Sputnik: Parafras på Freddans time out inför 6 mot 5 i underläge med ett mål mot, vilka var det nu igen? Varför var det mikrofoner som plockade upp det? Kanske coronans förtjänst?
Minns så väl. "passa till Jonte, se till att få pucken till Jonte."
Sputnik: Kan inte tala för någon annan här inne men vad jag har upplevt så fastnar (Äldre) personer mitt i en mening när dem talar Engelska för att.. ja, jag vet inte; Kanske inte får fram det rätta ordet eller för att det inte finns någon direkt översättning på Engelska.
Speciellt om man vill få fram något relativt snabbt; Kollar man tillbaka på dem första avsnitten på "Bakom Tallarna" så tar han större delen av genomgångarna på just Engelska.
Sitter och tänker högt nu men kan ju vara så att han drar genomgångarna i periods pauserna snabbt på Svenska för att sedan låta kaptenerna ta det på Engelska.
Tom Topp: ja de hade behövts en spelartyp som grisar lite. Alla hemvändarna är stöpta i samma form. Behövs en Jonte Hedström i första eller andra som smäller på och samtidigt är duglig i spelet
Bragd-Birger: Det går TOLV minuter in i tredje innan vi skjuter första skottet på mål. Brukar hålla med dig i mycket men jag tycker det är en helt värdelös tredje period. Innan dess har vi 2 helt ok perioder. Det sammantagna betyget kan inte bli godkänt om vi ska aspirera på något annat än kval denna säsong.
Ante förstår inte heller varför pucken inte går in i mål.
...Kollade på senaste avsnittet av "Bakom Tallarna" och där får man se att i omklädningsrummet så pekar Ante ut vart vi brister och vad motståndarna gör ofta som leder till ett farligt anfall.
Då börjar man ju undra varför spelarna fortsätter med att låta motståndarna göra exakt det som beskrevs utan något motstånd.
Spelare som Dahlén, Hartmann, Eronen, borde skjuta oftare istället för att passa.
Laget som en helhet bör lita på varandra och inte gå 3 personer efter puck för det är då man släpper igenom motståndarna.
Nu jävlar ska Lilla Danmark få stryk imorgon, Didde får gärna fixa tänderna som finns kvar på Sylvegård.
Tom Topp: Rödvita kamrater, glöm inte att vi är i en process. Snushane, glöm inte ordet snippa, så kanske vi slipper att få jämställdsombudsmannen på oss. ;-)
Bragd-Birger: Om inte matchen igår var perfekt, så vill jag inte påstå att Leksand var bättre. Vinner man på ett turmål, så säger det allt! Om TIK kan nypa något/några poäng på denna bortamatch period, så är jag nöjd. Jag tror att det kommer att dröja ytterligare 4 - 5 matcher innan vi supportrar blir glada. Men då tror och hoppas jag på den berömda ketchupeffekten!👍💯👍
söder över: den dagen Timrå inte har "bekymmer" på bortaplan mot ett förväntat mittenlag i god form är vi ett topplag. Där är vi inte i dagsläget.
Jag är jävligt nöjd med insatsen igår. 50/50 att vi fick med oss 3 poäng. Vad mer kan vi begära av ett lag som vi, i a f dom flesta av oss, hoppas ska kunna knipa en playin-plats?
Vi lär torska mer än vi vinner. Laget är under uppbyggnad. Låt oss för faen glädjas när spelet ser ut att, peppar peppar, vara på rätt väg.
Werner: först känner jag: JAAAA EXAKT! Dom ska fan kunna mer!!!!!
Men sedan kan jag landar lite i att det faktiskt är ett nytt lag där många av de viktigaste (främst förväntade produktiva) spelarna varit utomlands senast och en aldrig spelat i SHL samt en som för någon månad sedan inte fick lyfta sin arm.
Lägg därtill att laget har haft några riiiiiiiktiga bottennapp. Skellefteå borta, Växjö borta och FBK där man inte var ett snäpp sämre utan verkligen klart kontrollerade.
Då har jag förståelse för att en bortamatch med motståndare Hrivik Camper och CO är inget självklart på förhand lyckotillställning…
De som säger att det var bra igår ljuger inte jämfört med hur Timrå IK’s bottennapp sett ut.
Men visst hade man en del bekymmer igår med och fick gå på knäna med några långa byten i andra perioden. Visst åkte man fortfarande på en del sk klubbduttareutvisningar och passningarna/uppspelen var inte värst bra. Stunderna där man hade kontroll på pucken i anfallszonen var inte så värst långa.
Man kan ha högre krav ja men gårdagen var ingen dyster kollaps utan snarare en match till utan genombrott.
Håkkybåkky: Vi får se hur det blir med Halloran men imorgon är han inte med, de lär ju inte flyga ner OJ heller så vi får hoppas att alla håller sig hela och friska.
9386:Haha ok, nej jag behåller kläderna på för allas trevnad. 🥸 Jag ger kritik när det är befogat men har ärligt talat svårt att hålla med de värsta tongångarna från igår. Har man lite nyktra ögon så gjorde vi faktiskt spelmässigt en bra bortamtach igår, till och med den berömda statistiken understryker det. Lite Mer killer instinkt så vinner vi den matchen.
Det visar förhoppningsvis att sistaperioden mot Örebro inte var en engångsförteelae utan att vårt kära Timrå är på gång!
PS, det går faktiskt att vara lite positiv också, testa vettja! 😉
Sputnik: Tänk om nån gång kunde visa lite k#k nån gång för ens skull och visa lite dase och pondus . Du svamlar hit och dit efteråt hur snacket går här på Hs. Jävligt inställam inställning har du,.
Tom Topp: scoutat Hahah! Han tar in 8-10 spelare per säsong de flesta floppar men de vore otroligt om ingen nånsin var en positiv överraskning. Kolla värvningarna i hv. Tedenby, bödker, miele alla är slut. Dessa spelare som ska bära en nykomling. Hv är ett av kvallagen. Tråkigt om Timrå blir de andra
Dubbeld: Både att han gör om det igen och att straffet blir hårdare andra gången är ju bara väntat. Men NÄR blir det obligatoriskt med en avstängning vid t.ex tredje gången??
Sputnik: Tror också att vi hade vunnit på hemmaplan med samma spel igår. Problemet är ju att vi inte får med oss några poäng från bortaspel. 0 pinnar sedan premiärmatchen mot Frölunda.
Det jag önskar av laget är att man fortsätter med att hälla tändvätska på brasan och hålla lagandan uppe. Skrev det igår med men så fort dom gjorde 1-0 på oss med 17 minuter kvar av sista! Då började man hänga med huvudet och ja.. Man såg ju hur det gick
Dubbeld: Måste säga att Didde också gjorde en solid insats igår! Sen tycker jag det varit lite väl ångestladdat härinne. Det var ett stort steg framåt spelmässigt igår och hade det varit hemmais så hade vi nog snarare haft 3-0 på tavlan med NHC i ryggen. Det som gör att vi supportrar har lite extra panik är ju att vi kollar tabellen, men 1 vinst och vi lämnar kvalplats, så jämn är serien och lär förbli hela säsongen. Det viktigaste är att inte ha för långa och djupa dippar och poängtapp på vägen!
Håkkybåkky: Intressant tabell. Men i ärlighetens namn, de flesta utvisningar har vi ändå dragit på oss själva för att vi inte riktigt hänger med eller är för ivriga. Didde, Erixon och Lander har flest tvåminutare med 4x2 vardera. Walli brukar vara den som annars tar korkade utvisningar, men räknar man bort hans matchstraff så har han hållit sig borta ifrån utvisningsbåset hyfsat.
KniveN: Bra fråga. Datan som jag hämtat är total PP/PK tid (från SHL.se). Kvitingsutvisningar och överlappande utvisningar bör således försvinna, men vet ej hur 5-3or hanteras.
Offerlamm: Ett fantastiskt uppsving gällande detta! Mycket (det mesta) cred ska ju gå till Niklas Edin som verkligen gör sitt yttersta i att få ut material till alla oss fans. Inte nog med att han alltid är där och springer runt och filmar ... | #Läs mer ·
Minns så väl.
"passa till Jonte, se till att få pucken till Jonte."