1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590749 inlägg · 6217 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22

« · 1536588 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-11-22
De som får okej av mig i den här matchen är 12, 19 och 23 för deras start i matchen, resten får icke godkänt.
Kommentera

Små veka snälla backar dra åt helvete Dahlrot elitseriens pajas
Kommentera

hubbenorlen: Jocke kan mycket väl vara sliten. Jag har svårt att se att man skulle byta ut honom bara för att han släppte ett par enkla i förra matchen.

Det är lite jobbigt i en sån här match när vi går kort om folk. Dahlroth har haft enorma problem i hela matchen men vi måste i princip spela honom, det finns inga ersättare. Det är bara att acceptera att vi inte kan mäta oss mot dom här lagen då vi har en lång skadelista.

Kommentera

superfalle: ja men trodde innan säsongen att man skulle sakna hagos...
Kommentera

Haha . Vilket komiskt försvar vi har . Snälla bagarn och hagos kom tillbaka . Våra centar har ingen som helst koll på sina defensiva uppgifter . Mitten är helt ren två matcher i rad .
Kommentera

Skitmatch !

Varför kom uppehållet för ?

Kommentera

superfalle: Nej vi pratar om precis samma situation men Bellissimos misstag börjar redan innan pucken kommer i närheten av deras spelare i slottet. men det är skitsamma, dom bjöd oss på ett mål och vi bjöd dom på ett.

Nu är det god natt.

Kommentera

superfalle: Jag uppfattar det dom du. 
Kommentera

nectis: Jag tror faktiskt inte att Montén och grabbarna tycker att Belissimo är lika bra eller ens jämnbra med Lundström. Tror snarare att de slänger in Belissimo för att ge Jocke konkurrens och hålla honom på tårna.
För så jävla dålig kunskap i hockey har vi inte här inne.
Kommentera

Olle: i princip från blå ? Vi måste prata om två helt olika saker. Jag pratar om 3-2 pucken då en helt friställd lhc kille får pucken mitt i slottet några meter från mål . Inte en back i närheten och målvakten går ut och gör sej stor .men glider för långt ut efter skottet
Kommentera

superfalle: Absolut. Du har helt rätt. Tror som dig och litar på att Timrås ledning har bättre koll än oss som sitter här på HS.
Kommentera

superfalle: Men han måste ju för fan sluta släpa returer rakt ut!
Kommentera

superfalle: Första skottet kommer ju i princip från blå och redan då går bellissimo ut mycket längre än nödvändigt.
Kommentera

Bragd-Birger: Nåja, vi har en hel radda spelare skadade och vi spelar mot LHC borta och vi har fortfarande chansen att knipa poäng. Det tycker jag känns helt ok.
Kommentera

Olle: ja fast nu var de ju inget skott från blå vi pratar om
Kommentera

åh fan, är Önerud med idag?
Kommentera

superfalle: Nej. Det hade dom inte. Bellissimo hade gott kunnat STÅ kvar i målet när skott kommer från blå. Det är inte konstigt att backarna ser tafatta ut när målvakten försöker göra deras jobb.
Kommentera

nectis: jag håller med dej om att jocke ska spela om han känner sej fräch . Men med tanke på hur bra han va i förrgår så betvivlar jag att han är topp of the line . Å andra sidan så finns de betydligt mer kompetent folk än någon här inne som tar ut målvakten . Och han eller dom har idag valt bellisimo
Kommentera

Olle: du kan va rätt säker på att 999 av tusen målvakter hade gått ut och gjort sej stor där . Backarnas uppgift är att ta returen
Kommentera

Blizzard: Bäckström är alltid urkass! Liksom Dahlroth
Kommentera

Nä, som sagt. Det här var då ingen munter historia. Verkligen jämnbrunt rakt över. Fattar verkligen inte hur man kan vara så fruktansvärt menlösa. Skador, sure men...dom som spelar ser ju helt stelopererade ut.

Nä, jag ger 3:e perioden 5 minuter. Ser det likadant ut då ägnar jag mig åt något mer givande istället. Stirra in i väggen, t ex.

Kommentera

superfalle: ja varför ska han? Det är backarnas jobb. Bellissimo är 1,5 meter utanför målgården.
Kommentera

73Sjöbba: nu är jag ingen målvaktsexpert direkt men jag tycker att han gör raka motsatsen, han går ner i split och gör sig ungefär så liten han kan vara. Det finns massor av yta att skjuta på och han går ut och stör backarna från att göra deras jobb. Visst ser det fint ut när han lyckas med sina benparader men jag tycker att han har en tendens att gå ner väldigt tidigt och det ser lite ut som att han önskar sig en massa tv-räddningar.
Kommentera

Bäckström är så jäääävla dålig framför egen kasse!!!!! Varje match, blir galen!

och jag är så fruktansvärt trött på att förlora "jämna" matcher där motståndarna är dåliga och vi gör egna misstag som dom utnyttjar till 100% 
Kommentera

Olle: Han sprattlar och flyger fram och tillbaka i kassen. Tappar klubban 17 gånger varje match. Långt i från en bra Elitseriemålvakt. När Jocke står känner även jag ett helt annat lugn så kan tänka mig att spelarna också gör det. Nä huva, kör på Jocke så mycket han orkar nu.
Kommentera

Olle: ja varför ska man gå ut och täcka av mot en skytt som får pucken mitt i slottet . Dumt
Kommentera

Berglund: jag tycker också att det är märkligt att Jocke inte står, han släppte några enkla i förra matchen men han bidrar till en helt annan trygghet i försvarsspelet och det tycker jag verkligen att man kan behöva då man åker ner till Linköping med halva laget på skadelistan.
Kommentera

Olle: Å andra sidan kan man väl inte klandra honom för att han tvivlar på just det...
Kommentera

Olle:han måste ju gå ut och göra sig stor när skytten kommer, annars hade det varit mål på första försöket. 
Kommentera

73Sjöbba: jag tycker definitivt att att det är en riktig tabbe av Bellissimo, han är alldeles för långt utanför målet och han har timråbackar runt sig. Där måste han vara närmare kassen och lita på att backarna kan sköta jobbet framför mål.
Kommentera

superfalle: det är svårt att försvara sig då målvakten har lämnat kassen och ligger och sprattlar som närmaste timråit mot deras skytt halvvägs uppe på blå. Om vårt 2-2 var en målvaktstabbe så var deras 3-2 en minst lika stor tabbe. Eller egentligen är det ju inte ett "misstag" från Bellissimo, han har ju bitvis rätt stora problem med sin teknik.
Kommentera

Olle:nu var det väl ändå inte Bellans fel att målet kom. Försvaret gick ju bort sig kapitalt.
Kommentera

Den här matchen måste ligga rätt bra till vad gäller lägst spelkvalitet. Extra minus till Timrå. En slips i motståndarmålet, ändå har man bara gjort två.
Kommentera

Olle: Kan vi snälla köra på Jocke som första nu och låta han stå 4-5 matcher i rd oavsett hur det går. Bellissimo har varit bra vissa matcher men han e så ojämn och släpper massiva returer
Kommentera

Olle: haha . Ja och lindköping får 1000000 chanser och peta in den . För ba clarna är helt djävla slut i huvudet
Kommentera

Men va faaaaan vilket djävla passivt djävla försvars djävla spel . De började redan i anfallszon . Fy fan
Kommentera

pefr: och där bjuder vi tillbaka. Fucking Bellissimo sitter i split 1,5 meter utanför målgården. Bedrövligt.
Kommentera

Olle: BELLISSSSISMISMSLSOO. Sveriges ojämnaste målvakt
Kommentera

Olle: Vad tråkigt att vi bjuder tillbaka.
Kommentera

Hälge: såja! Den bjudningen tar vi utan att skämmas.
Kommentera

ojojoj ojojojoj...osv :)

Nu har vi en rimlig chans att trappa upp det här lite, men det är förbannat segt på sina håll

Kommentera

2-2.............
Kommentera

Gunno !
Kommentera

Modano: du ska ju ha cred för att du är konsekvent iaf, du ondar lika mycket i motgång som i framgång.
Kommentera

Olle: Jävlar vilka krigare på bortastå
Kommentera

mikenomad: det är tur att Robinson kliver fram då våra forwards sviker iaf.
Kommentera

Svårt och vinna med små backar som inte kan stå upp framför eget mål kvalserien nästa
Kommentera

Härligt, Robinson !
Kommentera

mikenomad: Ja, det här var riktigt uselt...
Kommentera

Som sagt, stortorsk ikv..:(
Kommentera

« · 1536588 · »