1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

« · 1462174 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
,Jaha precis när man postade. :(
Kommentera

Nubben har jag litat på och gillat genom alla år trots allt som hänt men nu vettifaan, Bremberg, Molinder, Lindqvist, inte sälja Murley, inte värva 600 000:- kronors kvalitet. Inte många rätt på slutet.   

Linkan hade bra idéer trots allt med nya tränare, ny back och Vampola kvar, hade TIK följt hans linje så hade vi nog inte varit körda som vi är nu.

Håller fortfarande Modo som lämpligaste kandidaten till KS trots allt.

Kommentera

Bragd-Birger: makalöst.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nu ger dom en hopp om en mirakelvändning.
Det är inte sunt att vara Timråit.
Kommentera

Motin är i sitt livs form ikväll!!
Kommentera

Så jävla pissirriterande!
Kommentera

Berka:
Bra jobbat, Motin !!!!!!!!!!!!!!! 
Kommentera

ÖstrandsNisse: Va faen. Ramlade inte vi ner i allsvenskan för en timme sen?
Kommentera

Olle: KOM IGEN TIMRÅ!!!!

Bra jobbat gubbar
Kommentera

Laken: Ja, för våra juniorer har ju verkligen samma potential som Murran och Pärra trots allt besitter.
Kommentera

Fetdamen har inte sjungit än.
Kommentera

Laken: Jag har egentligen ingen aning om hur dessa herrars kontrakt ser ut men jag gissar på att dom är utformade på ett sätt som gör att det är svårt att dra ekonomisk fördel av att helt enkelt göra sig av med dom. Och, handen på hjärtat, vilken europeisk klubb är så jävla korkad att dom tar över ett sånt här kontrakt? Jag har inte läst den där artikeln kring pärssinen men jag kan bara gissa att många gamar ser en chans att hitta en billig lösning på Timrås bekostnad.
Kommentera

Olle: Varken Murley eller Pärsinen är några "nyckelspelare", skeppa iväg och ersätt med juniorer - de kämpar i alla fall järnet... Fast bäst är ju om Nubben hittar någon etablerad klasspelare att ersätta M&P med.
Kommentera

Laken: Hur många felvärvade "nyckelspelare" ska vi sälja egentligen? Det känns lite som den här affärsgrejen då man säljer sina fakturor till kreditbolag. Nä bygg om, bygg rätt.
Kommentera

Hahl Bundy: Det är Lord Calverts fel. Jädra skit-whiskey. Vi har aldrig förlorat då jag haft en single malt :-(
Kommentera

zaccodog: Jag har sedan snart 2 år tillbaka sagt att det är Thomas Johansson som är ytterst ansvarig för denna nedmontering. Han har sänkt den här klubben till en konkursmässig nivå där det inte finns en röd tråd i någon enda position inom föreningen. Tyvärr.
Jag har också sagt att tar vi bara oss igenom denna säsong med elitseriekontraktet kvar så finns det trots allt hopp.
Vägen dit är dock lång och brokig. Måtte det gå.
Kommentera

Jag tror på Nubben men har svårt att förstå en sak.

Varför sålde han inte Murley till LHC? Kan lätt ersättas med en junior (ja, jag är gravallvarlig). Matt måste platsa in på hockeylistan över de transatlanter med sämst karaktär genom alla tider...

Sedan hoppas jag att Nubben nu lärt sig av sitt misstag och säljer iväg Pärssinen. Han är ju helt slut som hockeyspelare! Bettet i skridskoåkningen finns inte där längre. Timo ska trots allt ha tack för tiden han varit här.

Kommentera

Hahl Bundy: hehe hagos krockar i mittzon igen. Han har ju bara haft så där en 15-20 år på sig att lära sig hur man bågar. Killens överlevnadsinstikt går verkligen på sparlåga.
Kommentera

Olle: Ja ja. Själv tillåter jag mig Inte att tänka så.
Jag vill inte gå under redan innan det spelats om det.

"Positive Waves,,man,, positive waves!"

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ääääh de lägger sig ikväll för att pilla ned MoDo i ks mot oss....för spänningens skull. Så här mycket sämre kan vi ju inte blivit av en bussresa
Kommentera

ÖstrandsNisse:kommer det ingen toppspelare till timrå,kommer jag att kräva pengarna tillbaka och  eventuellt anmäla TJ för bedrägeri
Kommentera

Hahl Bundy: Jag jämför dagens Timrå IK lite med fjolårets Modo och SSK. Vi är betydligt sämre...på ALLA positioner. Årets kvalserie behöver vara markant sämre än fjolårets för att det här skall gå.
Kommentera

Olle: Jag håller med fullt och fast, men anledningen till att det blev som det blev då var ju inte direkt smickrande. Bara hoppas det inte är åt det hållet nu . Angående Robin Lindqvist, vi har ju i alla fall skrivit kontrakt även över nästa säsong, dock med en out option från hans sida. Känns tryggt att vi bygger för offensiven.
Kommentera

Olle: Speciellt mot det näst sämsta laget
Kommentera

stoff: Jag är livrädd för denna säsong och var den ska sluta. Men så som du ondar och verkar glad över att vinna pengar på Timråtorsk, hur du går an när det går dåligt, det får mig att äcklas. Tycker du är en tragisk människa med dina utspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Ja kanske det..... men jag tänker tro att vi fixar KS "until the fat lady sings".

Vi spelar bara ihop laget tills det gäller. DÅ ska det oxå Gälla!

Kommentera

Nisse: Jag tycker att det är ok att göra en plattmatch någon gång om man har ett drömlag. Om man har ett lag som timrås, i år, då är det bara ångest.
Kommentera

Granath. Dalroth. Linkvist? Kanske kan gå o duscha... Jävla sabotörer! Det här var ett jävligt fult sätt att protestera mot den långa bussresan... I dag är förövrigt de flesta utom Hallin överbetalda! Kapten?

Vad sägs om att murran tacklade omkull majjan? Till majjans försvar skall sägas att spelet var någon annanstans på isen...
Kommentera

stoff:

Ner ett år? Ner ett år?

Jag är nyss fylda trettio och räknar iskallt med att jag kan ha sett ES-hockey i 060-området för sista gången om de ramlar ur nu. Med lite tur så får jag bara vänta 30 år.

Kommentera

stoff:

"ner ett år me dom så kanske dom kvickna till"

*Inte ens dessa spelare som kommer lira i TIK nästa säsong
*Inte precis garanterat att man går upp efter en säsong i AS där man "kvicknat till"
*Det finns en speltråd som alla som spelar snackar i och den funkar även för DIG!
Kommentera

Bragd-Birger: mmmm
Kommentera

Hahl Bundy: Det finns så många sprickor i det här bygget att det är svårt att veta var man ska börja. Jag tror aldrig jag har sett ett så inkomplett lag på elitserienivå tidigare. Robin "-10" Lindqvist...det han gör där bakom eget mål...Granaths oförmåga i närkamperna...det är inte ens värt en kommentar.

Jag vet redan vilket öde jag tror kommer gå oss tilll mötes, till våren. För allas trevnad tänker jag inte prata om det. Bara för att motsäga någon öht. så tror jag inte alls att vi kommer att nå framgång i en kvalserie med det 0-0-spel man visat upp i dom två senaste matcherna.

Kommentera

stoff: Ja, det verkar vara det bästa scenariot. Titta på Leksand, Mif, SSK, Rögle och Mora. Ett stålbad i allsvenskan var precis det dom behövde!!1
Kommentera

Skarin: Det kan gå om man kvalar mot Ånge Töva
Kommentera

Skarin: Näråsatte.....
Kommentera

Bragd-Birger: Nu är det läge att göra den makalösa mirakelvändningen....
i matchen o i serien.

Kommentera

Skarin:

Vi vänder i andra ... kunde LHC göra 5 mål så kan väl vi  ;)

Kommentera

Bragd-Birger: inte en besvikelse för mig.. tvärtom.. men som dom uppträder har dom inget här o göra.. ner ett år me dom så kanske dom kvickna till
Kommentera

Skarin: Är man förvånad? Nä.

Bör man vara förvånad? Nä.

Kommentera

Här har man bytt Coach osså ser det ut så här i försvaret!!VARFÖR TAR MAN INTE KAMPEN I HEMMAZONEN FÖR!!Jävla glidare hela bunten,åker omkring ett par meter från motståndarna å inte får stopp på dom.Ett gäng som inte vill ta det jobbiga spelet i egen zon å i markeringspelet,rädda att det gör ont i mes kropparna sina!!

Timrå IK är ett gäng med spelare som vill spela rinkbandy å spela lite fin hockey utan närkamper!!fina å snälla pojkar i laget..

Kommentera

...och 3-0 till Almtuna. Det blir mycket kvalserie här till våren.
Kommentera

stoff: Du vet att det inte är direktnedflyttning i Elitserien, va? Timrå kan faktiskt, till din stora besvikelse, klara sig kvar även om man förlorar i kväll.
Kommentera

stoff:Men snälla du, vi vet vad du tycker och hur du spelar som.

Det är OK, men varför hetsa upp alla här inne?

Spela på det du tycker. Tyck vad du vill men du behöver ej skriva det mer här för vi vet redan vad du tycker och tror.

Kommentera

Skarin: Ta inga mer piller nu......
Kommentera

Jag tycker vi har bra målvakter, bra backar, bra forwards. Ta det lugnt grabbar. Det kommer, det kommer. Det kan gå.
Kommentera

ÖstrandsNisse: vakna upp i epe hytten nu, timrå kommer tyvärr åka ur iår. du måste ju inse det du med, annars är man ju lite eft..
Kommentera

3-0 till Åsele redan.
Kommentera

Olle: Kommer några av Er ihåg säsongen vi hade en massa NHL spelare och vi fick stryk hemma av Clöbben och Kipper släppte in 9 mål ? Det blev en massa snack efteråt om olika skäl varför det blev så. Undra om det blir så nu också ?
Kommentera

stoff: Du kanske ska konvertera? Det går säkert att spela på Timrå-torsk även om du håller på ett annat lag. Om man nu ska ge sig på att förklara vad en supporter är så är det motsatsen till dig. Du får gärna vara kritisk men du är ju bara för mycket så som du håller på.
Kommentera

Hahl Bundy:

Hjälp!

Kommentera

« · 1462174 · »