Andersson: Nära, men det blir 2-4. Ringde Saidas syster Gudrun förut så jag fick detta bekräftat! =) Målskyttar Timrå : Purjolöken, B Svensson, Styf och Lehtonen
Snoop: Nån vidare värst bra reklam för sig själv gör han ju inte. Men här och nu så svider det ju nå jävulskt att han inte spelar, för mellan snorlobborna så betyder han ju så mycket när han finns på isen.
Skarin: Ett skämt? Lehtonen kan väl inte rå för att han är sjuk, lika lite som alla andra Timråspelare som ständigt är skadade kan rå för det (eller?).
Sen hade det inte varit lika jobbigt om backsidan varit bredare inte Nubben hade visat sin grymma fingertoppskänsla och värvat RJ, Lotvonen och Skogs på dyra flerårskontrakt. Än värre blir det när ordförande tydligen sagt på mötetatt man satsat "extra" på backsidan i somras, bland annat på bekostnad av centersidan, hur nu det går ihop sig när man ersatte 4 etablerade backar mot 2 nya...
jens_88: Jag tycker Skogs defensiv är rent bedrövlig. Han är alldeles för vek. Visst är han bra på skrillorna och kan slå hyfsade pass ibland, men överlag har hans offensiv varit ett stort fiasko. Långt sämre än Kokko någonsin var.
Blizzard: Nej men det är ju riktigt bra läge för EHT-backarna Skogs och RJ att kliva fram och visa varför de hade landslagstatus så sent som ifjol. Såna backar borde ju kunna dominera nångång ibland dem med kan man ju tycka.
ULF L: Yeah... Bra förutsättningar är viktigt inför varje match. Som det känns nu har vi de optimala förutsättningarna för den här matchen. Kan det blir mycket bättre..?
ULF L: nu skulle det vara trevligt om grabbarna kunde prestera säsongens hjältematch idag. Gärna något liknande den där berömda matchen mot hv71 förra säsongen som slutade 0-3
Klart att man INTE river Skogs kontrakt på tre år som han skrev på. Tror dessutom att Skogs kan höja sig beroende med vem han spelar med. Lotvonen däremot har inget kontrakt nästa säsong och ska bort, BORT! Robin J är jag osäker på, ett ettårs-kontrakt med lägre lön?
Andersson: Visst, en bra start och utebliven utdelning för LHC så finns ju chansen. Forwards finns ju fortfarande ett helt gäng som kan hota alla försvar i serien. Backe måste dessutom spela nå jävulskt bra.
ULF L: Jag kommer i alla fall inte titta på matchen, bortaspöket lever säkert vidare!? Dessutom Styf och Lehtonen borta, nja tar nog tvätten eller någonting istället...
ULF L: Nej, jag orkar inte se bortamatcherna och har knappt gjort det på hela säsongen. När jag väl tittat har jag bara blivit besviken... Vi är ett lag hemma men ett helt annat på bortaplan, verkar sitta i huvudet på spelarna och svårt att få bort. Frågan är om vi ta någon fler bortaseger denna säsong? Jag är inte så säker på det...
Andersson: Jo, jag hatar Snigel! ;) Lotvonen var bra för några år sedan, då var han ett hot framåt och var stabil i passningsspelet. Dessutom hängde han med hyfsat i tempo och med sin långa klubba,även fast han spelade som en liten nallebjörn. Men nu är han färdig som hockeyspelare.
Lehtonen måste ju vara den back i historien som är så mycket sjuk, det är ju rena lotteriet om han kommer till spel i någon match, undra vad NHL-scouterna tycker om hans vara-borta-statestik.
Laken: Jag ger inte mkt hopp för Skogs. Men visst borde han väl kunna vara bättre än han visat hittills. Men 3 års kontrakt för SKogs känns ju ungefär lika roligt som att Lotvonen hade 3 års. Nu vill Nubben ha Tobias Viklund till Frölunda, det lovar gott. Bara hoppas han fortsätter på sin inslagna backväg där.
RJ ska självklart INTE få förlängt. Så vida han inte spelar näst intill gratis då. Han är inte bra på någonting, ofta en ren belastning för laget. Förlänger man med RJ så är det ju bara ren tragik att man inte förlängde med en såna som Kokko eller Aalto även om de var dyrare.
Skarin: Jepp, jag bor kvar. God praise tv och streamade matcher! Är inte lika entusiastisk på att resa runt numera som tiden i div1 och allsvenskan.
Skarin: Jag ser nästan alla matcher på tv. Vad är det som gör att man får så mkt sämre koll då? Det är väl i princip omöjligt att mäta vem som har mer eller mindre koll. Men att alla som går på matcherna i ladan automatiskt skulle få järnkoll, ptja... ta backsidan t ex. De flesta menade ju att backsidan skulle bli starkare den här säsongen mot förra. Well, well...
Att Skogs var jagad av flera klubbar gör väl inte saken bättre. Flopp som flopp.
Skarin: Jag har lite positiva vibbar faktiskt. Lite försiktigt lixom. Det här är en sådan match som dom mindre tongivande spelarna kan kliva fram. En riktig laginsats. En kämparseger.
MB: Precis det jag tänkte idag! Lehtonen har en bra chans på NHL. Men i och med att han bara spelar typ 70% av matcherna så måste ju scouterna som kollat in han tveka? Sedan, Lehtonen vill väl ha envägskontrakt va? Får han det tror ni?
Skarin: Det här skrev du 25 septemper angående Skogs: "Gick det att spela pengar på att Skogs kommer tillhöra en av de bättre värvningarna i hela elitserien så skulle jag göra det. Lugn, bara lugn."
Men just det, jag ska inte gnälla på andra skribenter med tanke på att jag bor långt söderut och därmed inte har nån koll.
Det är ju så här också mister rockragge att Skogs fick bra mycket mer speltid i ett sämre Mora, alla som spelat hockey vet ju att mer man får spela som back dessutom blir bra mycket bättre, sedan spelar spelsättet in också som man är som spelare men det vet du säkert.....
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Jag kopplar bort logiken och tippar med hjärtat
LHC 2 TIK 2
Målskyttar LHC: Hlavac , Zackrisson
Målskyttar TIK: Tenkrat , Axelsson