Nästan så jag skulle kunna ta att vi åkte ur om vu kunde börja spela med lite fart igen. Man blir ju löjligt avundsjuk på Luleås sätt att spela hockey. Skulle byta Enterfeldt och Kim Karlsson mot BS och Röymark alla dagar i veckan.
Ambroo: Tänk om man hade kunnat bli av med BS och Röymark. Det var ju iaf nära med BS men då spelade han ju helt plötsligt mer lite inlevelse en stund för att sedan falla ner i Hynningsk dvala.
mikenomad: Utan de rätta verktygen är det svårt att bygga nåt eller med för kort brandslang är det omöjligt att släcka elden...
Perra i all ära, men man måste ju tåla ett blåmärke som spelare också. Sargollon som BS och norsken blir jag ine klok på. Vi är allt annat än snälla på öppen is men där vi ska vara elaka, framför mål och längs sarg är vi bumbibjörnar.
Vi förlorar mot ett lag som inte ens behöver vara bra och det trots att vi är det. Det oroar lika mycket som allt annat.
Ändå ett stort fall framåt spelmässigt jämfört med hur vi avslutade innan uppehållet. Nu tappar vi återigen fart och intensitet i takt med skadorna. Värvar man inte nu är det bara för Linkan, TJ och CE att ställa sina platser till förfogande då hela det här laget är komplett snedbyggt. Boyce och Murley de som bidrar med mest energi men också de som spelar allra minst av forwards? Undrar vilken från J-20 som får chansen på tisdag? Eller plockar man i Dahlroth och spelar spelintelligente Sonntag som forward?
lincoln: Om du tror att man kan anställa en VD och sen vara missnöjd med honom och placera honom som pakterare så föreslår jag att du lär dig om provocerad uppsägning. Att omplacera Corso som är lagets dyraste spelare till juniorlaget är inte ok, så länge han själv inte vill det. Sen förstår jag inte vad ni skulle tjäna på att jävlas med Corso, killen skulle ju utan tvekan kunna gå till juniorlaget hela våren och ta ut sin lön.
Olle: Det är bara att konstatera att det här laget inte räcker till. och att man har mycket att önska när det gäller ledningen som bara snålar och snålar. Hade det varit ett vanligt företag så hade man sparkat ansvariga för länge sen,ok att ekonomin inte är vad den borde vara,men att börja säsongen med 12 forwards när man år efter år drabbas av många skador så tycker man ju att brister nånstans. Det är bara att ställa in sig på kvalserien i vår,snålheten bedrar visheten.
Jag tror tyvärr på ett ovisst kvalseriespel. Dåliga målvakter, spelare som går sönder hela tiden, felaktig uppbyggnadsträning(?) och spelare med bristande karaktär är inga bra ingredienser.
spud: Hr iofs aldrig hört talas om nån som är anställd av ett “lag“? Företag och föreningar har jag däremot hört talas om. Och då har det hänt att man som anställd ibland, jag säger ibland, blivit tvungen att göra de arbetsuppgifter som arbetsgivaren anvisar. Lägg ner eller skärp dig för fan
Per HApps:Jag är ju inte insatt,men sparkar Timrå Corso så måste det ju finnas anledning.Jag litar blint på att Timrå IK gör det som är bäst för Timrå.
Pucken: Hur tänkte du då? Han kostar oss 10000 om dagen resten av kontraktstiden för att göra ingenting. 100 ståplatsbiljetter om dagen 7 dagar i veckan och du tycker att det är bra.
Per HApps: Corso är anställd för att spela i Alaget, om han inte erbjuds plats där kan man inte utan hans medgivande flytta på honom till något annat lag, t.ex juniorlaget. Pacta sunt servanda.