Har svårt att förstå Boorks resonemang. Det borde varit straff tycker jag. Däremot Laines patentare i andra läget som de får med sig utvisningen på är ju bara fjantigt. Men hellre då en snabb kompensation än återupprepade kompensationer resten av matchen.
Så otroligt trött på domarna som återigen gör en katastrofal insats. Och då både emot timrå och hv. Tex. tedenby skulle aldrig åkt ut, friläget skall vara straff o ingen utvisning, timrås sista utvisning är så pinsam så de inte är sant, massor av fasthållningar,slag osv från hvs sida som inte gynnar timrå till en hv utvisning.. Jag kastar snart ut tvn blir så frustrerad... Någon annan som håller med?¨?
Det måste till en regeländring snarast. Det borde alltid vara tillåtet att utföra checking from behind på Jämtin. Även Thörnberg och Laine borde inkluderas.
Raggaren Putte: Satt just och tänkte det. Fan så mycket mer jag önskade den där ledbandsskadan på Laine istället för Ledin. Vilken skam för hockeyn han är.
Frazze: Jävla trist. Vi bjuder ju dessutom på läget som leder till utvisningen genom ett hjärnsläppsspel i mittzon. Jävla skit för det här var på väg att väga över till oss.
Som helhet får man var nöjd med perioden (åtminstone resultatet). Vi spelade upp oss ordentligt sista 10 men innan dess kunde det varit betydligt mer än 1-0 trots att målet var ett riktigt skitmål. Hade Laine eller Sundh satt något av sina frilägen kunde det varit godnatt.
Men nu vänder vi detta. HV har visat sina kort men nu är det vår tur.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen