1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Lars Jonsson klar för Timrå

« · 391781 · » Till forumet

Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
NuMo: Hoppas du förstår min poäng iaf. Och försvinner härifrån till Modos forum tillsammans med knaskamilla
Kommentera

willysson: Verkar ju vara ni som tror att ni reda är i sm final
Kommentera

RocknRolf: Det spelar ingen roll, ditt faktum är inget faktum.
Kommentera

knaskamilla: hehe, hoppas ni får en kul säsong nästa år, ni kan behöva det... Man får gratulera till det säkrade SM-Guldet....
Kommentera

NuMo: Nejdå. Faktum! jag saknar bara referens
Kommentera

knaskamilla: Salo. Vad bra, då kan Timrå dundra in puckar från mittzon i avgörande lägen.
Vill du diskutera Modo gör det i erat forum.
Kommentera

RocknRolf: Dumheter.
Kommentera

RocknRolf:

Jag nöjer mig ganska gott med Foppa, Salo, Kaberle och Påhlsson. Alla de spelare som inte vill spela i MoDo p.g.a. Kent (vilka nu de kan vara) skiter jag fullkomligt i. Jag skulle inte vilja se ett MoDo byggt på lockoutade NHL-spelare, nämligen.

Bragd-Birger:

Där är vi överens för en gångs skull. Fast det går ju inte att tycka lite synd om Werna också.
Kommentera

RocknRolf: Verkar som om någon har käkat huggorm.
Kommentera

knaskamilla: Förstår fortfarande inte riktigt det magknipsframkallande roliga i att Hedström skrivit ettårskontrakt med Timrå. Men det är väl så med humor, det ligger liksom i betraktarens öga.

Ett exempel på något som jag tycker är roligt är det faktum att fansens kelgris, Mr Modo, nästa säsong lirar i SAIK. Samtidigt som bygdens store son återvänder för att - var det tänkt - tillsammans med den förstnämnde ta det där efterlängtade guldet.
Undrar hur många Wernblom-replica som hann säljas?
Kommentera

knaskamilla: Okej, om du nu skiter i den så ge fan i att förpesta våra trådar om den med en massa skitsnack. Faktum är att Modo kommer missa flera NHL-spelare eftersom de inte gillar Kent i båset. Tyvärr har jag ingen referens...
Kommentera

RocknRolf:

Jag kan tyvärr inte ge dig någon referens. Antingen tror du mig eller också låter du bli. Vad gäller TIKs satsning så skiter jag fullkomligt i den, det enda jag tycker är roligt är det där med Alf. TIK bygger säkert ett bra lag. Det lär väl visa sig till hösten, om inte annat.
Kommentera

knaskamilla: "faktum" ? ge mig en referens först. Sen spelar det ändå ingen roll. Varför skulle vi Timråsupportrar bry oss om det? Ett ettårskontrakt är ett ettårskontrakt lika mycket i vilket fall som helst.
Det låter som du försöker hitta fallgropar i Timrås satsning... trist för dig, men det finns inga!
Kommentera

rupert:

Jag tror inte att Steen skrev på för MoDo för att det var den enda klubb som var beredd att bara ge honom ett ettårskontrakt. Jag tror att det har att göra med Toronto, hans kompisar i Övik samt Foppa.

Vad gäller MoDos framtidsplaner tycker jag att det faktum att de skrivit långa kontrakt med hemvändande NHL-proffs, satsat på de yngre spelarna ur fjolårets lag samt gett och kommer att ge juniorer chansen tyder på att de tänker ganska långsiktigt. En ensam Steen gör inget kortsiktigt lagbygge.
Kommentera

knaskamilla: Precis som med Steen då...förutom att där var inte SAIK med i bilden. Fattar inte skillnaden om en spelare lämnar klubben för spel utomlands eller för spel i en annan svensk klubb.
Kommentera

RocknRolf:

Ingen kan veta vad Alf gör om ett år, men faktum är ändå att han skrev på för TIK av nämnda anledningar - han vill spela med SAIK i ES och TIK var de enda som erbjöd honom ettårskontrakt.
Kommentera

knaskamilla: Såja, nu lugnar vi ner oss lite! Besviken eller inte, vi kan väl konstatera att Modos framtidsplaner verkar föga långsiktiga i nuläget...
Kommentera

Vad Jonte gör om ett år kan ni ändå inte veta! oavsett. Att han skulle basera hela sina karriär på Skellefteå aiks öden tror i alla fall inte jag.
Nu ska Hedström spela ett år i Timrå, sen får vi se. Och när han spelar här kommer han ha sm-slutspel i tankarna, inte nån allsvensk-looserklubb.
Kommentera

knaskamilla: Nu är jag verkligen förvirrad. Vet inte vilket inlägg du menar, men jag garderar med ett: mmm.
Kommentera

knaskamilla: DIG!
Kommentera

Bragd-Birger:

Se mitt förra inlägg till mig.
Kommentera

knaskamilla: Och du är lika puttenuttigt irriterad över andras glädje, märker jag.
Kommentera

Bragd-Birger:

Du är lika förvirrad som vanligt, ser jag.
Kommentera

Portello:

Ok, ja jag har väl missat det.....undviker i största mån AB och x-pressen......
Kommentera

rupert: Å andra sidan har ju faktiskt Modo chansen att ta en historisk dubbel. Vinna SM och samtidigt ta sig upp i elitserien.
Kommentera

Pine Power:
Har du verkligen missat att Jonte och ALF är rätt lika? Var ju med i Aftonbladets lika som bär när han spelade i Luleå.

Albert:
Nog har Jonte bytt klubb ofta de senaste åren, men har ännu en bit kvar innan han slår Nobbes bedrift.
Kommentera

knaskamilla: Komiskt eller inte, skrattar bäst som skrattar sist när TIK spelar SM-final 2005! ;)
Kommentera

Suveränt...
Jag är dock lika glad att Teemu Aalto och Magnus Nilsson har skrivit på.
Det är första gången sen TIK gick upp som man inte har klagat på en för tunn trupp.
Kommentera

knaskamilla:

Vem i H-vete är Alf??

Såvitt jag vet har Timrå bara värvat stora starka Ishockeyspelare och inga lurviga utomjordingar??
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker också att det är roligt att Hedström valde Timrå. I a f något vi har gemensamt.
Kommentera

RocknRolf:

Nog finns det en anledning till att Jonte vägrade skriva på något annat slags kontrakt än just ett ettårs. Jag vet att FBK och Lule inte ville ge honom det och att han därmed inte var aktuell för dessa klubbar. Nog är det nog så att han vill ha vägen fri att gå till SAIK om dom nu skulle lyckas gå upp nån gång. Till NHL kan han ju gå oavsett om han har ett ett- eller femtonårskontrakt med ett elitserielag.

Jonte kan faktiskt bli unik OM han skulle gå till SAIK om ett år. Då kommer han att ha represnterat fyra elitserielag på fem säsonger. Det femte året harvade han runt i farmarligan. Här snackar vi verkligen vandringspokal...
Kommentera

rupert:

Såvitt jag vet var MoDo aldrig ute efter Alf, så någon besvikelse från min sida kan du inte dra in i det hela. Jag tycker bara att det är lite komiskt att Alf gick till TIK p.g.a. att de var de enda som erbjöd honom ett ettårskontrakt.

Albert:

Vad gäller Steen i MoDo inser ju alla att han drar till NHL nästa säsong. Den som tror något annat är nog förvirrad. Kul är det dock i alla fall att få se honom i MoDos färger i ett år.
Kommentera

Själv är jag grymt nöjd med det faktum att Timrå lyckats kamma hem två av silly seasons attraktivaste spelare. Om dom sedan bara blir en säsong må det vara hänt. Jädrars så bra truppen ser ut.
Kommentera

Albert Hall: Ett års kontrakt måste vara ett gissel i klubbledningarna värld. Ok om det handlar om en utfyllnadsspelare men spelare som Jonte, Steen och Jonsson är gärna spelare man vill knyta till sig under en längre stund.

Frågan är varför man från Steen och Lars håll väljer detta tillvägagångssätt. NHL klubbarna plockar ju till sig spelarna ändå. Då kan man likna teckan upp sig på ett två eller tre års kontrakt. Är det osökerheten kring en eventuell lockout som gör detta. Personligen tror jag inte det då lockouten lär väl inte pågå så länge.
Kommentera

Albert Hall:
Du glömde Koch.
Kommentera

knaskamilla: Såja, nu ska vi inte låta den egna besvikelsen grumla glädjen här inne! Surt sa räven, förstår att det svider att Timrå var attraktivare....
Kommentera

RocknRolf:
Du kan nog vara 100% säker på att Hedström lämnar er OM Skellefteå går upp.Det kan jag sätta hur mycket som helst på.
Kommentera

knaskamilla:

Ettårskontakt känns ju inte som någon långsiktig satsning på framtiden. Ja, som i fallen Steen, Jonte och nu Lars Jonsson.
Kommentera

Frella: Precis. Och Leksand lär vara minst lika desperata att gå upp som Saik.
Sen tror jag inte Knaskamilla är så insatt i vad Hedström beslutar om ett år.
Kommentera

Frella:

Ja, det kan man verkligen fråga sig! Fast det sista som överger en kanske är hoppet? ;) Alf kanske fortsätter skriva ettårskontrakt med klubbar resten av sin karriär, utifall att SAIK kanske skulle råka gå upp året efter...
Kommentera

knaskamilla: SAIK i ES? Sämst när det gäller är väl deras motto, kan man inte slå ett avsågat Bajen hemma eller ett till en början viljelöst och avsågat Leksand borta. Hur fan ska man då lyckas nästa år då pressen på att lyckas är ännu större?
Kommentera

knaskamilla: Ja, OM.
Skulle det mot förmodan inträffa så är det bara för Timrå att värva en bra ersättare.
Kommentera

Hassebo:

Alf? Nä, det var väl snarare så att han skrev på för TIK för att de var de enda som var villiga att ge honom ett ettårskontrakt, vilket han ville ha för att kunna spela med SAIK i ES.
Kommentera

Frisco: Haha. Finns det något agentbrev i närheten av Frölundas kansli kanske till och med Johnny Cochran dyker upp
Kommentera

knaskamilla: Ja, sen drar han över till Nordamerika
Kommentera

Hassebo:

Jo det kan man ju förstå.....men jag hörde direkt på Farsan att han inte drev med mig......

Men hade jag inte varit 100% säker så hade jag aldrig skrivit nåt för då hade man väl aldrig tordats visa sig här igen.....
Kommentera

knaskamilla: Den dagen den sorgen....
Kommentera

RocknRolf:

Om Skellefteå går upp i ES inför nästa säsong blir Alf en ettårssatsning från Timrås sida...
Kommentera

Fan vad härligt. Dagen är räddad, trots att hjärnan är i 1000 bitar efter kalas igår!

Pine power: Skön historia om Nubben på Cupolen. Lät först som en anekdot från domustrappan men det visade ju sig ganska snabbt att du var rätt ute. =)
Kommentera

65Selander: Om man får hybris då man kommer till S-vall/Timrå, vad fan får han inte då han kommer till Boston då? =)
Kommentera

« · 391781 · »