Jimmys krönika mycket rolig o sympatisk trots elände o motgång på is lyfter upp oss supportrar när "det gör ont,det gör ont" att förlora igen.
När det gäller målvaktssidan som är så viktig..(se på Modos Krizan)så .. verkar stockholmslagen i A-svenskan ha det bra ställt o AIKs Gustav Wesslau verkar vara lugnet o stabiliteten själv.' räddade 31 skott ikväll o är mycket placeringssäker inga yvigheter ,lång o heltäckande 193 cm. Han kanske vore något för tik..
Börjar ta slut på undaflykter och ursäkter nu... måste erkänna att dagens förlust gjorde mig mer än lovligt matt... känns som att vi på senare tid spelat nästan lika bra som det lag vi möter...ibland till och med bättre men ingenting går vår väg... Det finns inga bra svar vad jag kan se...börja sparka folk till höger och vänster tror jag är fel och säga att Nubben skulle vara värdelös är inget annat än ren lögn...
Känns som att lika mycket stolpe in och tur med värvningar vi haft dom senaste 3 åren, lika otur har vi haft i år med samma saker... Så länge alla kämpar och verkligen gör sitt bästa så tänker jag inte göra annat än som sann norrlänning knyta näven i fickan och muttra ner i kaffekoppen... börjar spelare och annan personal lalla och inte göra sitt yttersta kan dom packa sig från hallen och riva sitt kontrakt och förvinna... göra skäl för sin lön och göra vilja lika mycket som vi vill det är för mig ett grundkrav... sen förväntar jag mig inga mirakel...jag förväntar mig bara det bästa som våra rödklädda kan prestera...varken mer eller mindre... så länge det är så kan jag inte vara annat än nöjd (fast jag önskar mer kanske så kan jag inte förvänta mig det)
Oturen ikväll verkar inte sluta med förlusten. Sanny Lindström kan ha gjort sig illa riktigt ordentligt. Saxat frän SvenskaFans:
"Sanny Lindström utgick under matchen, och många undrade vad som hade hänt med honom. - Han åkte direkt till sjukhuset. Han spydde blod efter att ha tagit ett skott. Vi tror att det kan vara en lunga som gått, sade TIK:s Kenta Johansson."
Kevin O Shea: Niklas Bergfors FÖDD 87 verkar snart få debutera i NHL som den yngste svensken så varför skulle inte Oscar J. 88 kunna få debutera i elitserien på riktigt någon match före uppehållet han har trots allt en otrolig känsla för mål o assist.. varit inne på 39 framåt ..
Om inte han blir kung! ..Oscar 1:e så kanske han blir Prins Oscar..af Timrå
iggy: Måste berömma grabbarna för att dom trots allt Vågar trycka på framåt.. i match efter match trots att vi så ofta åkt dit på en kontring o enmålsförlust så kör dom ändå på o vågar..
Kerstin_k: Håller med dig !!! RocknRolf2: börja håll på Boden istället ! Där kan DU få frossa varje minut i det negativa. Timrå reser sig i nästa match !
Kan inte riktigt begripa varför man åker till en bortamatch med bara 11 forwards - är J20 verkligen lika viktigt som A-laget?
Jonas Lindström eller Oscar Johansson kunde väl fyllt ut truppen så att vi haft fulla femmor i stället för att harva på i juniorligan. Någon som har en vettig förkklaring?
Håller med dig. Inte kan Kenta börja sparka och bänka!! Han har ju det material han har. Han måste ju jobba med det så gott det går. Skulle inte vilja byta med honom för allt smör i småland. Man märker ju själv när man läser laguppställningen att det "fattas" spelare.
geggelundin: Ja jag är ju inte nån coach som många här, du vet vilka jag menar...men man vill ju så mycket och det känns så jävla frustrerande just nu, så man vill ju bara att nåt ska hända.
geggelundin: Ska tillägga att tillsvidare får vi bara hoppas att vi får tillbaka Hallin, Styf och Nilsson så kanske det kan bli lite bättring. Varje man behövs verkligen.
Nu hoppas vi att grabbarna visar vilka som bestämmer hemma i E-ON Arena!
MB: Jag tror det beror på att vi ändå har haft ett hyffsat tabelläge. På så sätt har övriga lag haft en lite mer tacksam situation om man nu vill kalla det så. De har haft en tabellsituation som gjort att de inte haft något annat val än att röra om ordentligt.
Om Kenta skulle börja bänka, sparka och härja runt skulle det skapa än ännu större otrygghet i laget. Nu har han istället gett dem chansen att försöka vända på det här. Det går inte riktigt som vi vill. Jag hoppas fortfarande att det sker en vändning. Men nu börjar man tyvärr misströsta.
När motståndarna får skitlag efter annat som avgör matcherna och grabbarna får stånga sig blodig så är det tungt.
Ge Nubben ekonomiskt utrymme. Slutsnålat nu. Vi MÅSTE verkligen ha någon som kan kliva in och ge positiv energi, göra mål, och vända på trenden.
Dream Team: Det enda rätta 01/02 var att sparka Peo. Det enda rätta den här säsongen är att sparka sportchefen som gjort en horibel insats. Vi behöver nytänk i leden!
Det enda rätta för Giffarna var att sparka JHH tidigt på vårkanten. Man fegade. Se hur det gick!
Dream Team: Tydligen en redig plånbok, men misstaget är forwards som enkelt kunde lagt pucken ur zon, men som istället vände tillbaka och tappade pucken.
RocknRolf2: Nej, att kasta skit över klubben i stort och över Nubben i synnerhet är väl aldrig rätt väg. Nu får du ge dig. Se klarsynt på laget som det ser ut och domen blir ej heller så hård.
Kerstin_k: Visst är det trist att jag har haft rätt? Ni får väl gärna se godtroget på när eran förening körs rakt ner i skiten igen, jag accepterar det inte!
Det hjälper ingenting att gnälla som småungar, det är inte Nubbens fel att vi inte kan göra mer mål. Visst borde han ha värvat några "målskyttar" men det hjälper ingenting att klaga nu. Vänta och se vilka spelare han kan värva och visar det sig att han inte värvar någon potentiell "målskytt" när transferfönstret stängt så är det en helt annan sak.
Till alla er som känner för att gnälla hela kvällen i detta forumet så rekomenderar jag att ni lämnar datorn och gör något helt annat.
Jaha, förlust då, alltså. Tungt, riktigt tung. Tyngre än vanligt, t.o.m. Jag brukar sällan eller aldrig misströsta, men dagens torsk känns riktigt jobbig.
Jaja, vi är Timrå och vi ger aldrig upp, eller nåt...
Dream Team: För att Sanny tagit ett skott: Vad jag tycker så mycket synd om honom!
Hälge: Måste varit den värsta "stora" resa Jimmy skrivit om. Vad finns att säga mer? Skratta eller gråta?