På presskonferensen efter matchen sa Kenta att Styf hade skickats till sjukhuset för röntgen, men att man inte trodde att någonting var brutet i alla fall. Hoppas han blir frisk snart igen, såg illa ut.
För Timrå är det bara att bita ihop och komma igen.
Timrå lyckades få lite tryck i slutet av tredje men då var det redan för sent. LHC spelade en roligare hockey än jag sett på länge. Det var nära en kvitteringspuck men LHC vann rättvist.
F-n vad tråkigt för Styf nu när han hittat tillbaka till fjolårsformen och allt... Hoppas det inte är så farligt, vi har inte råd att vara utan honom i dagsläget!
Krueger: Hoppas det "oeder" (som vi säger i Linköping) sig med Styfens fot. Såg lite illa ut när han forslades av via en bår.
Annars en "sådär" match. LHC det klart bättre laget. Efter 2-0 kontrollerade man händelserna, och i sanningens namn var både trean och fyran närmare än Timrås tvåa. Lite grisigt ja, men LHC spelar smart.
Melin är en fantastisk coach. Vilken ordning han fått på laget.
Stefan Jalonen: Jo han var ju det. Han var inte direkt bra då han fick lösa av Styfen, fick jag höra från källor från Stångebro. Tar många konstiga beslut. Men å andra sidan har Raja inte spelat särskilt mycket den här säsongen.
Men men, vi kommer igen. LHC vinner rättvist. TIK var alldeles för uddlösa och klena mot ett tungt spelande LHC.
Ruskigt härlig och viktig match ikväll! Ser verkligen fram emot den, Linköping som har imponerat något fruktansvärt på mig. en 3a idag och vi hänger på topplagen, ska då komma ihåg att Djurgården FBK HV och VF har minst en match mer spelad.
Mitt tips får bli 1-4, I kapanens nuvarande form får dom svårt att göra mer än 1 mål.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
För Timrå är det bara att bita ihop och komma igen.
Matchrapport, se länk.