Hälge:
Spelare som saknas:
Robin Lindqvist - knä
Tommy Stenqvist - axel
Robin Persson - fot
Yared Hagos - bål
Andreas Molinder - väntar tillökning
Johan Andersson - sjuk
förvånande...... NOOT.
Blizzard: Föga överraskande. Timrå IK kan klassas som en synonym till ordet "skadedrabbad".
Truppen har dock bevisat man besitter potentialen att spela en relativt högkvalitativ hockey, och man brukar ha en tendens att lyckas inkassera poäng i Cloetta Center.
3 poäng är definitivt inte orealistiskt, förutsatt man lyckas minimera de uppkommande svackorna i spelet, samt behåller koncentrationen, och frenesin i 60 minuter.
Modano: Hade vi fått ta in spelare från NHL i elitserien, så hade vi säkert legat toksist nu, så jag vet inte varför så många envisas med att förbanna detta faktum med lockoutspelarna?
Som sagt med Timrås ekonomi, så hade våra morståndare fyllt en förstafemma med NHL-stjärnor, medan vi hade fått eventuellt någon spelare från SM-liiga som inte längre fick plats i sitt lag :-(
Kevin O Shea:Men Mora och såna lag har ekonomin att ta in stjärnspelare? Nej, hela NHL-lockouten är en förbannelse för alla parter. Vi får inte se nån NHL-hockey på nätterna, och deras spelare åker och sunkar ner sig i sämre ligor alternativt tar ett års jävla semester från hockeyn. Hockeyligan i sin tur ser till att elitserien inte får värva några av dessa kringresande svartfötter, ja med undantag av de som har fräckheten att bryta med överenskommelsen då. Varför gäller inte samma sak för hockeyallsvenskan i såna fall? De två världarna kommer ju ändå att kollidera i kvalserien framåt våren. Varför finns det ingen övergripande paraplyorganisation som spänner över de två högsta serierna i hockeyn som kan utarbeta ett gemensamt ramverk i såna där frågor?
Redigerad kommentar
Modano: Mycket fult av dig att använda "förståndshandikappade" som skällsord! Jag förstår inte att så många tryckt gilla på ett inlägg med det innehållet utan att tänka sig för.
En kraftfull ursäkt från dig är nog det minsta vi nu förväntar oss!
John K: Innebär detta att man inte heller får skriva om inavlade, retarderade, sexfingrade, MODO-lider heller?? Som ju är en tydlig anspelning på ordet mongolid! Var ska vi lägga ribban? Ska vi börja jaga "kränkningar" in absurdum?
superfalle: Jag anser att INGEN, varken Modano eller någon annan överhuvudtaget skall använda detta som skällsord. Ingen har den rätten. Härmed lägger jag ner detta ämne.
Nu ser vi framåt mot kvällens match mot LHC och hoppas på seger för de våra. Fräls oss, vinn!
Greven: Ribban skall vara sunt förnuft och etiskt vettigt! Vi skall inte kränka varandra överhuvudtaget.
LHC sätter in den om 3 dgr 18-årige Markus Högberg i mål mot oss ikväll.
Är det underskattning eller Genidrag?
39 sekunder och 1 jävla fucki** 0.
Om Ni undrar varför det här inlägget blir grönare och grönare, så beror det på att jag spyr galla.
Redigerad kommentar
mikenomad: Genidrag att ställa en tonåring i mål? Vågar någon idrottsman åka nära en sådan efter det som nyss hände i Malmoe?
Tyckte en TIK:are frågade efter legitimation innan han använde klubban.
Mäster T: Visst kan vi ta poäng i den här matchen men vi känns fortfarande lite som ett knattelag. Kan vi snappa upp oss i PP och börja slå pass på klubbladen så kan vi nog peta in några puckar.
Vi har mer eneri än LHC men dom behöver inte alls jobba lika hårt heller för dom mer noggranna. Just PP:et börjar bli riktigt oroande, vi kan ju inte ens etablera tryck.