Kapten Nosring: Det är så farligt lätt att skena iväg i tankarna nu, men nog ser jag det som en svårare uppgift att vinna den här serien än en bäst av 3-fight mot AIK/Tingsryd... Det här kan bli en lång säsong!
Knylan: Jag tror han stannar 1 år till. Jag tror att han lyssnar till 100 procent på Uffe och Uffe vet att 1 år till i allsvenskan bara gör han gott. F.ö. så tror ja inte det blir Modo när han väl går.
Kapten Nosring: men om Oskarshamn tar en poäng så kan vi inte gå om dom om dom vinner resten av matcherna? Vi kan ju gå om på målskillnad vid samma poäng.
tjobba: Timrå stannade till på Meca i Bjursås och bytte olja. Grabbarna där är Brynäsfans och passade på att fylla tanken med högoktanigt bränsle.
Leksand är helt utspelade i första perioden. Hoppas resultatet står sig samtidigt som Oskarshamn och Mora spelar oavgjort med extrapoäng till bortalaget. Tar vi sedan Mora på bortaplan i nästa omgång kan det bli en riktig nagelbitare mot Bofors hemma i sista matchen.
söder över: Saken är den att jag har så otroligt svårt att se att Uffe skulle stressa fram något. Jonathan har varit bra hela säsongen men efter jul så har han haft en otrolig utväxling, framförallt så har han blivit starkare i skridskoåkningen.
Det blir säkert så att någon SHL-klubb nyper honom, men chanserna får ju anses goda att han spelar för oss även nästa år. En lönepost mindre, för en toppspelare, även om han går på juniorkontrakt och således är väldigt billig i drift om jag förstått detta med juniorkontrakt rätt.
Men jag har själv valt sämre lön och mer inflytande så det är som knylis är inne på med valet finns alltid och även om vi är kvar i HA nästa år så är det en bra liga att frodas i som nybakad spelare...
Särskilt om det ger bra med speltid i 5-5 4-4 5-4 5-3 4-3 och straffskytt...
Jonathan och de övriga på väg framåt har många år på sig om inget tråkigt händer att etablera sig för de höga löner som finns inom branschen.
söder över: Ganska goda, tror jag. Förstår inte varför alla förutsätter att det måste gå så jävla fort. Han är inte ens sistaårsjunior. Finns fortfarande mycket att jobba på. Men skulle vi göra en Kovacs-deal så är man ju minst sagt nöjd med det också. Mer än ett år till blir det ju inte.
Lika lite förstår jag snacket om Elias. VARFÖR skulle han byta klubb till ett SHL-lag nu? Killen går på gymnasiet och behöver bygga på sig fysiskt.
Hoppas Mora tar ledningen så har vi en god chans ändå.