Så äckligt skön seger! Idag hade vi det där rätta flytet som vi har saknat i våra två senaste matcher. Viktigt också att det var fler än förstafemman som producerade. Men jävlar vad den formationen är viktig. En riktig leadingline!
Jämtin i all ära, men där Martin Laumann Ylven måste ju vara mentalt efterbliven...
TobiasThyr: Ja men då räknade dom inte in Landers ribbskott, och Tenkrats slagskott konstigt nog.
Satan i gatan vad skönt detta var.
Dagens toppar blir många.
Moe...... Kommer bli den storback vi längtat efter Pyörälä.......Förmodligen en av de bästa spelare vi haft i Timrå efter Kung Z Mikko L.....Kommentar överflödig Lander.....Var riktigt bra, Dock -vid 1-2målet Päjjärvi....Var ruskit bra Doch -vid 1-2 målet Bogg......Vilken jätte i defensiven skriv 3års kontrakt nu. Wandell.......Bättre än Regin Lotvonen......Ser bättre o bättre ut. Bagarn....Är tillbaka Skogs......Det blir bättre o bättre dag för dag.
Till sist
Kung Backlund..........Satan vad bra du varit länge nu,inte ett bjudmål på 5matcher.
Ibland känns en seger sådär himla underbar, som då totalt kapade spelare som man trott på, spelare som alla negativa personer bara dömt ut, och ibland inte ens sett spela, de liksom bara råkar vara med i matchen...
RTS: angående Skogs så är det inte så konstigt att karln inte lirat så bra med tanke på att han lirat lite småskadad (enligt vad jag läst) men lirat på på grund av skadesituationen (min egen spekulation).
RTS: Jo Wandell är nog bättre med pucken än Regin, så känns det iaf. Han är så jävla bra på att hålla i den. Han måste verkligen ha haft skadeproblem för annars hade han öst in mål i AHL.
RTS: Få se nu, instämmer, instämmer och åter igen instämmer...
Spelar man så här så kommer inte ett lag ha en chans, tight och bra i defensiven (om man bortser ifrån 1-2 målet) och kontra snabbt där man tog vara på varje chans grymt idag...
Tror Linköping inte var beredd på ett sådant taggat och bra Timrå idag och blev tagna hårt på sängen..
Gött att vara Timrå supporeter, någon som är på en bärs på stan? ;)
yes,yes,yes,YEEEESSSSSSSSS!, det var dags för en "flytmatch" jag hade rätt som jag skrev igår. Med detta inte menat att vi inte spelade bra....men puckarna gick liksom in ikväll, HÄRLIGT!! en av våra större segrar va? vi är ju inte direkt bortskämda med det.
Det här var en ganska märklig match. Trots stora svårigheter många gånger att få ut pucken ur zon (inkl icing) så vinner vi. Tycker vi var värd att ha lite flyt ikväll.
Det här var hur viktigt som helst!
Sist men absolut inte minst. Backlund har blivit en grymt bra målvakt helt plötsligt. Jag var aldrig nervös när puckarna kom mot honom. Äntligen.
erathoo: jo precis, vi satt ett par och kollade på matchen. Jag tror nog alla var överrens om att detta var en "flytmatch" som du skriver. Det är har vi inte varit bortskämda med den här säsongen och det är viktigt att ta tillvara på sådana matcher.
friskan: Nej, nej, förklara dig nu! Och medans du gör det så kan du väl också passa på att se dig omkring innan du kläcker ur dig nåt sånt. Vissa har betydligt större problem än så hos sig själva och framförallt i sin närmaste omgivning...
Måste bara säga: Johan Backlund!Han har verkligen klivit fram nu efter uppehållet och visat landslagsklassen. Väldigt starkt av honom att bara glömma allt och spela som en gud trots all skit.
ralus: För övrigt så fick alla målvakter lista vem som hade elitseriens hårdaste skott för någon dag sen, Daniel Henriksson svarade Mikko Lehtonen...Det fick han verkligen känna ikväll :-)
Kerstin_k: Just hemkommen från en fest, men jag måste säga att jag är så förbannat stolt att Timrå IK inte vek ner sig en endaste millimeter. Det här är en fjäder i katten.
Underbart härlig seger ikväll. Ska suga på den nu idag. Hoppas bara att vi kan ta DIF i morgon också en riktig 6 poängs match o jag är lite mer orolig för den än den mot LHC där jag verkligen trodde vi skulle vinna. (Lätt att säga i efterhand men så är det.)
Blizzard: Fins en förbannat bra förklaring till det,,Media är helt inställd på att Timrå är en ort fylld med bönder, och tattare, utan stora hotellkompex som journalister och annat löst folk kan sitta och annalysera matcher i hotellbaren.
Därav ogillar media Timrå, och min åsikt är att även om Timrå blir svenska mässtare så kommer media att annalysera vad de andra typ, HV FBK LHC, vad de gjorde för fel, och inte defakto att Timrå gjort de andra dåliga,,Media kommer då att ta från Timrå äran att vunnit något stort...
Harryhaffa: Konspirationsteorierna är i full gång. Är det inte Virus så är det Calle J. Är det inte Ros så är det Nyström. Det är synd om oss. Elvis lever. Paul McCartney dog 1966 osv osv.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Ha en riktigt skön lördagkväll nu alla TIKare!