Ambroo: Jag roade mig lite att kolla hur det gick i träningsmatcherna ifjol. Jag konstaterar snabbt att det nog var ungefär lika mycket upp som ner.
Så här gick det:
18 augusti
MODO-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-3
19 augusti
Jokerit-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 1-0 e. Str.
20 augusti
Leksand-Timrå Mästarcupen, Norrtälje 4-0
23 augusti
Timrå IK-Skellefteå AIK, E.ON Arena 5-4
26 augusti
Timrå-Leksand, Långshyttan 2-3
31 augusti
Timrå-HC Lugano, Lugano 1-3
1 september
HC Ambri-Piotta-Timrå, Bellinzona 5-2
3 september
Timrå-Litvinov 3-0
9 september
Timrå-Brynäs, Sundsvall 2-4
10 september
Sundsvall Hockey-Timrå 1-4
11 september
Mora-Timrå, Sundsvall 0-4
13 september
Kovland-Timrå, Kovland 3-6
20 september
Timrå-MODO, Timrå 4-4
Statistiken ljuger heller inte:
Sex vinster, en oavjord och sex förluster. 35 mål gjorda och 33 insläppta. Jag vill minnas att vi väl alla i det här skedet invaggades i någon slags falsk säkerhet att laget fungerade som det skulle. Men det skulle ju inte dröja så länge innan panikåtgärderna började synas. Tänk Blake Sloan, tänk Valeri Krykov. Inget ont om gamle "Kryckan", men inte gjorde han sig själv rättvisa under den tid han var i laget inte.
ST-Sports journalist Mattias Erikssons förslag på lineup verkar vara uselt eftersom då får ju Jonathan Hedström spela med Riku Hahl och Timo Pärssinen, men han ville ju komma till Timrå IK för att få spela med kusinen (?) Fredrik Warg och då ska han väl självklart få göra det också.
Jag tror inte att Jonathan Hedström, Fredrik Warg och Magnus Nilsson är någon dålig kedja eftersom alla tre är tuffingar & slitvargar och dessutom så verkar de tre komma bra överens. Så Kenta går helt efter vad jag tycker, och det är väl tur det? :)