1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

« · 2174164 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Lub: Nu har jag sett sammanfattningen av matchen typ fyra gånger och kan konstatera följande:

1. Det är ett jävligt kliniskt avslut som avgör matchen. Ni vet ett sånt där som motståndarna alltid gör mot oss.
2. Pw och Blomkvist tävlar i ödmjukhet i intervjuerna efter matchen. Fin egenskap.
3. Peewees avslut är lika snyggt, förlösande och helt jävla underbart den fjärde gången man ser det som det var den första gången.
4. Glädjen efter målet, tycker iaf jag, inte visar på någon dålig stämning i laget. Däremot ser det ut som att många är lättade. Titta på Dahléns bamsekram, där i tv-puckshögen, på PW. Den riktigt skrek lättnad.

Skönt med ett par dagars ledighet från hockey. Kan omöjligt vara bra för hjärtat det här.

Fy fan vad skönt det här var!
Låst ämne

Matsg: Vad jag rangordnar som bästa val:
1. Västerås
2. Södertälje
3. Västervik
Oavsett vad så kommer ett av dessa lag vara lägst rankat och följer denna logik.
Låst ämne

Håkkybåkky: löven har ju pissat på Västervik i år så det vore katastrof. Känns nästan viktigare att löven får BIK än om vi får Västervik eller Tälje.
Låst ämne

Håkkybåkky: Känns nästan som man hellre möter daggens bik än vvik
Låst ämne

Matcherna i Semifinalerna spelas en match varje dag Timrå inleder nu på Lördag och Björklöven inleder på Söndag också vidare
Låst ämne

Matsg: Vi vill hellre möta SSK. Men lär bli Västervik som vinner. De har vunnit fler matcher mot oss i år och har plusstatistik. Nu när det gäller i bäst av 7 ska vi bara vinna fast det blir tufft såklart
Låst ämne

Antingen:
TIK-SSK och BIK-Löven.
Eller TIK-Västerås och Löven-Västervik
Låst ämne

Per HApps: Ett lag måste ju vinna först, eller ska dem välja innan de är klart haha?
Låst ämne

SMÅLAND: Mariestad, Eriksberg och nu Falcon. Smakar gott 😀
Låst ämne

Matsg: Jag vill möta Västerås, så får Löven och VVIK puckla på varandra... 😬
Låst ämne

Matsg: tveklöst ssk men chansen för att dom ska vända sin serie är nog 5-10% Dom ser riktigt svajiga ut.
Låst ämne

Matsg:
Får dom inte välja ?
Låst ämne

roger_sundsvall: Slutspel är så här: mycket kamp, tight och jämnt.

VI är klara för semifinal i bäst av 7 matcher. Vem vill vi möta? SSK eller Västervik?
Låst ämne

Rabbuslingar....DÄ RINN LÄTT IKVÄLL!!
Ä ni mä??🥳🥳🥳🥃🥃🥃
Låst ämne

Anus vilken skön seger!
Imorrn blir första gången som man kan titta på en annan kvartsfinal avslappnat.

Fortsatt god kväll till alla rödvita där ute! Och Till och med våra sexfingrade vänner i norr får ett försenat grattis en dag som denna!
Låst ämne

erathoo: Någon som vem om podden kommer ut redan i kväll? Just nu längtar man bara efter att dela den här glädjen. :-)
Låst ämne

The great one: Hoppas verkligen det väcker Dahlén. Men tycker han ser hålögd och orkeslös ut. Finns ju inte en chans i helvetet att man skulle gå ut med att han är skadad/sjuk nu i slutspelet men undra om hans hälsa är 100% ? När det kommer till kritan så gick vi vidare och det finns sparkapital i Dahlén. Kliver han fram lite senare är han mer än ursäktad :)
Låst ämne

jokklas: han såg helskön ut!
Låst ämne

Linkovich: Tur att semifinalerna börjar först på lördag, jag behöver ett par dagar att ladda om. Fy f-n, helt slut...
Låst ämne

297: Skont, eller hur. Skönt också med fred här inne.
Låst ämne

9108: tror ingen tvekat på wierdcocks skicklighet. Det är bara att han haft en nedåtgående trend och helt plötsligt går han och gör en hattrick liksom.

Tidigare matcher har lodin räddat oss, nu gjorde pw det. Individuella prestationer deluxe.
Låst ämne

Bee: obeskrivligt härligt att få luta sig tillbaka i fåtöljen med ölen i handen och bara andas ut. Nu hoppas vi på att bik sopar av Västerås imorn så att dom har så mycket energi som möjligt mot löven sen.
Låst ämne

tror hela Laget fått sin en tankeställare
Låst ämne

297:

Tror du har rätt, detta var nog ruskig viktig läropeng.
Sedan är det ju ändå Dahlén som skjuter oss tillbaka in i matchen. Så blek som han varit så betydde nog det allt. Nu tror jag alla tyngder släppte från spelarnas o ledarnas axlar.
Låst ämne

jokklas: Daggen sitter och knåpar på en skriftlig anmälan till disciplinnämnden as we speak.
Låst ämne

8906: Det blir bättre och bättre!. Typisk kanadensisk vinnarmentalitet på PW och Dahlén i målprotokollet igen! Underbart!
Låst ämne

Simmalugnt: såg han kanske till och med lite småskön ut?!
Låst ämne

9108: Jo där håller jag verkligen med dig. Hoppas detta blev en riktig läropeng! Tror ödmjukheten från spelarna saknats från start, där man blev lurad över hur enkelt det var att möta AIK i serien. Slutspel är nästan en annan sport..
Låst ämne

Kaxigt när PW står i underställ med kanadensiska landslagsloggan på.
Låst ämne

bar mofftak: Nu ska jag varva ner med fotboll och samla kraft inför semi. Tack för gott sällskap! Ni som hade gett upp, glöm inte att vi inte sysslar med sånt.
Låst ämne

9108: Vi har iaf gett det chansen att bli jobbigt
Låst ämne

297: Men vilken eufori efteråt.

Förhoppningsvis släpper stelbenheten nu när man visat sig kunna vinna matcher och fått vara lite glad.
Låst ämne

Hahah PW:

-Jag sa ju att 20 minuter är mycket hockey

Helt oberörd och utan en min, det är ju bara att gå ut och göra 3 mål, vadå!?
Låst ämne

Lub: från match två och framåt var det här 100% plågeri. Man vet att laget kan bättre men det sitter så jävla hårt inne. Kanske var det här bästa möjliga läropeng? Hade vi sopat av AIK med 3-0 i matcher på halvfart så hade Västervik straffat oss hårt i semin.
Låst ämne

8906: låt dom vila hela veckan..fri träning
Låst ämne

Hoppas tränarstaben kör lite spel av sargkampskaraktär det närmaste dagarna så att de kommer in i det hela ordentligt. Tycker många ser väldigt tunga ut i benen.
Låst ämne

JanneG: Ge Blomqvist tid så kommer nog AIK vara etablerat i toppen av HA de kommande säsongerna.
Låst ämne

DJ Hemp: 8 kvar!
Låst ämne

Trodde jag ALDRIG , jag var vek i anden.

Vi har en ny Sheriff i stan
Låst ämne

jessy: Detsamma 😊
Låst ämne

Simmalugnt: Jag är,säker på att vi får möta Västervik och att vi kommer att vinna i bäst av 7. Det blir antagligen TIK-Björklöven i final. Nu blir vi svårslagna framöver i bäst av 7.

MOT SHL!!
Låst ämne

9108: Håller med, tror dock att laget drar en lättnadens suck och bl.a Dahlén känner nog att det lossnade i slutet ikväll. Och PW kan nog bli riktigt viktig i fortsättningen...
Låst ämne

Yes! This is the way. Trodde på en ganska svår resa genom kvarten. Ungefär som den blev faktiskt. Och vi grejade den. Nu kan man chilla lite lugnare fram till läggdags... ♥️

Fattar mig dock inte riktigt på de inlägg där det skrivs om att vi borde lämna W.O. i match 5 om vi hade torskat denna m m. Signalerar knappast om att vi är Timrå och aldrig ger upp. Är ni födda i går? Det är precis så här som det ser ut i ett slutspel. Har varit med om otroligt nervösa stunder vad gäller TIK, och denna var lååångt i från den värsta. Hur ska ni palla med resten om ni kastar ut 55-tummarna redan nu...? 🙂😀
Låst ämne

Sputnik: Som sagt , det tar lite tid att komma in en ny serie, och har knappt spelat något detta år.. men han är en vinnarskalle av rang.. något som Lööke och co borde se och lära , för det är väldigt många i timrå som måste steppa upp i semin annars kan det verkligen bli jobbigt.
Låst ämne

Timråvinst och modosmisk.....AIKsmisk. skål!
Låst ämne

Lub: Jag längtar till Timråpoddens eftersnack, tror de kommer nämna lite om PW. Men i positiva ordalag... 😬😊
Låst ämne

Tälje eller Västervik i semi då får man väl anta.

Löven och Bofors kan få trötta ut varandra i den andra
Låst ämne

Dom hade icke scoutat PW, och nu är han live på CMore
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK Låst ämne

jessy: detsamma...
Låst ämne

« · 2174164 · »