JobbaPuck:
Matchen mot LIF var helt i sin ordning, förvånad över att Timrå visade hög fart och ofta vann puck. Laget ser starkt ut, tycks även vara bättre tränade och jag tyckte mig se mer smidighet hos spelarna (synvilla kanske).
Ingen spelare föll ur ramen utan plus till samtliga, mao en bra laginsats där andra perioden var riktigt bra.
Nu hoppas jag på samma attityd på söndag, tror det finns goda chanser att tvåla dit Björklöven, hoppas de darrar som höstlöv i morgon……
Synes på stå….
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sputnik: Mats wennerholm på aftonbladet
Timrå var kvällens andra behållning. Torts att de förlorade.
Också ungt och svenskt och utan några dyra importer.
Jag tyckte synd om Timrå efter två perioder borta mot Leksand, då de kunde haft ledningen med både 2-1 och 3-1.
Nu lyckades de inte utnyttja spelövertaget och när Fredrik Forsberg pangade in 2-1 till Leksand fem minuter in i tredje var det roliga över.
Fredrik Forsberg som garanterat kommer att bli stor publikfavorit i Tegera Arena, precis som storebror Filip var det innan han försvann till Nashville och NHL.
Om han nu inte redan är det.
Men Leksand imponerade inte. Det händer alldeles för lite framåt och Leksand måste få målskyttet att lossna. Nu blev det ändå tre mål, då finländaren med HockeyAllsvenskans mest svårstavade namn – Tommi Paakkolanvaara – satte 3-1 i tom kasse på slutet.
Och tur var väl det, då Timrå lyckades reducera till 3-2 innan matchen var över.
Men det var den finländske målvakten Frans Touhimaa som räddade Leksand den här kvällen.
Ingen kan påstå något annat.
Diddeli:
Framförallt med BRA bildkvalité också
Sputnik:
Håller faktiskt med dig, jag tycker inte han kom upp i nivå på tränings matcherna, men idag var han stabil.
Sputnik: När en sådan som Dahlen fått några matcher på sig att känna sig hemma och det blivit mer vardag så hoppas jag att han kan göra lite baljor! Det är juh inte så att det inte händer något runt honom precis!
han alexander är underbar med ju! snacka om att skapa saker på isen! hult? vem ä dä?
Leksands försvar klarade inte av att avväpna Timrå IK´s offensiv idag! Deras målvakt gjorde 3 poäng till Dalarna idag.
Kör på bare!!!!
Känns helt underbart att vara igång igen! jag ska fan stödköpa i år med! dom är värd det med dessa killar och dessa ledare!
Länge seda man kände sig så stolt som TIKARE!
Håller med tränare Forsberg
Allt är förbannat bra förutom resultatet som är åt helvete
Redigerad kommentar
jå1:
man skapar dock chanser å LIF's målis var bra, det kommer för det finns målgörare.
imponerad av Dale'n och Öhrn.....
Sputnik:
Är väl ändå bra ifall man tar poäng så snabbt som möjligt i serien .... vi har ju inte lättaste starten på spelschemat heller direkt
Riktigt bra andra period.
En till lika bra period och 3 poäng hem till Timrå
kulltorp:
Ett av de bästa supportrarna, har en bra orginisation på läktaren.