vonDöbeln: Sen så vore det ju ovärdigt Ante att sluta sin tid som Timråtränare med en fiaskoförlust i en matchserie mot Modo - även fast Ante visat med all önskvärd tydlighet att han inte är ett framtidsnamn.
Ja ag vet inte, men jag tycker våra forwards är usla på att söka sig till öppna ytor när de inte har pucken.....känns som om man alltid står stilla i hörnet upp vid blå och väntar....hur svårt är det för motståndarna att läsa det spelet?
{297}: Att missa topp 6 med 1 poäng mindre än förra säsongen är ett misslyckande utifrån målsättningen vi hade.
Jag vägrar att tro att du inte tycker det är någon skillnad att förlora en åttondel mot Rögle istället för mot Modo. Det är fan att gå lite väl långt även för dig Olle.
vonDöbeln: Vad är det för vanära vi riskerar, tycker du vi skrinnat runt med stolthet denna säsong? 😀 Det skulle vara ett lika stort fiasko att åka ut i play in oavsett vilka vi åker mot.
Karlsson74: viktigare att vinna kommande matcher ellerhur? Man kan inte vinna alla matcher, men bra om man kan vinna rätt matcher, och det gjorde de inte innan denna så bättre att blicka framåt! Hur det går i denna återstår att se!
Rip Kirby: kanske missförstår dig men jag tror att Jokinens framtida spelidé inte kan få mindre medhåll av spelarna än antes spelidé. Personligen undrar jag om ante ens har en spelidé. Han kan aldrig ge en djuplodad analys av nånting. Det är ”kämpa bättre”, ”täta defensiven”, ”bli mer rejäla”. Bara plattityder hela tiden, nonsens. Jag kan ha fel, jag är ingen hockeytränare.
Labban: Absolut. Men att spela mot vår absolut största rival när vi kommer in med stukat självförtroende när de kommer in och går på ruset av att inte spela negativt kval?
Vi har precis allt att förlora. Modo har ändå en bragdsäsong även om de torskar en åttondel mot oss.
vonDöbeln: Vi har väl även varit bättre än Modo i 3/4 matcher? Sedan förlorade vi en pga slarv och den sista kan man ju bara glömma, en riktig plattmatch. Men spelmässigt har vi varit det bättre laget överlag.
Labban: Absolut. Men oavsett motstånd måste ju Timrå vinna två av tre för att avancera. Däremot är vissa motståndare lättare på förhand. Eller svårare.
Oavsett vilket behöver Timrå se till att inte förlora två av tre.
Kerstin_k: Håller inte med om att motståndet är sekundärt. Modo är t.ex bättre än Rögle både sportsligt och ekonomiskt. Och om vi vinner åttondel innebär det ett tillskott i kassan ekonomiskt även det.
vi va topp tippad innan säsong Dää sprack nu har alla räknat ut oss vi smyger i vassen, blir sylvass i playin 🔥 lhc lär vinna fbk svårtippat tror rögle vinner
Karlsson74: vad är skillnaden att bli 7 eller 8 menar du? Vilka vi får möta beror dessutom till stor del på övriga resultat. Undviker de nya skador får de nog vara nöjda...
Vargher85: Den är ju det. Mer eller mindre. Timrå kan påverka sin placering och därmed vilka man möter. Men är ändå beroende av lagen där under för att få någon motståndare. Typ.
Inte ett dugg förvånad att det ser ut som en försäsongsmatch. Lite besviken dock att Timrå inte kommer ut starkare. Dom BORDE verkligen vilja avsluta med en vinst att ta med sig in i åttondelen. Det borde vara jävligt viktigt för dom själva.
Än är inte den här matchen körd. Går ju att spotta upp sig i andra och tredje. Men till syvende och sist påverkar resultatet inte säsongen. Det blir åttondel oavsett. Motståndet är ju sekundärt ändå.
{297}: Men för att ha förutsättningar att kuna nå dit behöver du ha spelare som tror på idén varför dom deltar. Annars är det ju ingen idé att vara med överhuvudtaget. Det är tränarens direkta ansvar att nå ut med det budskapet. Jag vet inte, men är det någon fler än jag som kraftigt tvivlar på den här punkten?
nila: sen när blev den meningslös? ..man slåss väl för fan om en 7e plats. Och för att slipa bli 8a.. Och man spelar väl för att hitta något som kan liknas vid ett vinnande spel? Men vad vet jag. .🙄
Nä, nu stängdes tvn av och en timrå match bröts i förtid för kanske 20:e gången denna säsong. Tv4play har sagts upp och nu tar jag ett välbehövt break ifrån timrå ik. Vi hörs till sillyn!
{297}: Jämn period. Ett bra läge för vardera lag. Leksand sätter sitt. Det som är lite märkligt är att båda lagen ser rätt sköna ut, som om matchen var helt betydelselös för båda.
nila: Hockey idag är en business, Timrå IK är en produkt som ska sälja. Just nu säljer inte produkten alls, folk kommer inte på matcherna. Man kan tycka vad man vill om att det är håglöst i en obetydlig match men det säljer INTE. Lyytinens försvarsspel säljer inte, Dahléns bakomryggenpass säljer inte. Finns bara en enda riktig ambassadör för Timrå IK just nu och det är Hållander.
Dessutom måste det ju va enklare för dig att sluta läsa alla negativa kommentarer än att ändra attityden hos alla negativa skribenter?
Dubbeld: är någon i Timrå svettig efter 1a? Nejvisstja. Här på forumet ska vi bara vara positiva, som på Facebook. ingen kritik. Då kan spelare och ledare bli lessna i ögat. Faktum är väl att truppen och ledarna har gett upp sen en tid tillbaka. Noll vilja och intresse. Inga namn nämnda. Men till åttondelsfinalerna i SCA, då blir det fullsatt. Det kräver Lars Backlund. Det är publikens fel om det går dåligt enligt honom.
Finns inte på ksrtan att Timrå slår varken Rögle eller Modo i åttondel med detta alibispel. Rögle är slldeles för bra nu, och Modo har psykologiskt övertag. Inte minst sen 7-1.
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Sen så vore det ju ovärdigt Ante att sluta sin tid som Timråtränare med en fiaskoförlust i en matchserie mot Modo - även fast Ante visat med all önskvärd tydlighet att han inte är ett framtidsnamn.