Perreman: Det skulle vara trevligt men jag tror nog snarare förväntningarna ska ligga på att laget kan spela samlat, klokt och lite tråkigt så vi kan hålla ett taggat hemmalag i en fullsatt arena stången i så stor utsträckning som möjligt
Olli Nomadinen : Korrekt noterat. Det finns en motståndare, en bortahall med kokande tryck och några domare som ska stå pall också. Tuff utmaning, hoppas vi "är med i matchen" hyggligt. Jag kan inte ha högre förväntningar än så i afton men det är klart att man hoppas på en överraskande seger.
vonDöbeln: kommer vi upp i kapacitet vinner vi. Frölunda är ju seriens starkaste hemmalag så det gör oss till lite underhund skulle jag gissa. Mot guldet 👊
Härligt att ha flera positiva skribenter här som anser att "bara" vi spelar bra/når upp mot vår potential så vinner vi :-)
OM vi, gud förbjude, skulle förlora hoppas jag att vi ändå slipper se alltför många inlägg om att sälja halva laget och att "den jävla sopan ska inte få dra på sig en Timråtröja igen".... Ok? Eller är det för mycket begärt.
Andersson: Då han bara fick "game misconduct" så blir det per automatik ingen avstängning i nästa match. Står inget om någon anmälan på SHLs hemsida heller, brukar ju komma ut på morgonen dagen efter. Så jag antar att han på nått jävla vis klarade sig.
sargad: vi möter seriens mest kompletta lag, på bortaplan! Nä det här räcker inte med att nå upp till våran potential! Timrå måste spela på topp för att vinna!
SKRIDSKOSKENAN: 😂 Grannens dotter sa en gång när hon var 3 ish att "när jag blir stor och får en snopp som Pontus (storebror)..." Jävlar så upprörd hon blev, hysteriskt, när mamman förklarade att hon var tjej och inte skulle få nån snopp. Lite så är det med Modo och förhållandet till oss Timråiter
Hä sitt mann I värmen å hinken rabbuslingar 💪💪💪 Änn i roten ikväll i FrölunnaBorg å smisk sä jävla innianerna Å Rönnlunn 💪💪💪 Vi festen hårt på balkongen å GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🙏🙏🙏 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Zäta75: Trodde inte jag skulle vara nervös. Men nu när dagen är här så känner jag mig nervös. Åka ut i kvarten vore så surt när vi har Dahlen, Wedin, Hållander, Lander, Pettersson, Kapanen, Juel i laget.
Smaka på de namnen liksom och ut i kvarten känns tungt. Är inte så säkert att vi på lång tid kommer ha ett sånt lag igen . Medans Frölunda har alltid starka lag år efter år.
Zäta75: jag håller med och bara att ta sig till kvartsfinal första säsongen under Olli känns som en seger och ett steg i rätt riktning :) men såklart hade det varit uppskattat och roligt om dom tog guld i år ;)
k1modoo: Spelar ingen roll hur många guld man har, det ger ändå inte en garanterad plats i SHL, du kan ju kolla hur det går för Djurgården, AIK eller varför inte IK Göta