1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590714 inlägg · 6217 ämnen

Leksands andra mål

« · 157369 Till forumet

Sv: Leksands andra mål
Skarin: Jag såg dig..!
Kommentera

Tycho: Logiskt tänkande säger att Forslund nturligtvis ska få göra mål i situationen. Det finns ju ingen annan i närheten av honom. Ingen annan är i målområdet.
Kommentera

Vinnerborg är sämst av dem alla. Pinsamt att han får dömma matcher i högsta serien.
Kommentera

mike66: Andersson är väll dörrvakt ? Det kanske inte skulle va så dumt om Andersson och Kapanen bytte platts en stund , så båda vart taggade igen. ? Bara en tanke, som dessutom min vän Gluypto påpekat för någon vecka sedan.
Kommentera

mike66: Jag höll på att bli tokig vid 2-1 målet... först felaktig utvisning och sen offside i målgården.... USH!! Men det gick juh bra...
Kommentera

Tycho:

Jo han var en aning förvirrad som vanligt. Det konstiga är väl att alla lag byter på det sätt som Timrå gör. Och att sedan ta två raka utvisningar på att man är en man för mycket på isen kändes en aaaning frustrerande. När sedan knätofsarna trycker in två mål i dessa PP så höll man på att gå upp i limningen.

Äh, Vimmelborg är ingen idiot, han är bara inte tillräckligt duktig för att döma på den här nivån. Allsvenskan på sin höjd klarar han av. Lite tråkigt när domaren syns för mycket i matchen. Blev ju också lite grinigt på isen emellanåt eftersom han höll en sån konstig nivå på dömandet.

Själv så tycker jag att Vimmelborg borde ha bänkats för längesen.
Kommentera

RoW: Fungerar också bra för TIK om jag inte är FÖR engagerad och spelar lite loj.......

Kikar lite då och då....

Vi är nog många som har lite konstigheter för oss.... :-)

Mvh
Kommentera

Tycho: Konstigt att han inte reagerade mer egentligen. Jag kände mig olustig och befarade ett ras. Som tur var hade jag fel (som vanligt). Satte på mig min förhäxade TIK-tröja som alltid innebär att Timrå förlorar, men den här gången gick det ju bra. Förtrollningen kanske är bruten. Annars har jag en ritual som har funkat rätt bra under hösten när jag inte varit på matcherna: Kolla alltid in ställningen på text-tv, men först efter en halvtimme. Lyssna inte på sportradion (den där måljingeln gör mig galen av nervositet), kolla sporadiskt (men inte för ofta) på text-tv och njut (i de flesta fall) sedan av slutresultatet. Om jag bryter mot dessa regler förlorar i regel Timrå och då är det mitt fel. Vinner Timrå är det inte tack vare mig. Jag önskar ibland att jag inte var så engagerad.
Kommentera

RoW: Videogranskning gäller väl bara om pucken är inne eller inte, ingenting annat.......?

Håller förövrigt med om att det var offside i målgården.....

Mvh
Kommentera

mike66: Bägge skridskorna ca 1.5 dm innanför...
Sen var juh vimmelborg som vanligt... helt vimmlig... hur f*n kunde han dömma för 6 spelare när mackan blev överfallen... IDIOT!
Kommentera

Tycho:

Då skulle inte målet ha gillas. Själv så reagerade jag på samma sätt som er. Men eftersom ingen av Timråspelarna brydde sig om att protestera så tog jag för givet att pucken var inne i målgården före spelaren. Men det såg ruskigt misstänkt ut för en offside i målgården.
Kommentera

RoW: Nån tikare reagerade på en gång men inte så allvarligt...
Kommentera

Frisco: 2-1 målet som studsar i sargen och slås in i öppet mål
Kommentera

mike66: Ja, det varken hördes eller såg ut som om någon reagerade. Såg matchen på tv och där kommenterades inte situationen alls. Tyckte själv att han var solklart före pucken. Kan man videogranska ett mål där målvakten själv flyttar buren borde man ha kunnat videogranska det här målet också (om någon protesterar, förstås).
Kommentera

Tycho: Är det målet Forslund gör?
Kommentera

mike66: Såg på TV och det var SOLKLART!! han var inne i målgården före...
Kommentera

RoW:

Jag har samma uppfattning som dig men det är ju svårt att avgöra när pucken kommer farandes i 150 blås. Men jag håller med dig om att det var tveksamt iaf.
Kommentera

Leksands andra mål
Var inte Leksands andra mål en klar offside i målgården? Leksingen var ju före pucken i målgården när han slog in den. Har jag kanske missat någon (ny) regel, eller?
Kommentera

« · 157369