10415: Näe, för förhastade beslut för min smak. Vi vet att dessa kan tillföra mycket. Och vänta lite med att ta defenitiva beslut vilka som ska ha kontrakt förlängt eller ej... Jullevälli ser vi dock inte ut att behöva när Eronen och Erixon är tillbaka.
Vad som behövs är ett ordenligt snack om attityd och inställning. Majoriteten här på HS förväntar sig inte utspelning och bekväma segrar match efter match men mågon slags minimuminställning kan vi kräva. Typ att laget som helhet inte går på mindre än säg... 75% i de sämre och mer oinspirerade perioderna av en match. Var laget ens uppe i 50% första 10? Såg ut som alla bara ville åka hem direkt... Och här finns viss fog att fråga varför man inte tar time out redan efter 4-5 minuter när det är så tydligt att ingen är "där"... När ska man då ta time out?
Zäta75: Tycker också Rindell ska vara kvar. Han kanske inte är den smartaste hockeyspelaren spelmässigt alla gpnger, men har ett härligt driv i skridskoåkningen och ett farligt skott. Han bidrar med något positivt överlag. Uppfriskande med Rindell jämfört med förra säsongens Stenqvist som bara sköt på täck hela tiden. Sedan gör han misstag, men försöker mildra den han åsamkat genom att jobba hem. LaLeggia hade i samma situationer inte orkat jobba hem. Tycker mig också se att han vill utvecklas och har spelglädje, så för min del får han gärna stanna.
Helvete vad folk klagar. Ja vi var dåliga första o andra perioden men vi vände och tog ändå 1 poäng. Inte fan kan någon i detta forum säga att de trodde på att ens få poäng idag
Fan vad trött jag blir. Igen. Hur kan någon här inne tro att det finns några givna poäng att hämta i den här serien i år? Dom finns inte ens i sjön.
Det är så jävla tajt att ett misstag eller en snedstuds kan vara skillnaden mellan succé och fiasko.
Sen dyker ständigt tanken upp att det finns många allvetare här som omöjligt själva kan ha hållt på med någon lagsport. För vissas beteende här inne hade inneburit kölhalning i vilket omklädningsrum som helst.
Eller är det helt enkelt så att all frustration är så jävla lätt att spy ut på ett anonymt forum. Ett Timrå-troll är tyvärr också ett troll.
Modano: Rindell och Mieho har utgående kontrakt. Lös Hartmann från sitt sista år och nobba dom andra två. Förläng med Hanzl och Lyytinen. Kan bli ok nästa år men denna säsong handlar det om att överleva.
Svårt att bedöma Julle. Kan fan inte vara lätt att spela med Rindell. Fantastisk skridskoåkning och bra skott, men han ser ju inte isen för fem öre och är närmast Halloran-dum efter blålinjerna. Skulle vilja se Julle med en sosse-back, typ Erixon. Eller Svensson.
Skitmatch. Vill verkligen veta hur i helvete man kan komma ut sådär.
Mycket besviken på det stora hela. Spelar vi som i tredje en hel match ska vi ta LHC sju dagar i veckan, men inställningen är inte där och då blir det såhär. Nä en poäng räddar inte upp det här fiaskot tyvärr. Förväntar mig mer av ett antal spelare.
vonDöbeln: Om det är ett lag jag VERKLIGEN inte unnar något gott så är det ÄtÄgg. Juolevi klarar vi oss utan om han är så dyr som det sägs. Tillför rätt lite. Andra matchen som vi inte är med från start. Det funkar fan inte.
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·
Vi vet att dessa kan tillföra mycket. Och vänta lite med att ta defenitiva beslut vilka som ska ha kontrakt förlängt eller ej...
Jullevälli ser vi dock inte ut att behöva när Eronen och Erixon är tillbaka.
Vad som behövs är ett ordenligt snack om attityd och inställning. Majoriteten här på HS förväntar sig inte utspelning och bekväma segrar match efter match men mågon slags minimuminställning kan vi kräva. Typ att laget som helhet inte går på mindre än säg... 75% i de sämre och mer oinspirerade perioderna av en match. Var laget ens uppe i 50% första 10? Såg ut som alla bara ville åka hem direkt...
Och här finns viss fog att fråga varför man inte tar time out redan efter 4-5 minuter när det är så tydligt att ingen är "där"... När ska man då ta time out?