1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591968 inlägg · 6217 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21

« · 1205194 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2009-11-21
Olle:

Du har nog rätt, får hoppas det kommer lite flyt med de grejjerna i sista.
Kommentera

RTS: När Snigeln för en gångs skull bör använda klubban så gör han det inte. Nej då väljer han istället att backa ner, täcka Lindbäck och släpa klubban. En enkel stöt där och skottet går över sarg. Jag är fortfarande förbannad!
Kommentera

haggen: Sebastian-Lance Owuya
Kommentera

haggen: Jag är långt ifrån objektiv men jag ser hakningar, klubbor i midjan och fasthållningar överallt jag...har jag fått en släng av modosjukan kanske?
Kommentera

nu vräker vi in ett mål i tredje!
Kommentera

Olle:

Linköping rör på sig och tar inte onödiga utvisningar då;)
Kommentera

othan:

Han Lawrence eller vad han heter skymtades ju på bänken, han är ju både lång o tung, in o kötta!
Kommentera

orion: Ja det var snyggt av Hynning, en välförtjänt känga till zebran.
Kommentera

haggen: Jag frågar mig inte varför vi får utvisningar MOT oss, jag frågar mig varför vi inte får några utvisningar MED oss.
Kommentera

RocknRolf2: har inte sett alla j20 matcher, nej. men har sett väldigt många matcher i år innan jag flyttade nyligen. jag har sett sunnqvist i a-laget flera gånger och jag har alltid upplevt han som lite osäker defensivt och även lite för lätt. idag ser detta avsevärt bättre ut
Kommentera

"Vi ska fortsätta att spela som i andra perioden, kanske domaren ger oss ett spelövertag också...underligare saker har hänt!"
Fredrik Hynning
Kommentera

Haha! Hynning gör en rolig intervju för en gångs skull. Skön ironi.
Kommentera

Hynning är ju riktigt kul :-)
Kommentera

Olle:

Hynning svarade precis på din fråga i intervjun, spelarna står för stilla!
Därför drar de på sig utvisningar.
Kommentera

El Maco: Utveckla
Kommentera

othan: Så du har alltså sett alla J20-matcher med Sunnqvist och kan därför med säkerhet konstatera att det här är killens topp?

Eller så vill du väl kanske försvara det obegripliga faktum att killen inte har fått chansen tidigare, trots att vi har haft backskador och diverse folk som varit närmast katastrofalt dåliga.
Kommentera

othan: Kan hålla med om det, om det beror på dingan eller nån annan är svårt att säga.

Förr, för sådär 20 år sedan var det drag inom hockeyn i H-sand, tyvärr likt Timrå fanns även där personer mkt större än klubben som förstörde det mesta 

Från en av Ångermanlands bästa plantskolor till sveriges sämst på några år, nu har det väl återhämtat sig ganska bra sista 5 åren.

Kommentera

Olle: Du är för rolig.
Kommentera

Nu kanske man är extra bitter för att det går så dåligt men varför får vi inga utvisningar med oss? Mot SSK tog det till ca 15 minuter in i tredje perioden och ikväll blåser pajasen fortfarande bara åt ett håll.
Kommentera

Olle:

Vi har haft allsvensk klass senaste 6-7 matcherna o då framförallt Sjöbergs insats. Vart har alla dugliga tagit vägen, igen som vill åka norrut längre...
Kommentera

Olle: sunnqvist har aldrig spelat så bra som han gör nu. han har en bra dag. för den skull inte sagt att han inte borde spela då alla skadade är tillbaks. Jag ser det lite som om han får sitt första lilla genombrott idag!

Härligt att se
Kommentera

othan: Niclas Johansson? Vem fan är det och varför får vi aldrig Rådbjär?
Kommentera

RTS: menade bara att det var bättre drag på läktaren där än vad det verkar vara i chokladasken
Kommentera

RTS: Att vi nästan gör mål efter utvisningen rycker jag på axlarna åt, att Sunnqvist spelar som en halvgud gör mig både jävligt glad och jävligt förbannad. Vad fan sysslar ledningen med egentligen? Har vi verkligen behövt se Moe och Skogs så mycket i år när den här killen har funnits hela tiden?
Kommentera

othan: AIK härnösand är en klubb för inbördes beundran, Inget annat.

Kommentera

Gabbe Karlsson, ytterligare en av alla antimålskyttar i Timrå.
Kommentera

Olle: Domare: Niclas Johansson
Kommentera

Cartman: Det var sunquist som skulle haft poängen, bäste spelare i Tik idag förövrigt.
Kommentera

Olle: ja det är sämre än när AIK Hockey Härnösand spelar!
Kommentera

Tråkigt att vi inte får med oss en kvittning på Jämtin med hans eftersläng. Jag vet inte vilken allsvensk domare så står för kvällens underhållning men det ska ju vara standard.
Kommentera

RocknRolf2: De matcher jag sett han spela i J20 har han varit outstanding.

Olle: ja andra perioden har sett relativt bra ut, jag ger Tik 3% chans till poäng,

Kommentera

Vad har egentligen hänt på läktarna i Cloetta? Det är ju fullständigt dött, inte en ramsa inte någonting. Såg powerplay med Ros där han förkunnade att LHC numera hade en av dom sämsta hemmaklackarna, nu förstår jag varför.
Kommentera

Hade inte Caslava en assist på 1-1 målet också? står Hynning och Samuelsson på Swehockey...

Och så som jag såg det så var det Caslava som la in pucken.

vet inte om detta tagits upp tidigare men jag orkar inte kolla igenom alla inlägg

Kommentera

Sätt press på LHC-backarna så kan vi nog få något fler läge att hänga balja, ingen ser vidare rapp ut i egen zon, inte en självaste M. Johansson.
Kommentera

Ja härliga scoutögon det måste finnas i klubben när man inte gett Sunnqvist chansen tidigare.
Kommentera

othan: Vi spelar faktiskt bra just nu. Får till långa anfall och trycker ner Lhc ordentligt så att 2-2 kom där känns logiskt.
Kommentera

RTS: Jag tycker vi gör en helt ok andraperiod än så länge men i sann timråanda så får vi inte ett skit för det eftersom vissa spelar med huvudet under armen. Mycket återstår av perioden men det är ganska typiskt för vårat spel den här säsongen.

Stämmer in i alla hyllningar, Sunnqvist spelar med självförtroende.
Hynning ser ut som en trött jävla hund...säger jag precis som han kvitterar. vackert hockeymål! Fast han är väl den typen, han ser trött ut men nu har det börjat smälla till lite då och då. Man kan ju ha överseende med hans oengagerade spel så länge han producerar.
Kommentera

othan: jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!
Kommentera

Hynning offrar sig o får in pucken, gott mos!
Kommentera

Kerstin_k: sonnenberg
Kommentera

RTS: Vem gjorde Timrås mål?
Kommentera

Olle: LHC gör mål när de vill känns det som, dom leker ju hockey.

Tycker fan synd om grabbar som Timo, Sebbe,MPS,Lander, Sundquist, Granath, styf mfl som brinner för det dom gör.

Corso känns även han som ett skämt, skulle inte ta ett blåmärke för TIK,

Kommentera

Otroligt tråkigt att vi släpper in mål så fort efter att vi gjort ett eget.

Sundqvist heter Sunnqvist.

Kommentera

RocknRolf2: 2-1 målet var för övrigt Meuniers. Skrämmande att se honom på isen.
Kommentera

RocknRolf2: nope. känns inte så troligt;)
Kommentera

othan: Är ditt riktiga namn Stefan Lindqust?, Det är precis så man tänkt från Tik håll i 22omg
Kommentera

othan: Tror du världen går under 2012 också?
Kommentera

haggen: Jag kan hålla med dig ang Huvudlöst, han gör precis allt helt huvudlöst, jag utnämner honom till SÄMSTE center i TIKS historia, sämre än allt sämst. Han har helt på egen hand fixat 30 boxplay åt Tik.

Enad anledningen till att han spelar är att Challe scoutat honom.

Sundquist bäst på plan, spelar som en VM spelare.

Kommentera

RocknRolf2: jag skiter i hur spelet ser ut. jag tror på laget och på tränarna. det enda som behövs är självförtroende och vinnarkänslan!
Kommentera

othan: Vad gapar du i? LHC leder och Timrå har ungefär 5% chans att ta en trea idag.
Kommentera

« · 1205194 · »