1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591422 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21

« · 1279993 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Blizzard: Jo men min magi kan bara, i bästa fall, neutralisera kubens cyklopöga. Den kan inte göra att vi får färre utvisningar, bara så att det andra laget får lika många. Men nu kommer Sören Persson in i leken. Det blir kanske att vända upp och ned på hockeytrunken, leta reda på min gamla blodtrasa och offra ett par droppar under rituella former. Sedan kan vi bara hoppas att ingen blir anmäld till nämnden.
Kommentera

Olle: inte bara ikväll om diciplinnämden vill vara med och leka igen.....
Kommentera

T T: Grejen är att ritualerna bara funkar om det bara är kuben. Nu är det Persson också och han kvittar bort mina ritualer. Jag har ca 1,5 timme på mig att komma på ett motmedel.
Kommentera

Moffsing: Neeeeej! Snyft! Det roligaste i sammanhanget är ju att det både är kuben och Sören jävla Persson :) Det kan bli en underlig match ikväll...
Kommentera

Moffsing: Jag tänkte precis säga till Olle att sätta igång med ritualerna.
Kommentera

T T:
Kvällens domherrar:

Referees: Persson, Sören
Andersson, Thomas
Linesmen: Persson, Daniel
Haster, Tobias

KUUUBEN. :D
Kommentera

Ser att LHC har bytt toppdomän till eu vad nu det säger...
Kommentera

Jensen_12: Jag har den vita sidan "framåt" på halsduken vid hemmamatcher och den röda sidan på bortamatcher. Om kuben dömer så gör jag även korstecknet fem gånger i rad och gråter en skvätt innan nedsläpp.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Det finns fler! Själv har jag ALLTID en röd påse Kina-puffar till hands, och oftast även en flaska coca-cola. =)
Kommentera

Åkerblom i 6e: Du är egentligen Åkerlund va? =)
Kommentera

Nu har jag trätt på mig skjortan som efter första användning gjorde så att vi inte förlorade under ordinarie tid under 13 matcher i rad. Så nu vinner vi ju det här!

Bara jag som har lycko rutiner? ;)
Kommentera

Ambroo: Den där Lundström, som är ny på jobbet dessutom efter att ha fått sparken från Leksand, han vill verkligen visa sig på styva linan.
Snacka om att försöka statuera ex. på sin första tid i nämnden o visa "the worthy" i hans nya jobb.

Irriterande att det gick ut över oss.
Kommentera

Hahl Bundy: Kryss ikväll och jag sover gott. Kan vi ha såväl Hirso som Corso speldugliga till vår bortaturné så ändrar man ju naturligtvis synen på den. Men man har lärt sig att pinas genom åren och det skulle vara så typiskt om det inträffar igen.
Kommentera

Ambroo: Kan vi ta en 3:a på de närmaste 2 så är det bra.
SSK på lördag o då är ju iallafall Pikka tillbaks o den matchen borde man väl ta om än med kamp?
Sen till veckan kan man väl hoppas att Corso är tillbaks o en nying i Larsson, hur bra han är el. dålig vet ingen, inte ens Perra tror jag.

När det gäller Hirso så får man inga bra vibbar när Perra säger så här:

"Tiden läker alla sår"
Jag hittar inte det hela på Webben men jag läste det i tidningen i morse, om det var i ST el. DB, det bråkar mina 2 hjärnceller om för tilfället.
Kommentera

Hahl Bundy: Precis och det här oroar för framtiden. Det är inte roligt för nån att åka iväg på en fyra matcher lång bortatripp med två förluster i bagaget och allra helst inte när motståndet i tre av de fyra är tuffast tänkbara med bägge fjolårsfinalisterna och äckel-Modo på andra sidan.
Kommentera

Hahl Bundy: Även om det naturligtvis blir svårt ikväll har jag en bra känsla inför matchen. Sen går det ju inte att komma ifrån att spelare som Hirsco, Pikken o Corso innebär en rejäl försvagning. Men detta till trots så är jag optimistisk.
Vill i alla fall se fortsatt speed o homogent målvaktspel. Sen får resultatet bli som det blir, men huvudsaken är att vi fortsätter på den inslagna linjen.
På torsdag mot Luleå så är det vinst. Var så säker!
Kommentera

Det blir svårt ikväll. Det blir ännu svårare mot Luleå med det här laget.

Alla till Eon på torsdag o mobilisera!
Kommentera

Hoppas Timrå kan göra en bra match, manfallet till trots. Resultatet har jag inte så stora förväntningar på, men jag vill se positiva besked när det gäller inställning och målvaktsspel. Dessa båda faktorer impade mest på mig i premiären.

Sebbe upp i kedjan? Apselut. Hans fina skridskoåkningar kommer att fira lika stora triumfer där, och han är så glödhet att han kommer att bli en boost även på denna position. Alternativ två är väl att flytta upp Skogs, men det känns lite mer risky. Låt honom få lugn och ro på sin backplats så att han tar dom där sista kliven denna säsong.

I övrigt hatar jag tangentbordet på min nya laptop. Som att skriva i smör.
Kommentera

söder över: Bra jobb på att vinna över en östgöte till oss. Assimileringen är inledd. ;)

Fan att vi inte har Pikkarainen idag, så hade nog Jämtin gömt sig som den fega lilla valp han är. Jag hoppas innerligt att de kan hålla uppe samma tempo som sist.
Kommentera

fan nu försvinner jag in i norge men jag hoppas på en riktig jävla krigar match mot lhc! genom det blir uschgötarna paraliserade å vi vinner med 1-5! axelsson kommer efter matchen att anmälas för sitt alltid så äckliga ful spel!

=)

ha det gott! skönt att jag upptäckte att detta forum existerade för dagar som denna är det förbannat skönt att vara bland likasinnade! =)
Kommentera

Blizzard: Vi träffade laget i västerås efter matchen mot rögle i fjol å efter det tror jag att hon voffsingen blev jävligt hocked on timrå! innan det gillade hon dom nog mest! sedan kickade å kickar hon å jag med för den delen på trycket i hallen som man tammefan bara hittar i eon!
Kommentera

söder över: jaha ja, så det e du som värvat oss ännu en TIK supporter ;)
Kommentera

pettsson: tack!!! =)

jag försöker vara in bra karl å ibland lyckas jag!

jag önskar att jag kunde vara med i morgon men jag jobbar! är på väg till stavanger med lastbil så...

det kommer juh fler tåg som tur är!!!
Kommentera

honhunden: Din sambo låter som en bra karl. ;) Vi får väl skaka hand laget runt så vi hittar varann. :) Ses imorrn!
Kommentera

pettsson: jag hejjar ju på timrå för att min sambo gör det, inna hejjade jag på djurgården men det pratar vi inte högt om.. =) det var det dummaste jag gjort i hela min liv tror jag. haha
min sambo är ju uppifrån men jag är en riktig östgöte som älskar att se linköping få stryk av timrå.. =) ses i morgon!
Kommentera

Bigthelin: jag är alltid snäll.. det är klart vi släpper in dig.. =) ne i morrn blir det på med tröjan och sen far vi till cloetta land.. =) ses i morgon! Taggade till 1000 =)
Kommentera

Bigthelin: Härligt att höra. :)
Kommentera

honhunden: Kan påpeka att detta är mitt 1000:e inlägg här ;) Jippie!
Jag kommer till bortastå imorgon. dock själv.. har alltid brukat fått med mig någon polare eller flickvännen annars men den här gången hade alla plugg och allt vad det var så ni får vara snälla och släppa in mig i gemenskapen ;)

Så imorgon blir det halsduk på och sedan mot chokladasken!!! längtar!!
Kommentera

honhunden: Ni är så välkomna. Och extra kul med utsocknes supportrar. :) Jag är inflyttad norrifrån själv.
Kommentera

pettsson: Ingen aning. Men texten är hämtad från Bajen Fans med undantaget att jag lagt till raden "vi kommer från Medelpad, ett givet vad".

Man skulle kunna sjunga val också. Vad skrev jag mest för att rimma på Medelpad.
Kommentera

pettsson: ja jag vet inte.. =) men jag har aldrig sagt att östgötar är speciellt smarta det är bara jag som är.. haha..

vi är 4 möjligtvis 5!! det beror på om den ena kommer ner från härnta!
Kommentera

honhunden: Intressant hur de tycker en kork kan ställa till med mer än resten av flaskan men ok. Verkar som min kusin komemr med också. Hur många är ni?
Kommentera

Uno Gordon: Grym text. :) Melodi?
Kommentera

pettsson: På´rem ba! Sjung ut östgötapacket så grabbarna skjuter dem i sank.

En stulen ramsa (but shit happens)
TIK var ju namnet, hockey vårt spel
Sörberge é adressen, åh ingen kan ta fel
För vi kommer ifrån Medelpad, ett givet vad
ÅH VI ÄLSKAR TIMRÅ-Å-Å-Å-Å-Å!!!
Kommentera

pettsson: ja hur svårt är det att ta med sig en kork.. har man vart på en lhc match så vet man ju att dom gör så...
Kommentera

pettsson: det ska vi med göra i morgon!!! =)
Kommentera

Uno Gordon: Haha, det där med korkarna är ju bara.. korkat! Snacka om att försöka markera men inte lyckas.
Kommentera

honhunden: Klart jag står med klacken. ;)
Kommentera

Uno Gordon: nice!
Kommentera

Uno Gordon: Ett magiskt klockslag i Stångebro förövrigt då även Mattias Bosson stänkte in 4-3 19.57 i intilliggande Stångebrohallen i slutet på 90-talet.
Kommentera

Uno Gordon: guuud det där kommer inte jag ihåg har ju bara hållt på timrå i ca 3 år.. =)

men ibland har jag mina drag och kommer på smarta saker.. men egna korkar är bra.. sen kan man sikta på domarna HAHAHA
Kommentera

honhunden: Smart drag! Men det var länge sedan sist jag var där. Under "lockouten" med andra ord. Då Timrå vände 3-1 till 3-4 men Mike Knuble kvitterade till 4-4 19.57.
Kommentera

Uno Gordon: därför tar man med sig ett par korkar har jag alltid gjort, annars spiller man ju bara!!!
Kommentera

pettsson: Och så skruvar de av korkarna på alla PET-flaskor i kioskerna...hahaha
Kommentera

pettsson: men det är ju för att dom blir så griniga när timrå slår dom!! haha
Kommentera

pettsson: ja jag har gått på lhc matcherna förut men har alltid suttit... men i år ska vi stå.. =) ska bli jävligt skoj!! du då??
Kommentera

Uno Gordon: Sant. Bra med cloetta center är att de har galler mot Apburen (läs: white lions läktare) så man slipper bekanta sig mer än verbalt med dem.
Kommentera

honhunden: Gott. Då bokar jag nu. Mja, möjligen jag och min kusin. Sen kommer det alltid två tjejer från Tranås, och kanske 7-8 pers till. Har du gått på LHCmatcherna förut?
Kommentera

pettsson: Men Ticnet har väl "gråat" in bortastå eftersom det generellt sett är reserverade för tillresta supportrar. Skulle man släppa biljetterna fritt utan verifikation på vem som köper biljetterna skulle ju vilka flåbusar som helst kunna ställa sig där och mucka gräl. Kan man däremot "bevisa" personligen att man faktiskt är en anhängare av det gästande laget så är det okej att köpa biljett.
Kommentera

pettsson: jag har pratat med linköpingskansli och det är så att bortastå säljs till supporterklubben.. men hon sa att det är bara att köpa en vanlig ståbiljett och sen ställa sig på bortastå!!! då ses vi där, är ni många som kommer eller??
Kommentera

« · 1279993 · »