Tim Erixons mål helt och hållet. Väljer att inte ta pucken på offensiv blå och så är leksand i vår zon sedan. Sluta spela hockey om du är rädd för pucken.
Matsg: Jag skulle inte säga att domarn är avgörande när det är stor klassskillnad mellan lag MEN det underlättar inte att som sämre lag få tveksamma domslut mot. Vi är liksom ganska sköra som du förstår. Nog om det. Nu en i baken, skit.
Förutom att vi är tydligt långsammare på rören än motståndarna i flesta matcher tycker jag att vi är generellt klenare också. Lite oväntat att vara både långsammare och klenare. T ex Lundin som var "panzarkryssare" i sargdueller i allsvenskan ser vek ut eller vinner i alla fall en bråkdel så många dueller nu.
Rytter: Tycker att du visar på dålig spelförstörelse där Rytter. Puck skickas efter sarg och i samma moment, (okej kroppskontakt sker 3/10 sekund innan puck, Exet och Leksing blir ett) Nog fasiken krävs det en domare som fick kallt kaffe till frukost för att blåsa där.
sargad: Att skylla på domaren är typisk losermentalitet. Gäller att spela smartare och med mer disciplin.
När det gäller skridskoåkningen så håller jag med dig att många av våra spelare ser långsamma ut om man jämför med leksingarna. Ja, vi behöver mer speed.
sargad: 0 - 0 iallfall, men många inviduella misstag, antar att det hänger ihop med taskiga självförtroenden. Släpper ena domaren en solklar tripping å ena sidan och den andra tar den på Erixon som ingen hade brytt sig om han släppt så blir det väldigt ojämn bedömning.
sargad: Dom här domarna verkar ha svårt att veta hur dom ska agera ute på isen, jag hoppas verkligen att dom inte kommer i vägen för ett skott eller hamnar i kläm vid en tackling eller nåt sånt, det vore ju otroligt tråkigt.
Woody: Det är sånt där som gör att man vill sluta se på hockey... Den utvisningen måste domarn fått order på att ta via öronsnäcka. Någon MÅSTE konfrontera domarn efter ett sånt beslut. Om inte under match så måste det poäbgtetas efter match HORRIBELT!!
I övrigt är tyvärr 4/5 Leksingar berydligt bättre o snabbare skridskoåkare än Timråiter i första perioden. Vi behöver mer speed.
Vi kämpar vidare i varje match mot 2 motståndare... domarna o det andra laget. Det är bara så det är och kommer att vara hela denna säsong. Vi ska vinna 4 matcher... av dom 7 sista... om vi inte lyckas att göra det omöjliga innan.
Men den andra utvisningen är ju solklar. Erixon trycker upp och håller fast en spelare som ej är puckförare, mer solklart än så kan det ju inte bli, skolbok på interference eller fasthållning om man vill. Otroligt klantigt av Erixon då det var ganska ofarligt, hade ju räckt att bara hålla sig nära för att sedan gå på kropp om han hade nått pucken.
Det fanns många tveksamma situationer men detta var inte en av dem.