Blizzard: Du det är skillnad på Hockey o Hockey liksom lag o lag.
Timrå IK är Numero Uno. Inget kommer före det. Inget!
Jag laddar inför match med denna.Varsågoda. Den som inte bli taggad inför matchen nu.......
Bang Bang Bang Bang
Vámonos, Vámonos
Ikväll efter matchen vill jag höra frasen ifrån intervjuven med Lander ifjol:
Grattis till kontrak...t!!
RunarUp: Lika bra att hänga på:
The Mahones – Paint The Town Red
"Paint the town red"
Origin: The alussion is to the kind of riotous behavior that results in red blood being spilt.
Eller så här
Carry on my wayward team,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more
Dagen alster av Timaraiten ha ha ha!!
"Tommy hade sovit i omklädningsrummet efter nån sponsormiddag igår. Av någon anledning gick han utklädd till Rob Halford i Judas Priest."
"Klubben vill ju ha in pengar, så jag tänkte att lite karaoke skadar väl aldrig. Och få kan motstå en man med läderdräkt och solglasögon."
"De sa att det var som att se hårdrockens svar på Eilert Pilarm när han stod uppe på bordet och skrålade "BRÄJKING DÄ LÅÅ, BRÄJKING DÄ LÅÅ".
"Dagens gammal är äldst stog Bremberg för när han hoppade över en Jeremy Boyce-Lastpall med sin gamla 80-talsskateboard."
Jimmy har rätt. Vi har långt ifrån klarat kontraktet.
"Jag tycker också att det handlar om ödmjukhet utifrån att vi långt ifrån dominerat matcherna och har därför inte mandat att ta för givet att vi tar de tre till sex poäng vi behöver. Vi var ju i en liknande sits när vi gick upp för tolv år sedan. Då inledde vi med sex raka trepoängare t o m men det slutade i att vi stod där inför sista omgången och var tvungna att vinna ändå."
Kattgubben: Rögle och Bofors möter varandra på lördag så båda lagen kan inte ta full pott.
Åker till Örebro på lördag och firar in Elitseriekontraktet.
Ta med tomburkarna in från bussarna och kör ett tomburkstifo. Kanske kan locka fram Conny på isen igen.
mikenomad:Jo, det är väl de farhågorna man har. Såna här matcher hade vi ju förlorat i Elitserien. Nu vill jag se att vi blixtrar till nån match och verkligen spelar bra, som vi gjorde i ett fåtal matcher den här säsongen - borta mot Luleå exempelvis.
En liten tröst är ju att det finns två ballonger till som kan spricka också - Rögle och Bofors. Varför skulle de ta full pott de fyra sista matcherna liksom?
Redigerad kommentar
mikenomad:Viktigt att vinna ikväll ändå. Torskar vi ikväll spelar vi i princip bort DIF:s chanser att klara sig kvar och det må väl inte vara nån katastrof för oss i sig, men indirekt kan jag ju tänka mig att om DIF känner att de tappar chansen att ta en ES-plats så försvinner deras motivation. Vi har nytta av ett DIF som ger allt, för om de går rent så lägger de krokben för de lag som jagar underifrån. Såååå, hjälper vi inte DIF ikväll så kommer vi inte få nån hjälp från DIF de tre sista matcherna heller, utan det kommer snarare bli en gratis lunch för de andra lagen som jagar andraplatsen!
VINN!
Redigerad kommentar
Jaha är det någon som har koll på vilken dresscode som gäller imorgon då?
En kompis skulle ha sina Baywatch-badbrallor och vit blek kropp med blåa blodådror framträdande......men jag vette fasen alltså....?
Johnny B Goode:
Det är ett jävla grinande bland herrar krönikörer nu när DIF har 3/4 av arselet i Allsvenskan.
Man kan bara älska Lubertant!
Hahl Bundy:
”vi är för fina för det här” och som tycker det är jobbigt med bondlurkar som gastar ”bira, bira, bira…”
De Djurgårdare jag mötte under periodpausen skanderad " Ingen bira bara tjack, djurgårsklack"
Själv tänkte jag osökt på "ingen bira bara tjack djurgårspack"
Hahl Bundy:
Hyfsat stolt man är över defensiven. Nu blir vi inte lika stirriga, alla vet vad dom ska göra, sedan har vi jocke där bak som tar det han ska och mycket till. Vilken skillnad mot grundserien. När Djurgården var desperat och tryckte på som mest i 2:a perioden, så fick vi inte panik. Även om dom skapade kopiöst mycket.
OM vi klarar av detta så måste vi tacka Ante Karlsson och Tommy. Dom har gjort ett bra jobb som fått till spelsystemet. Är detta den nya Timrå hockeyn så köper jag den rakt av. Hade vi haft kvar "fågelholken" hade vi nog varit avhängd nu.
Så inför nästa säsong vill jag bara meddela till Nubben och Nolander, att man behvöer inte gå över ån för att hämta vatten. Ingen mera djurgårdare i TIK, Montén? Nej tack.
Förövrigt en underbar match igår och ett tryck på läktarna som i fornstora dagar.
Bragd-Birger: Nyström bloggar om DIF:
"De uppträder som stockholmare som råkat hamna på en nattklubb på bonnvischan och går runt där med en uppsyn som säger ”vi är för fina för det här” och som tycker det är jobbigt med bondlurkar som gastar ”bira, bira, bira…”
Pettersson på XP.
"Jag är verkligen full av beundran för den förvandling som det här genomgått. Det är bara några veckor sedan de åkte runt i elitserien och skämde ut sig med ett försvarsspel som läckte likt ett durkslag.
Nu är det något helt annat.
Lagom till kvalseriestarten är alla hål tätade. Försvarsspelet fungerar utmärkt. Och i boxplay och powerplay är Timrå rent löjligt bra.
Jag var en av dem som skrattade åt Timrå för några veckor sedan. Jag förstod aldrig att Timrå under samma tid använde matcherna till att träna detaljer inför kvalserien.
Nu förstår jag. Och tackar för lektionen."