Dream Team: Eftersom alla som tycker att modopubliken är löjligt enögd är avundsjuka är min teori att lulepubliken kommit på att man kan bete sig likadant själva. Spaning: snart kommer alla ishallar att skallra närhelst ett felskär tas.
Dream Team: Dom tycker att Lärking missar en massa Brynäsutv, kommentatorn Lars-Göran Niemi tycker dock att spelarna ska gnälla på sig själva och att Lärking gör en bra match :-)
70 Rodrigues: Det låter som en intressant och annorlunda matchbild. Det lag som skjuter två skott på mål dominerar mot det lag som skjuter sju. Det verkar jämnt vad gäller utvisningar. Vad är det hemmapubliken hittar kraft att gnälla på då?
Dream Team: Nu är det ju så att det är Brynäs som har dominerat den 1:a per rätt rejält och gjort Luleå dåliga. Lulepubliken samt laget gnäller på Lärking!!
Bragd-Birger: ingenting är klart än! årets instabila upplaga har ju förmågan att leverera spänning även i de mest "säkra" situationer. Och där kvitterar HV! Yes!
Två skott för Brynäs, ett i mål. Effektiva så det duger i vilket fall. Hoppet står till att Luleå som lag är något starkare än ett Brynäs som gått på framgångens ångor ett par-tre veckor nu.
Om SSK vinner eller ej skiter jag blankt i. Inte en suck att detta dränggäng helt plötsligt i säsongens elfte timme skulle flerdubbla sitt poängsnitt på de matcher som återstår. Brynäs däremot, de djävlarna...line-upen på Swehockey är ett skämt. Finns inte att dom går och vinner igen. Någon gång måste logikens lagar sätta stopp för galenskaperna.
Laken: Fråga brynäs supportrarna. jobbar med en, han gillar fortfarande inte bork. anledningen på varför dom lirar bra nu är att dom slutat att lyssna på honom enligt min jobbarpolare.
Talangscouten: Jepp, listan är så att säga föränderlig... Men sådana stora förändringar brukar det inte vara. Vidare brukar det alltid visa sig till slut att jag hade rätt... ;-)
FEL tråd, grabbar! Jantunen-tråden bör väl ändå handla om Jantunen?
Från min profil: LAGBYGGET NÄSTA SÄSONG (senast ändrat 31/1):
BÖR STANNA (i bokstavsordning): Kontrakt till: Adam Svoboda 2005/2006 Anton Strålman 2006/2007 Fredrik Warg 2006/2007 Kent Manderville 2005/2006 Marko Jantunen 2005/2006 Pavel Rosa 2005/2006 Per Hallin 2006/2007 Peter Regin 2006/2007 Pär Styf 2005/2006 Robert Carlsson 2006/2007 Sanny Lindström 2006/2007 Teemu Aalto 2005/2006
TVEKSAMMA (i bokstavsordning): Frans Nielsen 2006/2007 Johan Asplund 2006/2007 Johan Svedberg 2006/2007 Magnus Nilsson 2005/2006 Mats Hansson 2005/2006 Mattias Wennerberg 2006/2007
BÖR LÄMNA (i bokstavsordning): Blake Sloan 2005/2006 Carl-Johan Johansson 2005/2006 Christian Söderström LÄMNAT!!! Kalle Koskinen 2006/2007 Kristian Gahn 2005/2006 Mika Oksa 2006/2007 Peter Ström 2005/2006
OBS!!! Efter säsongens slut kommer bokstavsordningen ersättas av prioritetsordning...
rödovithockeydy: Samma här gillar inte rödhökar..just därav den ruskiga tanken att i sämsta fall vi skulle få möta dom med en tunn trupp!! Förhoppningsvis blir det istället de lag du nämner..som får avverka k-serien
Laken Vi focuserar ju nu på nuet och där verkar det som Malmö om redan har 15 forwards håller på att värva en 16:e Tony Tuzzolino..
Det verkar väl nu inte vara någon större stjärna men man slås ändå av faktumet att dom laddar för kvalserien med en bred trupp. Tänkvärt för vi i TIK har ju en tunn trupp i händelse av skador!
Laken: Köper också din lista till 95 % men Nielsen MÅSTE vara kvar också enl. min mening (precis som Kerstin K. anser) i övrigt perfekt. Och det verkar som de flesta här är ganska överens med dig om detta i stort så problemet är ju.. Kommer det att gå att göra något åt detta sista transferveckan tex. genom något spelarbyte + ek. kompensation? Sedan kan ju dock nån enstaka av de tveksamma kunna höja sig tillräckligt o där har jag störst förhoppningar på Wennerberg..
Laken: Jag vet inte jag, men 13 spelare som är tveksamma eller som bör lämna. Känns som vi får en bra stomme då om du får igenom alla dom..
Jag tror vi får koncentrera oss på att de med utgående kontrakt försvinner. Alltså lämnar Sloan, Gahn, Ström och ev Manderville bland forwards. Frågetecken för Wennerberg som har ett år kvar. Crippes går ut, men han är ju bosatt i föreningen. Bland backar lär ständigt skadade Koskinen försvinna, samt Hansson kanske. Klart är nog att CJ försvinner där. Frågetecken för Aalto kanske vars kontrakt går ut? Hans offensiva kvalitéer lär vara eftertraktade.
Mellan 6-7 spelare lär försvinna, det jag främst vill se är en förstacenter som ersättare till Gahn.
BÖR STANNA (i bokstavsordning): Adam Svoboda Anton Strålman Fredrik Warg Kent Manderville Magnus Nilsson Per Hallin Peter Regin Pär Styf Robert Carlsson Sanny Lindström
TVEKSAMMA (i bokstavsordning): Frans Nielsen Johan Asplund Johan Svedberg Mattias Wennerberg Mats Hansson Teemu Aalto
BÖR LÄMNA (i bokstavsordning): Blake Sloan Carl-Johan Johansson Christian Söderström Kalle Koskinen Kristian Gahn Mika Oksa Peter Ström