Basen: Jo det är sant ett par olika skador men nu var det visst nåt finger el. hand som behövt sys lite. Vi får hoppas han är fit for fiht till seriestarten iallafall han är en intressant spelare som vi snart hoppas få se i matcher.
Det är iallafall delvis positivt att det fattas några forwards till kvällens match så får Österholm o Oscar istid o får chans att utvecklas..skador kommer ju alltid mer av under vintern o dom kommer säkert att få spela i vinter..hur mycket återstår att se.
Basen: Haha va komiskt, tänkte precis skriva samma sak. genom mina kontakter från Leksand så är en skadefri Lotvonen lätt en av Elitseriens bästa backar utan tvekan, så, ja! de är lite oroligt att han är småskadad, hoppas verkligen att han är tillbaka till elitserien startar
htikare: Lotvonen missade väl större delen av förra sässen pga en magmuskelskada. Vad jag vet är han fri från den nu men visst, ett dåligt omen att han är en av de som finns på skadelistan. Även om det verkar vara en bagatell...
htikare: Österholm bör ha mycket goda chanser att slå sig in på tolv forwards i årets trupp. Nu har jag inte sett honom i år, men tror ändå han har stora möjligheter till att hålla en spelare som Nylander på bänken t ex. Frågan är om Kenta kommer ge honom speltid om han visar sig hålla lika god kvalitet som Nylander eller om han hellre kör på rutinen.
Frella: Ja det lär väl kännas jobbigare för Kenta att bänka Nylander som man precis skrivit kontrakt med än att bänka tex. österholm. Men jag hoppas o tror ändå att Kenta kommer att låta den sportsliga insatsen bestämma vem som spelar.
Förutom i fjol har jag bara sett Österholm mot Modo 8/10 .men jag måste säga att hans frejdighet o snabbhet överraskade mig mycket positivt han verkar kvicktänkt på banan också. Dessutom är han ju bara fyra månader yngre än Sundh född feb. 87 så varför skulle han inte kunna slå igenom också ...väger lite lätt kroppsligt men ändå..
mikenomad: När Du nämner dåligt omen så kommer jag att tänka på ett gott omen också ..att vi just fått hit en spelare som tidigare varit svensk mästare! o kanske det skulle kunna bli en repris för honom i år ca 10 år senare!
Ambroo: Ingen aning faktiskt. Skall kanske vara på Leksands sida här eller på svenskafans. Men jag är inte säker. Det var ju en leksing här inne, Mattis - 74 eller vad han nu heter, som erbjöd sig att ha telefonkontakt med ernie eagel så att han i sin tur skulle kunna håll oss andra updaterade. Hur det gick med det vet jag inte, hoppas dock att någon vänlig själ upplyser oss om hur det går.
Kevin O Shea: Hoceyligan uppdaterar iallafall när det blir mål osv..o än verkar inget hänt medan HV tagit ledningen i sin match mot Södertälje efter 9 min o det kom upp..så då antar jag det fortfarande är mållöst i vår match..
htikare: 1-0 Sanny Lindström ...Timrå spelmässigt lite bättre än Leksand.... kommer lämna lite rapporter från alisandali och mattias - 74 i Leksands boken.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
För närvarande finns det 1 plats kvar i bilen, mesaa eller PMa mig om du vill följa med.
Vi åker ca 1400