten för Timrå sitter i fortfarande i Hockey-Sverige. Luleå går till semifinal, tack Nubben och Dahlén. Timrå har en minimal chans på semin förutsatt att vi vinner match 1 och 3 hemma och kan agera frejdigare på bortais än vad som var fallet ifjol. Det är våran chans.

Linköping skåpar ut Skellefteå nu när Dimitrakos är skadad och SAIK är ur slag.

Och även Färjestad går till semifinal.

Det vore helt underbart med Luleå och Timrå vidare till semifinal.

Sedan väljer Färjestad Luleå i semifinalen och Linköping får Timrå.

Då blir det SM-final för Timrå mot Färjestad.

Det finns alltså 10% chans att Timrå kan spela sin första SM-final i klubbens historia men det är en snårig väg att vandra!

Kommentera

Poffa: Ähhh orkar inte. Heja Timrå=P
Kommentera

persson: Tror det var 400 plus inträde....men inte säker.
Kommentera

persson: utan att på något sätt vara inblandad
skulle jag gissa på 500 + inträde vi bussresa
Kommentera

Yellowcard: Det enda jag gjorde var att svara en annan användare. Du vet väl att det är själva tanken kring HS?
Kommentera

Kollade på eniro.se

Resa Timrå - Jönköping

Avstånd: 713,2 km
Kommentera

Två dåliga försvar möts . Medans bägge lagen har bra anfall . Men Backlund viker ner sig när de gäller , darför tar Hv hem de hela tror jag . Dock så måste Hv spela bra för att gå vidare ...
Kommentera

Poffa: Bara därför en del gör så behöver ju inte du också göra likadant. Och tackar - en del lycka lär behövas helt klart.
Kommentera

ingen reskunnig? bortamatch mot hv, hur mycket ungefär? vad kostade det ifjol?
Kommentera

Blizzard: Underskatta inte Björnen från norr! Tror på 7 matcher där.
Kommentera

Yellowcard: Det är nu säsongen börjar. Särkijärvi har rätt... det har varit 55 träningsmatcher.
Kommentera

Yellowcard: Skriv samma sak till alla Timråiter i Modoboken. Lycka till i kvarten, förresten.
Kommentera

Poffa: Men sluta fjanta runt här och sprida dynga nu! Säsongen är över för lillsyrran modo - kom tillbaka nästa säsong istället. Du bidrar inte med ett skit här just nu, ingen bryr sig om modo överhuvudtaget i dagsläget.
Kommentera

"Vad för ni se upp med hos Frölunda?
- De har ju "Honken", som kanske är elitseriens bäste målvakt. Sen har de en handfull duktiga spelare också.
Varför vinner ni den här kvartsfinalserien?
- För att vi är ett bättre lag än dem."

haha ja, visa det på isen då Omark och sluta ord fightas, när fna blev luleå bättre än FHC, klart FHC kommer höjja sig flera nivåer!
Kommentera

gud: Du snackade om svidande värk. Du verkade tala av egen erfarenhet, utan att ha koll på hur jag kände för laget.

Och bara för att du ska sova lugnt inatt, ja jag såg MODO mot SSK. Snacka om försäsongsträning.

Kommentera

persson: Bra fråga, måste göra upp en Budget känner jag.
Kommentera

Vad kan en resa ner till jönköping kosta om man åker med supporterklubben, om vi antar att det blir 100 resande?
Kommentera

Manderville: Det är audition där på torsdag och temat för dagen är helt givet.
Kommentera

Icing-Ove: Bra träning iaf, vinnar man över oss, då är man VÄRD guldet!! Det blev icing för hela modo!
Kommentera

« · 1135476 · »