Turkiska Tiken : Ja, lite svårt att veta hur de värderar hans match ändå. Kapanen hade alltså ett skott på mål och en assist som jag förstått det halvliggandes lyckats få pucken till backen.
Men han verkade ju teka bra och spelade som nämnts plus minus noll. Så ser de honom som en botten 6 spelare denna säsong så kanske han blir kvar.. 🤷
Sputnik1: För att avsluta matchen igår och blicka framåt. En kort sammafattning från ST:
Timrå tryckte på för en reducering i den tredje perioden och stundtals var det knappt att Linköping kom ur zon. Hemmalaget lyckades faktiskt inte få till ett enda skott på mål på över 19 minuter.
► Timrå IK:s tre bästa spelare 1) Filip Hållander. Vi behöver inte brodera ut så mycket i den här motiveringen. Två mål och nära att ta Timrå tillbaka i matchen.
2) Jonathan Dahlén. Fortsätter med sin smått bisarra poängform. När Timrå väl skapar chanser är Dahlén ofta inblandad.
3) Oliver Johansson. Gör kanske sin främsta insats hittills i år. Bidrar med energi och kommer till ett par bra chanser.
Kollar Boston - Montreal, snacka om olik bedömning jämfört med SHL. Råkade peta med skridskon på målvakten en dm in i målgården, bortdömt mål. I SHL får man näst intill köra över målvakten och det godkänns.
TIK_TIK: Ja absolut. Det var ju ingen katastrofmatch det heller. Små detaljer, en del individuella, som avgör och abaolut ingen "5-2" match. Inte ens Hållander gick att känna igen idag med stressat intryck och fipplande med puck.
LHC har ju dessutom spöat Skellefteå i inledningen med 4-1. Det viktiga blir vad man tar för lärdomar så här tidigt inpå säsongen och att lyckas vända upp skutan snabbt på vinnarspåret igen.
Ser jättegärna att vi svarar upp med en grym insats redan mot Skellefteå på lördag!
På tal om träningsintensiteten så hoppas och tror jag att det är sånt som ger frukt ju längre säsongen går!
Nu får vi lugna oss några hektogram. - Neeej, vi hade inte vunnit Stanley cup i kväll om Erixon inte spelat. Vi gör det lite för enkelt att säga att Tim är skillnaden mellan att vinna och förlora. Häxjakt. - Vi kan inte vinna alla matcher och LHC hade en jäkligt bra vakt och spelade betydligt mer uppoffrande än några av de lag vi slagit på slutet.
En riktigt tuff, karaktärsdanande match mot Skelet på torsdag där BP m å s t e sitta bättre än i afton annars gör Pellika själv 2-3 kassar i PP. Kan Olli o grabbarna hitta svar till dess.
The great one: Mycket är bättre med Jokinen. Men målvakts matchandet fortsätter tyvärr. Får Juel 10 matcher innan säsongens slut? Myrenberg fick ändå 13 matcher. Trotsatt man hade Högberg. 🤷
Hade lika gärna kunna blivit 5-2 till Timrå. Kändes som de inte var vän med pucken ikväll. Men jag misstänker att de tränat lite väl hårt under uppehållet vilket kanske visade sig i 1:a or 2:a då de inte såg sådär aggressiva som man sett i tidigare matcher.
mikenomad: Juel kommer med största sannolikhet att stå på lördag. Annars blir jag förvånad. JJ över 95% innan denna match och släpper 5 av 20 skott, dvs 25% (75% räddningar). Juel får bara svåra matcher mot topplagen, inte lätt.
HKN: Vem tycker du ska spela i ”1a” kedja. Istället för Hartmann. Förövrigt har vi inte någon 1a kedja egentligen. Båda Dahléns kedja och Landers kedja är 1a kedjor.
Synd för er som var så taggade inför att få se hockey live på plats och så får ni se ett Timrå där alla inkl JJ väntade på att någon annan skulle steppa upp.
Ta jobbet och ansvaret. Sätta stopp i spelet ta en smäll ge en smäll. Njaaa det här var inte riktigt bra någonstans utom hos Hållander.
Skiter i tvåan som kostar mål i röven. Han kan inte räkna med att BP ska ge bort matchen genom att glida runt och fundera över kebabpizza…
Wåjgekråj går på knäna av en tousch på hakan… Det är en riktig fotbollsspelare…
Utvisningen korrekt med fjollvarning på mottagare…
Serien är lång processen är igång och nu lunkar det. Upp i sadeln och delta i nästa!
Ojh-Ajh: Nu blir det upp till bevis igen på lördag. Vad är det Jokinen brukar säga ett bra lag förlorar aldrig två matcher irad. Hittills har vi inte gjort det. 3 raka nollor hållna och obesegrade på hemmaplan
Nu kommer Skellefteå på besök blir inte lätt. Är vi ineffektiva och spelar som ikväll blir det andra raka förlusten.
Ojh-Ajh: Jag tänker att det borde väl finnas en anledning till varför man valde att spela Erixon istället för Rönnelöw ikväll. Vilken den anledningen är.... vet vi inte.
Tycker ändå det var skönt att se att vi krigade hårt i 3:e perioden och aldrig gav upp. Det tar vi med oss. Sedan är det surt vi ska släppa 5 puckar på så få skott men det är en annan femma.
Tom Topp: Tycker inte att LHC ville vinna mer än oss. Det stavas tur och effektivitet samt ett bra målvaktsspel. Normalt förlorar vi inte såna här matcher. Släpper in 3 mål i boxplay och 2 i slutsekundrarna av perioderna. Det håller inte
Zäta75: Jag fattar att vi inte kommer vinna alla matcher, men VARFÖR måste vi förlora just mot ÄGG?
Jaja, bryt ihop och kom igen. Det är bestämt att varje förlust och misstag förvandlas till superstyrka den här säsongen, så ok då. Och ja, jag saknade också Rönnelöw.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Kapanen hade alltså ett skott på mål och en assist som jag förstått det halvliggandes lyckats få pucken till backen.
Men han verkade ju teka bra och spelade som nämnts plus minus noll.
Så ser de honom som en botten 6 spelare denna säsong så kanske han blir kvar.. 🤷