Lub: Nu har jag sett sammanfattningen av matchen typ fyra gånger och kan konstatera följande:
1. Det är ett jävligt kliniskt avslut som avgör matchen. Ni vet ett sånt där som motståndarna alltid gör mot oss. 2. Pw och Blomkvist tävlar i ödmjukhet i intervjuerna efter matchen. Fin egenskap. 3. Peewees avslut är lika snyggt, förlösande och helt jävla underbart den fjärde gången man ser det som det var den första gången. 4. Glädjen efter målet, tycker iaf jag, inte visar på någon dålig stämning i laget. Däremot ser det ut som att många är lättade. Titta på Dahléns bamsekram, där i tv-puckshögen, på PW. Den riktigt skrek lättnad.
Skönt med ett par dagars ledighet från hockey. Kan omöjligt vara bra för hjärtat det här.
Matsg: Vad jag rangordnar som bästa val: 1. Västerås 2. Södertälje 3. Västervik Oavsett vad så kommer ett av dessa lag vara lägst rankat och följer denna logik.
Matsg: Vi vill hellre möta SSK. Men lär bli Västervik som vinner. De har vunnit fler matcher mot oss i år och har plusstatistik. Nu när det gäller i bäst av 7 ska vi bara vinna fast det blir tufft såklart
The great one: Hoppas verkligen det väcker Dahlén. Men tycker han ser hålögd och orkeslös ut. Finns ju inte en chans i helvetet att man skulle gå ut med att han är skadad/sjuk nu i slutspelet men undra om hans hälsa är 100% ? När det kommer till kritan så gick vi vidare och det finns sparkapital i Dahlén. Kliver han fram lite senare är han mer än ursäktad :)
9108: tror ingen tvekat på wierdcocks skicklighet. Det är bara att han haft en nedåtgående trend och helt plötsligt går han och gör en hattrick liksom.
Tidigare matcher har lodin räddat oss, nu gjorde pw det. Individuella prestationer deluxe.
Bee: obeskrivligt härligt att få luta sig tillbaka i fåtöljen med ölen i handen och bara andas ut. Nu hoppas vi på att bik sopar av Västerås imorn så att dom har så mycket energi som möjligt mot löven sen.
Tror du har rätt, detta var nog ruskig viktig läropeng. Sedan är det ju ändå Dahlén som skjuter oss tillbaka in i matchen. Så blek som han varit så betydde nog det allt. Nu tror jag alla tyngder släppte från spelarnas o ledarnas axlar.
9108: Jo där håller jag verkligen med dig. Hoppas detta blev en riktig läropeng! Tror ödmjukheten från spelarna saknats från start, där man blev lurad över hur enkelt det var att möta AIK i serien. Slutspel är nästan en annan sport..
bar mofftak: Nu ska jag varva ner med fotboll och samla kraft inför semi. Tack för gott sällskap! Ni som hade gett upp, glöm inte att vi inte sysslar med sånt.
Lub: från match två och framåt var det här 100% plågeri. Man vet att laget kan bättre men det sitter så jävla hårt inne. Kanske var det här bästa möjliga läropeng? Hade vi sopat av AIK med 3-0 i matcher på halvfart så hade Västervik straffat oss hårt i semin.
Hoppas tränarstaben kör lite spel av sargkampskaraktär det närmaste dagarna så att de kommer in i det hela ordentligt. Tycker många ser väldigt tunga ut i benen.
Simmalugnt: Jag är,säker på att vi får möta Västervik och att vi kommer att vinna i bäst av 7. Det blir antagligen TIK-Björklöven i final. Nu blir vi svårslagna framöver i bäst av 7.
9108: Håller med, tror dock att laget drar en lättnadens suck och bl.a Dahlén känner nog att det lossnade i slutet ikväll. Och PW kan nog bli riktigt viktig i fortsättningen...
Yes! This is the way. Trodde på en ganska svår resa genom kvarten. Ungefär som den blev faktiskt. Och vi grejade den. Nu kan man chilla lite lugnare fram till läggdags... ♥️
Fattar mig dock inte riktigt på de inlägg där det skrivs om att vi borde lämna W.O. i match 5 om vi hade torskat denna m m. Signalerar knappast om att vi är Timrå och aldrig ger upp. Är ni födda i går? Det är precis så här som det ser ut i ett slutspel. Har varit med om otroligt nervösa stunder vad gäller TIK, och denna var lååångt i från den värsta. Hur ska ni palla med resten om ni kastar ut 55-tummarna redan nu...? 🙂😀
Sputnik: Som sagt , det tar lite tid att komma in en ny serie, och har knappt spelat något detta år.. men han är en vinnarskalle av rang.. något som Lööke och co borde se och lära , för det är väldigt många i timrå som måste steppa upp i semin annars kan det verkligen bli jobbigt.
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.
1. Det är ett jävligt kliniskt avslut som avgör matchen. Ni vet ett sånt där som motståndarna alltid gör mot oss.
2. Pw och Blomkvist tävlar i ödmjukhet i intervjuerna efter matchen. Fin egenskap.
3. Peewees avslut är lika snyggt, förlösande och helt jävla underbart den fjärde gången man ser det som det var den första gången.
4. Glädjen efter målet, tycker iaf jag, inte visar på någon dålig stämning i laget. Däremot ser det ut som att många är lättade. Titta på Dahléns bamsekram, där i tv-puckshögen, på PW. Den riktigt skrek lättnad.
Skönt med ett par dagars ledighet från hockey. Kan omöjligt vara bra för hjärtat det här.
Fy fan vad skönt det här var!