Tänkte bara höra med er experter om hur ni tror att det kommer gå för Timrå nu när de är hemma match, det har ju gått rätt så tungt för dem nu under en period. De har varit nära vinst sen tappar de allt. Vad beror det på ?
Nä, nu går jag och tar en redig hockeyångestfylla. Sänder allsköns förbannelser mot Filbyter-land, det enda riktigt äckliga på vår svenska hockeykarta.
En uppryckning behövs nu när dom lite sämre lagen skall mötas men det blir slutspelskaratär på dessa, ser ut som LIF och Modo vinner SSK och MIF får det tungt men det är nu det gäller.
Berglund: För att MoDo vann idag, SSK verkar vara på G, MIF likaså, Leksand ser starka ut. Timrå bara förlorar och förlorar, då har man inte råd att förlora hemma. Tabellen är för jämn för det.
Vinner man inte på torsdag blir jag uppriktigt orolig.
Bragd-Birger: nä det var ju det jag sa......men det kanske kan bli nån sorts ny tändning......Kapanen kan knappast lastas för förlusterna, han är mycket bra alltsomoftast
Johan J: Jag vet inte, jag har inte sagt att Hirch ska stå eller att det är Kapanens fel......Men du kanske har rätt, man kunde ju prova han hemma mot brynäs typ.....
Berglund: Hirsch i målet mot Brynäs? Kapanen är en mycket kompetent målvakt och det är inte hans fel att laget förlorat. Är Corey i matchform kanske han ska få chansen nu.
jalla: Förlusten verkar väl klar i kvällens match, tyvärr..
Nästa fyra matcher som samtilga är på hemmis blir förmodligen helt avgörande för vart Timrå hamnar i årets Elitserie. Brynäs, MIF, Lule och MoDo är ju alla som det ser ut nu endast några pinnar efter TIK. Minst tre av dessa fyra bör nog sluta med seger, annars känns slutspelet mycket osäkert...
GuRRa: Du är inte ensam!!!!Det är nog många i Sverige nu som sitter och surar över att Timrå skall vara så satans oförmågna att göra mål....Nästa allt sitter ju i stolpe eller ribba....Förjävligt!!!
Bragd-Birger: Man var ju bättre laget mot Leksand och HV oxå, stod ändå som förlorare, dock inte så klara förluster som idag. Man verkar ha varit bättre i 1a och 2a iaf, nu har man väl mer eller mindre gett upp.
västrabo: Tycker det verkar som man är det bättre laget, svårt att säga hur backarna agerat då man inte ser, men inget som påpekats av webradion iaf att det är försvarsmissar.
Ändrar man i alla formationer så blir det lätt så här. har man en av elitseriens bästa förstakjedjor, måste man ha lite tålamod om det inte produceras på några matcher.
Hav förtröstan, mot Brynäs lär ni vinna, om skärpan i avslutningarna ökar.