palleparling: Molinder är ingen back. Det är inte hans fel att han spelar. Det är Nubben som anser att han är back och ska spela som sådan, och Freddan som tar ut honom samt ger honom speltid. Kolla sekvensen i bytet innan 1-0 också, när Leksand får tryck. Molinders agerande där är ett varnande skolexempel...JAAAA! Lavve!!
Sjukaste är ju att domaren först missar tripping/bentackling på Boyce nån minut innan målet. Sedan missar han icing som direkt påverkar målet då det blev tekning i egen zon. Det var touch på en leksands spelare, syndes väldigt tydligt.
The great one: Fattar inte eller, han har varit en risk när han varit på isen hela kvällen. Det är väl Freddans jävla "alla ska vara med" som är anledningen att han är inne. Jävla skit.
The great one: 7-8 kvalificerade målchanser säger du? Vi sköt 14 skott på två perioder, var varannat skott en kvalificerad målchans menar du? I så fall har vi olika definitioner av det begreppet.
erathoo: Oavsett resultat i kväll hoppas jag att de tar med sig att det är det här tempot som krävs i VARJE MATCH om det ska bli några poäng. Jag hoppas också innerligt att det här är resultatet av att man har släppt på träningsmängden...
The great one: Jag vet inte vad du räknar som kvalificerade målchanser men det måste vara fantastiskt spännande att se hockeymatcher med dina glasögon.