1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

Lilla SM 2012

« · 1485186 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
Stream-sajt till ikväll, någon??
Kommentera

Blizzard:tackar

Kommentera

mikaelkarlsson: Viasat Hockey och Viaplay finns den att se på.
Kommentera

Peja:visas matchen på tv eller måste man våndas vid radion?
Kommentera

Blizzard: Passa på att njut av hockeysäsongen medan den fortfarande pågår!
Kommentera

Blizzard: Du det är skillnad på Hockey o Hockey liksom lag o lag.

Timrå IK är Numero Uno. Inget kommer före det. Inget!

Kommentera

Hahl Bundy: är de inge fotboll idag? så tråkigt med kvalserielunk :(
Kommentera

Jag laddar inför match med denna.Varsågoda. Den som inte bli taggad inför matchen nu.......

Bang Bang Bang Bang
Vámonos, Vámonos

www.youtube.com/watch?v=kx6FV2qR2TY

Kommentera

KORITFW: Till AB säger han att vi ska vinna mot Rögle och i och med det i stort sett säkra kontraktet. Han säger vidare att vi ska vinna alla matcher. En självklar inställning kan tyckas, problemet är att det sällan brukar vara ett gott tecken när en spelare på matchdagen går ut och orerar om sånt. Särskilt inte när Jocke gör det. Det stör fokus och ger gratis tändvätska åt Rögle.
Kommentera

Ikväll efter matchen  vill jag höra frasen ifrån intervjuven med Lander ifjol:

Grattis till kontrak...t!!

Kommentera

KORITFW:Då tar han ju på sig ansvaret om vi torskar också. Undra om han tänkte så långt...
Kommentera

mikenomad: Han lovar att vi ska slå Rögle, inget mer.
Kommentera

KORITFW: "Bara" 4 timmar kvar till nedsläpp! Nu gäller det att prestera och gå maximalt för 3-poängsvinst. Jag hoppas att det blir lika många åskådare som i tisdags mot DIF, hoppas också att trycket i arenan blir lika bra eller bättre. Ge laget glöd -KOM VIT OCH RÖD!
Kommentera

mikenomad: Jahapp..det var det det.
Kommentera

Blizzard: Jaha, då var det kört ikväll då. Nu har Jocke varit ute i pressen och gapat om att vi ska minsann vinna mot Rögle och hjälpa Djurgården och säkra kontraktet och bla bla bla...
Kommentera

RunarUp: Lika bra att hänga på: 

The Mahones – Paint The Town Red

"Paint the town red" 

Origin: The alussion is to the kind of riotous behavior that results in red blood being spilt. 

Kommentera

Eller så här

Carry on my wayward team,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

Kommentera

Hoppas dom känner såhär idag

"A hero of war
Yeah that’s what I’ll be
And when I come home
They’ll be damn proud of me
I’ll carry this flag
To the grave if I must
Because it’s flag that I love
And a flag that I trust"
Kommentera

Timrå Icon: Timraiten är tydligen med i korridorsnacket rörande nästa års Nobelpris i litteratur...

Lär väl kunna bli en Oscar för bästa filmsnack på Twitter också.

Får vi se brakedance på röda mattan?
Kommentera

Dagen alster av Timaraiten ha ha ha!!

"Tommy hade sovit i omklädningsrummet efter nån sponsormiddag igår. Av någon anledning gick han utklädd till Rob Halford i Judas Priest."

"Klubben vill ju ha in pengar, så jag tänkte att lite karaoke skadar väl aldrig. Och få kan motstå en man med läderdräkt och solglasögon."

"De sa att det var som att se hårdrockens svar på Eilert Pilarm när han stod uppe på bordet och skrålade "BRÄJKING DÄ LÅÅ, BRÄJKING DÄ LÅÅ".

"Dagens gammal är äldst stog Bremberg för när han hoppade över en Jeremy Boyce-Lastpall med sin gamla 80-talsskateboard."

Kommentera

Jimmy har rätt. Vi har långt ifrån klarat kontraktet.

"Jag tycker också att det handlar om ödmjukhet utifrån att vi långt ifrån dominerat matcherna och har därför inte mandat att ta för givet att vi tar de tre till sex poäng vi behöver. Vi var ju i en liknande sits när vi gick upp för tolv år sedan. Då inledde vi med sex raka trepoängare t o m men det slutade i att vi stod där inför sista omgången och var tvungna att vinna ändå."

Kommentera

Kattgubben: Rögle och Bofors möter varandra på lördag så båda lagen kan inte ta full pott.

Åker till Örebro på lördag och firar in Elitseriekontraktet.

Ta med tomburkarna in från bussarna och kör ett tomburkstifo. Kanske kan locka fram Conny på isen igen.

Kommentera

wiklander skulle va nått o hänga i julgran, men hela es rycker nog i han...
Kommentera

Kattgubben: ingen risk för det, men trot bofors vinner idag iaf
Kommentera

mikenomad:Jo, det är väl de farhågorna man har. Såna här matcher hade vi ju förlorat i Elitserien. Nu vill jag se att vi blixtrar till nån match och verkligen spelar bra, som vi gjorde i ett fåtal matcher den här säsongen - borta mot Luleå exempelvis.

En liten tröst är ju att det finns två ballonger till som kan spricka också - Rögle och Bofors. Varför skulle de ta full pott de fyra sista matcherna liksom?

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Ja visst är det viktigt att vi vinner. Det finns ju en lite känsla att mycket har studsat vår väg och nog är det väl så. Det är inget övertygande spel vi visat upp i någon av segermatcherna eg. Det ska vara kämpaglöden och förmågan att hålla sig till en game-plan då. Men man är livrädd för att en förlust skulle sticka hål på ballongen och att vi sedan skulle falla ihop totalt.
Kommentera

mikenomad:Viktigt att vinna ikväll ändå. Torskar vi ikväll spelar vi i princip bort DIF:s chanser att klara sig kvar och det må väl inte vara nån katastrof för oss i sig, men indirekt kan jag ju tänka mig att om DIF känner att de tappar chansen att ta en ES-plats så försvinner deras motivation. Vi har nytta av ett DIF som ger allt, för om de går rent så lägger de krokben för de lag som jagar underifrån. Såååå, hjälper vi inte DIF ikväll så kommer vi inte få nån hjälp från DIF de tre sista matcherna heller, utan det kommer snarare bli en gratis lunch för de andra lagen som jagar andraplatsen!

VINN!

Kommentera

mikenomad: Som tur är kan jag inte kolla i kväll.
Kommentera

Dream Team: Ikväll tar det, åtminstone tillfälligt, stopp. Vi torskar och mardrömsresultat även i övrigt. DIF vinner enkelt och även Karlskoga tar tre p...

Det börjar bli dags för en kväll med lite hederlig KS-ångest igen. Alltså inte den här tillbakahållna, mesiga varianten som härskat sen KS körde igång. Utan riktig j-a ångest i full blom, i all sin fulhet.
Kommentera

Timrå Icon: Jag är pillerknaprare full time. Cipramil is the shit!
Kommentera

Dream Team: Själv tar jag det i flytande form.....
Kommentera

Timrå Icon: Gomorron? Själv har man nyss klivit upp efter ännu en natt med knaprande av ångestdämpande. Tur det bara är tolv timmar till nedsläpp...

Redigerad kommentar

Kommentera

GAAAMEDAAAAY!!!! Go' morron allihop!
Kommentera

hubbenorlen: När jag gick i syslöjd, då var det några som knypplade med taggtråd. En av dom är president i lokala mc klubben i dag.
Kommentera

hubbenorlen: Gick inte han samma öde till mötes som Conny Strömberg....? Typ avstängd....?
Kommentera

Hahl Bundy: Det var länge sen man fick läsa några rader från Modano om virkningar och tant Hagos.
Kommentera

Timrå Icon: Jag har sår på tungan oxå :)
Kommentera

Hahl Bundy: Perfekt! Då kan vi sitta och badda dem med sprit i pausen :-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag tänkte vädra mina bensår i morgon men det är ju så dragit där.
Kommentera

Jaha är det någon som har koll på vilken dresscode som gäller imorgon då?

En kompis skulle ha sina Baywatch-badbrallor och vit blek kropp med blåa blodådror framträdande......men jag vette fasen alltså....?

Kommentera

Johnny B Goode:

Det är ett jävla grinande bland herrar krönikörer nu när DIF har 3/4 av arselet i Allsvenskan.

Man kan bara älska Lubertant!

Kommentera

Fy fan vilken bondförkylning man har dragit på sig. Om jag hade varit djurgårdare så hade jag nog inte orkat ur sängen överhuvudtaget i morse. Nu hade jag lite extra krafter.
Kommentera

Hahl Bundy:

”vi är för fina för det här” och som tycker det är jobbigt med bondlurkar som gastar ”bira, bira, bira…”

De Djurgårdare jag mötte under periodpausen skanderad " Ingen bira bara tjack, djurgårsklack"

Själv tänkte jag osökt på "ingen bira bara tjack djurgårspack"

Kommentera

Hahl Bundy:

Hyfsat stolt man är över defensiven. Nu blir vi inte lika stirriga, alla vet vad dom ska göra, sedan har vi jocke där bak som tar det han ska och mycket till.  Vilken skillnad mot grundserien. När Djurgården var desperat och tryckte på som mest i 2:a perioden, så fick vi inte panik. Även om dom skapade kopiöst mycket.

OM vi klarar av detta så måste vi tacka Ante Karlsson och Tommy. Dom har gjort ett bra jobb som fått till spelsystemet. Är detta den nya Timrå hockeyn så köper jag den rakt av.  Hade vi haft kvar "fågelholken" hade vi nog varit avhängd nu.

Så inför nästa säsong vill jag bara meddela till Nubben och Nolander, att man behvöer inte gå över ån för att hämta vatten. Ingen mera djurgårdare i TIK, Montén? Nej tack.

Förövrigt en underbar match igår och ett tryck på läktarna som i fornstora dagar.

Kommentera

Bragd-Birger: Nyström bloggar om DIF:

"De uppträder som stockholmare som råkat hamna på en nattklubb på bonnvischan och går runt där med en uppsyn som säger ”vi är för fina för det här” och som tycker det är jobbigt med bondlurkar som gastar ”bira, bira, bira…”

Kommentera

Blizzard: Nja, nog lämnade Timrås försvarsspel en del att önska i slutet av serien. Mellan omgång 49 och 52 släppte man in 25 mål på 4 matcher.
Kommentera

Hahl Bundy: "Jag var en av dem som skrattade åt Timrå för några veckor sedan. Jag förstod aldrig att Timrå under samma tid använde matcherna till att träna detaljer inför kvalserien."
Där är han ju fel ute! För innan var vi dåliga men när vi "tränade till ks" då var våra matcher fan imponerande och föera andra supportrar sa samma sak "timrå imponerar" nu försökte han bara göra ett snyggt och coolt avslut på krönikan men det vart skitdåligt avslut!!
Kommentera

Pettersson på XP.

"Jag är verkligen full av beundran för den förvandling som det här genomgått. Det är bara några veckor sedan de åkte runt i elitserien och skämde ut sig med ett försvarsspel som läckte likt ett durkslag.

Nu är det något helt annat.

Lagom till kvalseriestarten är alla hål tätade. Försvarsspelet fungerar utmärkt. Och i boxplay och powerplay är Timrå rent löjligt bra.

Jag var en av dem som skrattade åt Timrå för några veckor sedan. Jag förstod aldrig att Timrå under samma tid använde matcherna till att träna detaljer inför kvalserien.

Nu förstår jag. Och tackar för lektionen."

Kommentera

Vi måste upp ett snåpp på torsdag annars blir det op mot Rögle.
Kommentera

Timrå Icon: nu tycker jag det är personangrepp här

Kommentera

« · 1485186 · »