Apropå nånting helt annat så är Åkerlund är ganska duktig med klubban. När han har pucken ser det relativt genomtänkt ut. När Backe går bakom målet och stoppar puckar i rundeln tycker jag ofta att det blir onödigt farligt när han gör något konstigt med den. Åke verkar ha betydligt mer av både spelkoll och klubbkontroll.
Så här långt har LHC varit bättre laget första halvan av öppingsperioden och hela andra. Timrå dominerade andra halvan av första. Dock är jag inte fullt så deprimerad som vissa. En riktig skitperiod som blev sönderryckt på grund av utvisningarna. En del solklara, andra mindre solklara. Timrå har en växel till att lägga i, förhoppningsvis håller de sig på banan och får fat i tredje. Då är vi inte sämre än LHC.
En del av Timrås problem ligger i att man inte har löst det här med den nya icingregeln, dvs man får inte byta spelare. Det gör att Timrå inte kan lägga en icing när man vill byta och på så vis kan LHC få lite extra tryck och göra så att Timrå drar på sig mer utvisningar.
Ambroo: En sak står då helt klar och det är att man inte vinner några matcher i utvisningsbåset. De 3x2 och 5x2 man hittills har dragit på sig under matchen innebär ju att man av de 40 minuter man hittills spelat har varit fullt lag i 24 minuter. Att LHC med fyra minuter totalt i skranket då leder matchen förefaller inte so någon större skräll för egen del. Vi måste hålla oss på isen och komma upp och sätta press högre på deras uppspel för att på så sätt bromsa upp deras anfall för att om möjligt ha chans till poäng.
Hassan: Nutid är det som gäller. Det finns säkert de som minns sent sextio, tidigt sjuttio också, och då spelades det minsann om medaljer... Näe skit i Husum, CRIF, IFSH mfl för nu. Det är MoDo, SAIK och inte minst LHC som är motståndarna i dagsläget och då måste det bli bättre om vi ska vara med och leka framåt vårkanten.
fighter: Ähh..... det är lugnt. Jag är alldeles lugn i alla fall, åtminstone för om vi ska hålla oss kvar eller inte. Det är klart att det har varit en svajig säsong, men ingen idé att börja tveka nu. Ingen idé att få kalla fötter som fhc och sparka tränaren när man ligger femma och har som målsättning att vara bland dom fyra.
Körde Thord stenhård underarmsträning med våra backar i söndags, dom kan ju inte hålla i klubban. Har inte sagt något om det stått 6-2. Men detta vinner vi med 5-3. jag lovar.
Snuskigt rättvist att vi ligger under. Därför är det extra roligt att LHC gör 3-2 då dem egentligen borde ha blivit utvisad strax innan. Solklar tripping på Styf.
Försvarspelet är ju helkasst, ingen struktur alls. Alltså jag tycker inte om att sparka tränare hur som hellst men jag hade tamefan inte klagat om Challe fått gå.
Jag fattar inte hur man kan undvika att se bristerna i försvarsspelet, det har gått ett halvår nu Challe, skärp dig för fan.
fighter: Tappa inte tålamodet nu. Vi ligger bra till i tabellen. Jag kom ihåg när vi säsong efter säsong mötte storheter som Husum, Crif, IFSH med flera..... då tappade man lätt tålamodet
diffe: Undrar hur många gånger TIK misslyckats med att få ut pucken ur egen zon idag... Räcker 147? Man får ju inte direkt några tvåor för sarg ut eller icing, men det leder däremot till det när man inte gör det.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·