Knylan: Vad som kan gå fel? Jag vågar inte ens säga vad som kan gå fel, jag bara antar att Murphys lag gäller för oss Timråiter.
Vinst idag hade suttit väldigt fint, särskilt som att vi möter svåra Växjö nästa match. Lite andningsutrymme lagom till landslagsuppehållet vore härligt.
Hållander verkar ha vaknat iallafall, kanske Lander också. Det är bara dags att täppa till lite mer rejält bakåt då, få Dahlén att jobba hårt åt båda hållen och sen sätta våra lägen.
solbacken: Han är borta till minst efter uppehållet. Jag håller med dig Hartmann behövs även om han inte varit lysande så tycker jag att jag märker att vårt spel kuggar i bättre med honom som ligger på och forecheckar som en blodigel.
Herminator: Match på tisdag äntligen! Och vi får se Wedda och Eronen igen, fint! De lär matchas lätt som Ante sa och inte spela jättemycket men ändå. Leksand är bra nu och har självförtroende. Kommer bli långtifrån så enkelt som senast då de inte hade mycket att sätta emot oss. 100% jobb krävs. Från start!
Vad gäller Juolevi så tycker jag att han har gjort vad man kan förvänta sig. Jag menar komma in på stor is matchotränad. Han har ändå gjort 1 mål och haft bud på flera. Positionssäker men har gått bort sig några ggr, men vem hade inte det med en Rindell som tokstöter framåt ofta. Vi får se honom några matcher till innan vi måste bestämma oss, men jag säger förläng som TImrå och han själv också verkar vilja göra. Finns stor potential i denna kille om vi ser framåt.
Rico01: Vi får summera när säsongen är över. Man känner ju lite oro just nu, men med tanke på hur jämn tabellen är så känner nog alla supportrar så. Det är upp och ner bland alla lag. Vinner 3 på raken, förlorar 3 på raken. 3 poäng upp till andraplatsen vittnar om hur jämnt det ändå är.
Det viktigaste blir att hitta den högsta lägstanivån vi kan för att landa topp 6. Förhoppningsvis har vi inte spelat vår bästa hockey än heller.
sargad: och ikväll kommer Leksand att ställa Mantas Armalis som kommer att göra en av sitt livs matcher och stoppa all femtio elva Timrå skotten... med magplattan Förhoppningsvis får han kapitulera för Pääjärvis hattrick i studsande turmålspuckar Timrå vinner 3-2 i OT
JanneH: Dröm om de ställer Armalis! Larsson stod ju på huvudet mot oss senast och höll enhälligt Leksand kvar i matchen. Grabben ligger på 95.5% sv.. Tror inte vi har sån tur!
empa11: careful what you wish for... Larsson är deras etta men Amaryllis (sorry att jag skrev fel förra gången) har varit ett monster mot oss och våra magplatteskott förr.
JanneH: Från spelbilagan i aftonbladet: Rensaren - Timrå Leksands Norrlandsturné må ha varit en blåvit succé, men det betyder inte att masarna ska ses som några klara favoriter mot ett stabilt Timrå. Bara för ett par veckor sedan var LIF utspelade av medelpadingarna och när gästerna blir lågt betrodda i Tegera är TIK-tvåan en utmärkt rensare att få med!
1. Leksand - Timrå 2
Leksand gick från moll till dur under Norrlandsturnén. Dubbla 4-1-vinster i Luleå och Skellefteå skojar man inte bort. Filip Larsson fortsätter att briljera mellan stolparna och nu när både Lindholm och Caito är tillbaka finns det en helt annan tyngd i de bakre leden. Med risk för blåvit överstreckning hissas med det sagt skrällflagg i Tegera. För ett par veckor sedan var leksingarna totalt utspelade mot Timrå i SCA Arena. Timrå levererar habila insatser omgång efter omgång och Ante Karlssons gäng visade karaktär i helgens upphämtning mot Linköping. Tvåan är en läcker utgång och en möjlig chansspik!
Andersson: Ja om vi räknar bort de få minuter JJ fick mot HV innan han blev på åkt så har ju Juel stått 4 matcher nu. När hände ens det att JJ "vilade" 4 matcher på raken? Jag tror det kan bli målsnålt åt båda håll ikväll
Saltmasen: Finns det nån mer förklaring till er fina form än att fenomenala vaktspelet spridit sig till utspelarna? Tänker på rekonstruktionen o båset t ex.
Saltmasen: Vi brukar bryta trender. Sällan dock åt det fördelaktiga hållet för Timrå.
Har ni nån lirare som inte gjort något mål än? Kanske nån som gör sin första match någonsin i ett par hockeyskridskor? I så fall kommer den spelaren göra mål. Det är ett som är säkert.
sargad: Även när vi hade 4 raka torsk så var försvaret och målvaktspelet stabilt, det som inte riktigt fungerade var att våra stjärnor inte producerade. Det känns som om tränarrockaden inte har haft så mycket inverkan på hur vi vanligtvis spelar, den största faktorn är väl att Björn är väl omtyckt i lagen och laget slöt upp för att spela för Björns skull.