1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Kvartsfinal 2009

« · 1140830 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Ambroo: Vi har glidit isär lite du och jag känner jag ;) Åtminstone lite. Syftar bl a på Åkerlund när det visade sig att han skulle stå. Du var väldigt oförstående medans jag var helt iskall och förstod varför osv, osv.

Apropå Åkerlund. Hmmmmm. Vilken förbannat bra match han gör och vilken säsong han har gjort, trots så få matcher. Han är en matchvinnar målvakt som svarar för idioträddningar på ett fantastiskt sätt. Han räddar oss och är helt fenomenal. Jag blev faktiskt förvånad själv i TV-soffan. Nästan lite rörd också. Vet inte om jag sett någon snabbare målvakt någonsin (ja man får dra på lite extra en kväll som denna).

Pyörälä är sämst på isen men blir den som avgör, fy fan vad underbart!!!! Han var så dålig att det gjorde ont i kroppen, men nu är han förlåten ;) Eftersom han fick så lite istid tycker man ju att han borde ha fått upp farten åtminstone en gång under matchen.

Tråkigt så in i bomben med Sonnie. Känns som att han blir borta länge, väldigt länge. Å andra sidan gjorde detta att jag fick min kedja till slut, även om dom lirade i sudden i måndags, och den kedjan borde faktiskt ha gjort ett mål till. Vilken målchans Hynning bränner! Men han är förlåten ;)

Pär Styf är fullkomligt outstandning där bak i försvaret! Bagarn är elitseriens bästa defensiva center!

Vi gjorde en kanonstart på matchen första 5 och borde ha satt dit en puck där. Dessutom är det synd att Skogs slagga sitter i Livs plock.

Hundarna bra igen och kedjan med Wandell skapade det lilla vi hade. Men i morgon måste fler spelare upp minst en nivå om det ska bli seger. Minst sagt.
Kommentera

Laban: Två sista matcherna känns det hugget som stucket faktiskt. Håller med Luoma att de skott HV sköt idag var oftast ganska tama och harmlösa.

Med tur för HV hade det kunnat stå 3-1 till dem. Nu står det absolut inte orättvist 3-1 till Timrå. Dock inte solklart rättvist heller...
Kommentera

Laban: Haha.... bitter var ordet sa Bull.... Bitter sa Bill
Kommentera

Per HApps: Japp han såg ju lite stel ut vid målet, men nu hr han fått lite matchträning.
Kommentera

Laban: "Inte ens den mest blåögda TIK supportern kan förneka
att HV har varit det klart bättre laget de 3 senaste matcherna.."

Har du rökt på??
Kommentera

Et tu Brute: Nä...du behöver nog iaf inte känna dig skyldig till nån sådan. Vet bara att jag läste en rad förvånade HV-inlägg någonstans om hur illa ställt det måste vara på målvaktssidan när TIK t.o.m väljer att satsa på Åkerlund...sånt o dyl...
Kommentera

haggen:
Vi skall väl inte träffa LIV? Träffa nätet är jag nöjd.

I morgon står Åke Lund och då håller han nollan, i dag var han matchotränad ;))
Kommentera

Laban: Que? I´m from Barcelona.

Som sagt HUR rättvist som helst!
Kommentera

DJ Hemp: Nejdå, vår tama Älg vaktar den
Kommentera

Skööönt att vi har TVÅ målisar som är bättre än Liv.
Imorgon skjuter vi Liv sönder och samman!
Kommentera

mikenomad:

Dom inläggen finns nog inte här inne, inte vad jag kan minnas iaf. Åkerlund hamnade ju lite mellan stolarna eftersom han kom fram lockout-säsongen. Gick väl sedan vidare via typ Tranås, Skövde och NH90. Där fick han den istid han förtjänade och behövde. Han har gått den långa vägen och jag önskar han all välgång. Tycker det är kul att killar som hamnar lite på mellanhand biter ihop och visar att man kan lyckas ändå. Miika Wikman har väl en liknande målvaktshistoria och spelade också j-hockey i HV.
Kommentera

liston: haha, kanske var därför Liv tappa pucken såg pattarna fritt i luften =)
Kommentera

Inte ens den mest blåögda TIK supportern kan förneka
att HV har varit det klart bättre laget de 3 senaste matcherna..

Men det är som sagt resultatet som räknas

Bara att bita ihop och komma igen,syns i morgon
Kommentera

DJ Hemp:

Carolina Gynning, det stavas Thörnberg
Kommentera

Blizzard:

Carolina Gynning??? =)
Kommentera

Skarin: Laban kan man inte ta på allvar. Kör samma tråkiga stil efter varje förlust.

Stort grattis till segern och jag håller alla tummar för er nu när BIF föll mot FBK!

Skicka Tedenby och de andra pingstpastorerna till ett hett ställe!

Holy Diver!
Kommentera

Blizzard: Gynning kanske är snyggare, hehe
Kommentera

Laban: "Men det är jävligt frustrerande att alla jävla studsar,hopslag och returer
studar TIK väg.Ett lag kan inte ha sån flyt hela tiden."

Det kan ett lag visst ha. Modo för två år sedan var ett lysande exempel på det.
Kommentera

Laban: Btw, förra året mot LHC var det inte Thörnberg som skulle ah en utvisning då, men dommarn släppte och Thörnberg blev fri och kunde göra mål......Näääää, ni har ingen tur! Puss pårej!!
Kommentera

Manderville:

Ön = Alnön? Var du inte rädd för att den skulle bli stulen? =) Skulle högst våga hänga ut någon Timrå-pryl på balkongen jag...
Kommentera

Laban: Timrå är så här långt ett bättre hockeylag än HV, face it! I morrn sopar vi väck danskarna från slutspelet!
Kommentera

Blizzard: vrfär sitter G och H så nära varann, Gynning, dagens stavfel... -.-
Kommentera

Bragd-Birger: "Detta är...helt fantastiskt. Sjukt bra gjort. Inte minst med tanke på att vi, som bekant ,INTE HAR NÅGON TRYGGHET PÅ BORTAPLAN...hehe, sorry Laken, var tvungen att gnida den en smula."

Ingen fara! ;-) Fortsätt du, jag kommer vara lika GLAD oavsett... :-P
Kommentera

Manderville: Bäst du tar in den så inte nån konverterande modoit snor den inatt !!
Kommentera

Åh herregud jesus kristus. Det är allt jag kan säga till dig i detta nu. Skriv inget mer nu, jag blir bara så förbannad.
Kommentera

Laban: Förra året var det HV som hade flyt, med studsar och domare som tyvärr lurades av Jämtins och Sopan Thörnblads "divings"! Förhoppningsvis har vi lite tur i år!!!
Kommentera

Blizzard: Drog just ut ettt utdrag från detta
Kommentera

"Men det är jävligt frustrerande att alla jävla studsar,hopslag och returer
studar TIK väg.Ett lag kan inte ha sån flyt hela tiden.

Kolla 1-1 målet, Returen studsar ut på bladet till Hynning som sitter på knä.Detta mål var den enda målchans Timrå hade i andra perioden."

Att du orkar?? Beställ sista minuten resa så kan du hänga med modo boysen!!

Bra lag har flyt vet du inte de ;-) ??
Tur att den studsar till Gynning? Du tror inte Challe sagt något med "skjut mycket på liv, var på returerna och stå FRAMFÖR mål"
Kommentera

Laban: Ha ha ha...nä, jag är inte bitter...typ.
Kommentera

DJ Hemp: Själv hängde jag matchtröjan på utsidan av ytterdörren till allmän beskådning för alla "bobbare" på ön.
Kommentera

Hahl Bundy: Det är ju inte första gången precis, hittade detta i expressen, kommer väl ihåg detta.

Färjestad tvingas till en sjunde och avgörande kvartsfinal efter funktionärsskandalen i Frölundaborg. Det kaosartade slutet gjorde spelare och ledare i Färjestad rasande i natt. - Jag vet inte om jag ska ska skratta eller gråta. Vi pratar om 2000-talet och har inte ens en fungerade klocka, säger sportchefen Håkan Loob.

Emil Kåberg slashar Ari Ahonen över armen och tumult uppstår. Pelle Prestberg, Niklas Andersson och Ronnie Sundin utvisas. Klockan står på 19.55. Canal Plus matchklocka står dock på 19.53.

Thomas Rhodin utvisas i samband med den efterföljande tekningen och uppmärksammar att seketeriatet låtit klockan gå två sekunder trots att pucken aldrig släpptes. Sekreteriatet drar tillbaka klockan till 19.55.

Slutsignalen går i Frölundaborg - trots att det ska återstå tre sekunder. Kort därefter slår Färjestads forward Mikael Johansson in pucken i mål bakom Ari Ahonen, som slutat spela och tror att matchen är slut. Klockan står på 19.57.

Färjestad vill att det ska vara mål. Men efter en lång diskussion tillsammans med domarkontrollanten Lars-Johan Ryhed, beslutar Thomas Andersson att de sista tre sekunderna ska spelas klart. Färjestad rasar och vill att alla fem sekunderna ska spelas om.

Efter dryga tio minuters oviss väntan och kalabalik släpps pucken en gång till i Frölundas zon. Klockan står på 19.57.

Färjestad lyckas inte göra något mer mål. Ahonen klappas om som hjälte. Klockan står till slut på 20.00. Frölunda5 Färjestad4 3- 3 i matcher. Avgörande match i Karlstad i morgon.

Efter att ha tappat en 4- 2-ledning till ett underläge med 4- 5 pressade Färjestad in mot Frölundas zon i slutet av tredje perioden.
Med fem sekunder kvar vann Färjestad en tekning i Frölundas zon. Strax därefter ljöd slutsignalen - när klockan stod på 19.57. Bara sekunden senare sköt Färjestads Mikael Johansson pucken i mål bakom Ari Ahonen som slutat spela. Kaoset var totalt
Kommentera

Et tu Brute: Minns ett antal inlägg från HV-håll när vi "tog" Åke....dessa handlade mest om tacksamhet att vi förbarmade oss över honom. Kanske låter annorlunda nu eller...?
Kommentera

Klart det är målen som räknas. Det som syns är att det står 3-1 i matcher
till Timrå.

Men det är jävligt frustrerande att alla jävla studsar,hopslag och returer
studar TIK väg.Ett lag kan inte ha sån flyt hela tiden.

Kolla 1-1 målet, Returen studsar ut på bladet till Hynning som sitter på knä.Detta mål var den enda målchans Timrå hade i andra perioden.
Kommentera

haggen: Tjena Haggen! Så skönt att Mr. diving (thörnblom) surar! Det är en spelare som jag inte lyckönskar, tragiskt att en sådan spelare får spela vidare i slutspelet...
Kommentera

hoppas Sonnenberg är tillbaka imorgon , om man får önsketänka. Hur som helst så bör han vara med i omklädningsrummet och peppa de övriga .
Kommentera

Laban:

Ja, visst fan hade vi lite flyt nu igen. Men jag lider faktiskt noll med er. Ni har era tre guld att luta er tillbaka mot och är dessutom ännu inte utslagna denna gång heller. Jag kände mig banne mig smått skadeglad när vi äntligen lyckades täppa till käften på Northbank denna säsong. I en sådan här match dessutom. För övrigt är det aldrig orättvist när Timrå vinner. Hade en tur-T-shirt på mig - "TIMRÅ - The Big Red Machine"...
Kommentera

Denna seger var grymt skön, skönare än sex nästan.
Alla Hv-fjortisar fick brunt i byxan.
Oturen svider värre när man har den emot sig va?

Åkerlund, min Gud, skriv på för Timrå så tar vi guld efter guld.
Våra målskyttar kommer igång.
Robin Jonsson tar onödiga utvisningar.

Ja, vad är skönare än sex?
Att Timrå kniper en till, EN TILL snälla.
Fast.......Vi hade ju kunnat spela KS också, så allt är bonus.
Njuter, ser Davidsson så förut ödmjuka ansikte bli rödare och rödare.
Det vart lite rött redan förra året då han muttrade "fantasiska Timrå"
åt reportrarna, hehe, avundsjuk, jag är sååå avundsjuk.
Kommentera

Manderville: De samma1 :)
Kommentera

haggen: Haha... näe, såg på 4 sporten att thörnberg försökte slå av en kvast eller nåt på väg till omklädningsrummet, inte ens det klarade han dock. Nu blir väl dock kvasten utvisad för slashing.
Kommentera

MB: Kan ju bero på att dom är jävligt enögda där nere.
Kommentera

haggen:

Nä, stackar Martin Moppemusche var lite ledsen i ögat.
Kommentera

Det måste gå ett grymt segerrus genom HS ikväll då stavfelen är ovanligt många.
Schkåååååååål :-)
Kommentera

liston: Nu verkar ju det ju inte bli det enl. Granqvist på C+.
Töpel hade tydligen sagt nåt. Jag bli sååå less!
Kommentera

Åkerblom heter han visst i Timrås mål enligt TV4-sporten;=)

Inatt får nog lillkenta trösta törnberg, bebisen ville inte ställa upp på intervju efter matchen hehe.

Nu slår vi in spiken imorgon!
Kommentera

Marcus: klart att 'Åke Lugn' ska stå.
Kommentera

Hahl Bundy: en jävla superskandal, tre domare och seketeriatet kan inte reglerna, och naturligtvis sker de i Scandinavium!!!
Kommentera

Nu hoppas jag att Challe får ytterligare en slutspelsfinne på näsan till imorgon. En för varje seger! Den i pannan står för antal förluster. Pyörälä är min slutspelsfinne för dagen.

Frågan är vem som ska stå i målet imorgon. Just nu så skulle jag nog vilja se Åke i mål och att Backe får stå vid en eventuell hemmamatch på lördag.

Kommentera

Ann:

Va skulle du slita bort sa du?

Bobbitt ftw!
Kommentera

Hahl Bundy: Det blir jag också, lider tillsammans med Luleå, rättsskipare Sjöberg brukar inte ha så många rätt.
Nä man blir inte förvånad, fattas bara att en viss Percy dyker upp och vill ha ett ord med i laget.

Hoppas de får omspel skulle var en fin nesa ät fiskeorten.
Kommentera

« · 1140830 · »