1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590824 inlägg · 6217 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03

« · 631620 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03

Dream Team: För att Sanny tagit ett skott: Vad jag tycker så mycket synd om honom!

Hälge: Måste varit den värsta "stora" resa Jimmy skrivit om. Vad finns att säga mer? Skratta eller gråta?

Kommentera

htikare: Ursäkta han var bra Igår.. mot rögle (inte ikväll fel, fel..)
Kommentera

Hälge:
Tur att Kjell Sandberg var tidigt på plats och fick med trumman och diverse prylar.

Synd att vi inte fick några poäng i matchen.
Kommentera

Jimmys krönika mycket rolig o sympatisk trots elände o motgång på is
lyfter upp oss supportrar när "det gör ont,det gör ont" att förlora igen.

När det gäller målvaktssidan som är så viktig..(se på Modos Krizan)så
.. verkar stockholmslagen i A-svenskan ha det
bra ställt o AIKs Gustav Wesslau verkar vara lugnet o stabiliteten själv.'
räddade 31 skott ikväll o är mycket placeringssäker inga yvigheter ,lång
o heltäckande 193 cm.
Han kanske vore något för tik..
Kommentera

JimmyH har lämnat en liten redogörelse från resan...
Kommentera

Börjar ta slut på undaflykter och ursäkter nu... måste erkänna att dagens förlust gjorde mig mer än lovligt matt... känns som att vi på senare tid spelat nästan lika bra som det lag vi möter...ibland till och med bättre men ingenting går vår väg... Det finns inga bra svar vad jag kan se...börja sparka folk till höger och vänster tror jag är fel och säga att Nubben skulle vara värdelös är inget annat än ren lögn...

Känns som att lika mycket stolpe in och tur med värvningar vi haft dom senaste 3 åren, lika otur har vi haft i år med samma saker... Så länge alla kämpar och verkligen gör sitt bästa så tänker jag inte göra annat än som sann norrlänning knyta näven i fickan och muttra ner i kaffekoppen... börjar spelare och annan personal lalla och inte göra sitt yttersta kan dom packa sig från hallen och riva sitt kontrakt och förvinna... göra skäl för sin lön och göra vilja lika mycket som vi vill det är för mig ett grundkrav... sen förväntar jag mig inga mirakel...jag förväntar mig bara det bästa som våra rödklädda kan prestera...varken mer eller mindre... så länge det är så kan jag inte vara annat än nöjd (fast jag önskar mer kanske så kan jag inte förvänta mig det)

It aint over 'til the fat lady sings...
Kommentera

Dream Team: Någon som är mer uppdaterad ang. Sanny?? låter inte alls trevligt..
Kommentera

Nyss hemkommen från Leksand. Stackars Timrå.
Kommentera

Oturen ikväll verkar inte sluta med förlusten. Sanny Lindström kan ha gjort sig illa riktigt ordentligt. Saxat frän SvenskaFans:

"Sanny Lindström utgick under matchen, och många undrade vad som hade hänt med honom.
- Han åkte direkt till sjukhuset. Han spydde blod efter att ha tagit ett skott. Vi tror att det kan vara en lunga som gått, sade TIK:s Kenta Johansson."

Kommentera

Hemma efter en (trots förlust) trevlig resa...Bra tryck på klacken...OCH i bussen efter viss möda*L*...."Bak i bussen är ni klara"...

Och vad säger man....spelet var ju inte lysande...men.....som den obotliga optimist jag är till mångas förtret.....TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA....

Tack för trevligt sällskap till alla inblandade rödvita glada människor i vår buss....
Kommentera

Kevin O Shea: Niklas Bergfors FÖDD 87 verkar snart få debutera i NHL som
den yngste svensken så varför skulle inte Oscar J. 88 kunna få debutera i
elitserien på riktigt någon match före uppehållet han har trots allt en otrolig känsla för mål o assist.. varit inne på 39 framåt ..

Om inte han blir kung! ..Oscar 1:e så kanske han blir Prins Oscar..af Timrå
Kommentera

iggy: Måste berömma grabbarna för att dom trots allt Vågar trycka på framåt.. i match efter match trots att vi så ofta åkt dit på en kontring o enmålsförlust så kör dom ändå på o vågar..

Nu vänder det! minst 6 poäng före jul..
Kommentera

Nyss hemkommen från resan! Nu ska vi inte vara sura och deppiga trots en förlust!

Tack till alla grabbarna i SK som hjälpte till och gjorde den här resan möjlig!

I morgon så finns bilderna från resan uppe på tikare.se, håll utkik! 

Kommentera

U137: inte vet jag...se länken den har du kanske redan läst
Timrå IK i vått och torrt !
Kommentera

iggy: Så kan det gå, om man inte håller i slantarna. En straffmiss från Elitserien 1994. Vad hade hänt om inte om varit om ?
Kommentera

Kerstin_k: Håller med dig !!! RocknRolf2: börja håll på Boden istället !
Där kan DU få frossa varje minut i det negativa.
Timrå reser sig i nästa match !
Kommentera

Kan inte riktigt begripa varför man åker till en bortamatch med bara 11 forwards - är J20 verkligen lika viktigt som A-laget?

Jonas Lindström eller Oscar Johansson kunde väl fyllt ut truppen så att vi haft fulla femmor i stället för att harva på i juniorligan.
Någon som har en vettig förkklaring?
Kommentera

RocknRolf2: Det vart inget bra. Nytt förslag istället:

VÅGA SATSA - Timrå IK mot nya mål!!!
"mot nya mål" är så klart tvetydigt...

P.S Ni kan bort mitt inlägg nedan. D.S.
Kommentera

geggelundin:

Håller med dig. Inte kan Kenta börja sparka och bänka!! Han har ju det material han har. Han måste ju jobba med det så gott det går. Skulle inte vilja byta med honom för allt smör i småland. Man märker ju själv när man läser laguppställningen att det "fattas" spelare.
Kommentera

Friman SR:

Det hjälper inte med en psykolog. Det finns inte högre kapacitet i laget.
Kunnandet finns bara inte. Då hjälper inte en psykolog!!
Kommentera

Fan också, jäkla skit bara att bryta ihop.....nu går jag o blandar en jävligt torr Drya och smälter förlusten......

Skål alla Timråiter, nu biter vi ihop.......

ÄLSKA ÄLSKA TIMRÅ JÄMT.......
Kommentera

En IDROTTPSYKOLOG NU tack, direkt jävla NU alltså...Faaaaan igen..

Skott: 23-39 (8-11,9-8,6-20)

FORZA TIK........alltid, alltid............

Kommentera

Frella: för det första en hård och tydlig markering. För det andra en plats till förfogande för andra idéer.
Kommentera

geggelundin: Ja jag är ju inte nån coach som många här, du vet vilka jag menar...men man vill ju så mycket och det känns så jävla frustrerande just nu, så man vill ju bara att nåt ska hända.
Kommentera

geggelundin: Ska tillägga att tillsvidare får vi bara hoppas att vi får tillbaka Hallin, Styf och Nilsson så kanske det kan bli lite bättring. Varje man behövs verkligen.

Nu hoppas vi att grabbarna visar vilka som bestämmer hemma i E-ON Arena!
Kommentera

RocknRolf2: Vad skulle det ge att sparka en sportchef nu? Vad skulle han kunna göra åt saken? Lugn i bussen nu.
Kommentera

MB: Jag tror det beror på att vi ändå har haft ett hyffsat tabelläge. På så sätt har övriga lag haft en lite mer tacksam situation om man nu vill kalla det så. De har haft en tabellsituation som gjort att de inte haft något annat val än att röra om ordentligt.

Om Kenta skulle börja bänka, sparka och härja runt skulle det skapa än ännu större otrygghet i laget. Nu har han istället gett dem chansen att försöka vända på det här. Det går inte riktigt som vi vill. Jag hoppas fortfarande att det sker en vändning. Men nu börjar man tyvärr misströsta.

När motståndarna får skitlag efter annat som avgör matcherna och grabbarna får stånga sig blodig så är det tungt.

Ge Nubben ekonomiskt utrymme. Slutsnålat nu. Vi MÅSTE verkligen ha någon som kan kliva in och ge positiv energi, göra mål, och vända på trenden.
Kommentera

Dream Team: Det enda rätta 01/02 var att sparka Peo. Det enda rätta den här säsongen är att sparka sportchefen som gjort en horibel insats.
Vi behöver nytänk i leden!

Det enda rätta för Giffarna var att sparka JHH tidigt på vårkanten. Man fegade. Se hur det gick!
Kommentera

Dream Team: Tydligen en redig plånbok, men misstaget är forwards som enkelt kunde lagt pucken ur zon, men som istället vände tillbaka och tappade pucken.
Kommentera

Jean1: Bra attityd, ska bara bryta ihop först nån timme eller så!!!
Kommentera

RocknRolf2: "eran förening"?????Vilket lag håller du på då?
Kommentera

Det jag tycker är konstigt att det inte markeras i truppen på nåt sätt, man kan inte säga efter halva säsongen att det vänder snart, kämpa på osv...

Dom andra lagen har ju rört om i grytan, spec lagen bakom oss och snart är dom inte så många.
Kommentera

RocknRolf2: Nej, att kasta skit över klubben i stort och över Nubben i synnerhet är väl aldrig rätt väg. Nu får du ge dig. Se klarsynt på laget som det ser ut och domen blir ej heller så hård.
Kommentera

dr-nix: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp! Nu tar vi en öl och kopplar av och ber till hockeguden om inspiration till nästa match!
Kommentera

dr-nix: Jag är bara orolig över att Nubben inte får ekonomiskt utrymme för att göra de värvningar som krävs.
Kommentera

Jean1: Det verkar råda delade meningar om det var en tavla av Oksa eller ej. Vi får väl vänta på att de som var med på resan ger en rättvis bedömning.
Kommentera

Kerstin_k: Visst är det trist att jag har haft rätt? Ni får väl gärna se godtroget på när eran förening körs rakt ner i skiten igen, jag accepterar det inte!
Kommentera

Det hjälper ingenting att gnälla som småungar, det är inte Nubbens fel att vi inte kan göra mer mål. Visst borde han ha värvat några "målskyttar" men det hjälper ingenting att klaga nu. Vänta och se vilka spelare han kan värva och visar det sig att han inte värvar någon potentiell "målskytt" när transferfönstret stängt så är det en helt annan sak.

Till alla er som känner för att gnälla hela kvällen i detta forumet så rekomenderar jag att ni lämnar datorn och gör något helt annat.
Kommentera

Dream Team: Kan man säga att vi åkte dit på en målvaktstavla?! Trist, trist, trist! Såna här gånger drömmer man tiderna med Kapanen...
Kommentera

TIKbiff: Håller med. Har sagt det tidigare. Nu jäklar får det kosta för att rädda Timrå kvar. Snålas det tänker jag sluta stötta den här föreningen.
Kommentera

TIKbiff: som nån skrev tidigare...tomma läktare kostar också.
Kommentera

Jaha, förlust då, alltså. Tungt, riktigt tung. Tyngre än vanligt, t.o.m. Jag brukar sällan eller aldrig misströsta, men dagens torsk känns riktigt jobbig.

Jaja, vi är Timrå och vi ger aldrig upp, eller nåt...

Kommentera

RocknRolf2: Skärp dig. Eller förresten, ta med dig dina kompisar här ifrån så slipper vi andra höra samma jävla tjafs efter varje jävla förlust...

Hur som helst så känns det inte som om Timrå har råd att torska mot lagen under sig. Uscha...

Kämpa Timrå!
Kommentera

MB:
Spelar ingen roll vad f-n det kostar, nu MÅSTE det handlas..
Kommentera

Jag kräver förändring i leden. Som sagt, upproret "sparka Nubben" kommer börja snart. Jag återkommer med mer information
Kommentera

RocknRolf2: Ha ha nu är det dags igen......
Kommentera

hjärtat å hjärnan orkar inte mer...

passande ramsa för modoliderna att köra vid sista derbyt; "vi ses nog aldrig mer, vi ses nog aldrig mer..."
Kommentera

inget flyt alls i år tyvärr.......men tur förtjännar man!
Kommentera

RocknRolf2: Nubben ska inte sparkas och där med basta!
Kommentera

RocknRolf2:
Och då börjar målen spruta in resten av säsongen?
gå och lägg dig
Kommentera

« · 631620 · »