roger_sundsvall: Nja, men Arto sa ju att Ritola egentligen inte ville dra av hjälmen utan det bara hände liksom. Alltså snarare Ritola det är synd om som verkar ha allvarliga felkopplingar i sina synapser.
Woody: På allvar; världens enklaste coachinsats: säg åt Berglund att FÖRSÖKA, med alla möjliga medel, träffa mitt på målvakten varje gång han skjuter. Han har ju bedrövligt sikte så han kommer aldrig att lyckas träffa där han vill.
Woody: Antagligen för att han är en av de som jobbar hårdast. Håller med om att det är "fel" spelare att komma fri, det blev inte ens spännande den här gången.
Klart bättre period från Timrås sida. Och underbart mål av Gallo! Dom där chipdragningarna ser man allt för sällan.
Orkar inte bry mig om domaren. Som någon så nedan - leksandsbackarna går bort sig när dom pinchar, kommer bli fina lägen om dom fortsätter så.
Typiskt att Berglund fick friläget...å andra sidan unnar man verkligen snubben ett mål. Vilken jävla slitvarg han är! Och: Dahlén et al lyckades ju också undvika mål ett par ggr.
Intressant och förhoppningsvis rafflande tredjeperre att vänta. Kör hårt! Det k a n gå!
Mkt mkt bra period av timrå snyggt mål men vaa faan håller domaren på med solklar..ritola drar av hjälmen på didrik sen åker parks ut för. ..petar med klubban patetiskt domaren!
Woody: och sen tar han Parks för en knack på benskyddet, så sorgligt att se. Man är naturligtvis extremt röd- och vitfärgad men det känns inte riktigt som att vi får spela på lika villkor som leksand. Men har dom lagt 3-4 miljoner på tyskar så kan dom säkert lägga några hundringar på en zebra också.
Woody: Snillen spekulerar. - Det ska bli utvisning om man sliter av motståndaren hjälmen. - Gjorde han inte det där då? - Nja, man ser inte tydligt att han ville slita av honom hjälmen. Haha.
Woody: ja men vi tar inte vara på chanserna som ett topplag iaf. När vi kommer 3-1 och Berglund ska lägga ut pucken ut på kanten och slår den en meter framför medspelares klubba. Bedrövligt att se.
Woody: Det ser betydligt bättre ut nu. Ett mål skulle vara mumma, så att miljonerna börjar darra. Men se, där kom det ju!!!! Signa Gallo för fem år till!!!!!
Bragd-Birger: sen är det ganska tydligt i snacket i studion också. Timrå har ingen form, Timrå är chanslösa, leksand sköljer över Timrå i 20 minuter...nja riktigt så var det ju inte. Men får man spela 4 min PP och inte får liknande utvisningar mot sig, då bli det ju enklare.
Nä hela Sveriges gullegris leksand får all solglans i studion och det gör ju bara att det skulle var ÄNNU skönare att vinna matchen. Mike Helberg verkar kunna dra alla sorters slutsatser av 20 min spelad, han skulle nog gärna stå i båset i leksand, där kanske tom han skulle få en och annan applåd ibland.
Heisenberg: Enock håller definitivt inte. Och Kinnvall har i alla fall ikväll vart seg.Sen tycker jag vi kladdar för mycket när vi ska ha ut pucken i egen zon. Men som Larsson sa det är mycket kvar. Så kom igen nu. Kan bara bli bättre!!! 💪