1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590622 inlägg · 6217 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27

« · 2258707 Till forumet

Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27
På tvmatchen.nu står det att matchen även visas på Svtplay imorgon? Kan det verkligen stämma?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27
Knylan: Nej, dom måste ha skrivit fel. SVT och TV4 är ju för fan konkurrenter haha.. Är ju som att Idol skulle visas på Kanal 5!
Låst ämne

Knylan: Står inget om det på SVTs sportsajt så jag misstänker felskrivning
Låst ämne

Jag gillar inte att Lodin gång på gång delar sin egen "prestation" på Instagram, man får känslan att han är jävligt nöjd över kvällen för sitt mål och sina snygga finter, vi förlorade matchen hårt, kom igen, visa lite proffsighet.
Låst ämne

Synct: Det är den valpigheten som gör att han spelar hos oss och inte i NHL/AHL. Mer nöta skott på kvällarna och mindre instagram.
Låst ämne

bar mofftak: Ok att man kan önska mer proffsighet utåt sätt kanske, men samtidigt kan jag känna att det är bra att han tar för sig och vågar sig på saker när övriga åker och gömmer sig på isen mestadels. Hoppas han vågar fortsätta spela så här kaxigt och obrytt, speciellt om vi hamnar i ett potentiellt negativt kval där föertal lär hålla hårt i klubban.
Man kan tycka vad man vill om Lodda, men sådana som han som bygger intresse hos yngre att börja spela hockey och gå på matcher. själv hoppas jag på att tränarkojan trycker på att Lodda skall fortsätta våga utmana.
Känns verkligen som han börjar växa in i det och vem vet, han kanske växer ut till denna säsongs "Wedda" om det vill sig väl.
Låst ämne

Synct: Nu följer jag inte Lodin på instagram men jag ser absolut inget fel i det. Sedan så är det många hockeyspelare som får sina publika instagramkonton skötta av andra som får betalt för det.

Eftersom Lodin har signat ett NHL-kontrakt kan jag tänka mig att hans konto har många följare från Nordamerika. Både från andra lag men även fans. Tror inte att alla fans och lag sitter och glor på alla SHL-matcher så det är väl ett perfekt fönster för att visa upp sig. Precis som Youtube. Reklam, marknadsföring etc.

Till Lodin: Kör på!! Du kan bli årets stjärna i Timrå och vem fan är alla andra att tycka vad du lägger upp på Instagram och sociala medier.

Ni som klagar, sluta kolla hans instagram och gör er en ostmacka istället.
Låst ämne

covfefe: Ursäkta att jag inte helt kan släppa IFK men är inte Per Svensson lite Bosse Börjesson? 😎
Låst ämne

covfefe: Kom igen, jag följer JÄÄÄVLIGT många ishockeyspelare på instagram, man får verkligen räkna på två fingrar när folk vill visa upp allt fint dem gjort i en stor förlust. Folk gör bara inte det, inte snyggt. Sen när folk tror jag kritiserar hans kreativitet och driv på isen, gå och sov.

Tänk hur jävla bajsigt det hade set ut om t.e.x McDavid eller Elias Pettersson delat och varit nöjd över sitt hatrick på sociala medier i en 8-3 förlust.
Låst ämne

pingvin: ??????
Låst ämne

Synct: Tänker inte diskutera det vidare. Min åsikt har du i inlägget nedan.
Låst ämne

bar mofftak: har inte sett Lodins instagram, Men Hanzls. Han verkar flitig på instagram han
Låst ämne

Sputnik: Verkligen. Det jag menade var att vi ska vara glada att han fortfarande inte är ett helt färdigt proffs. Om han inte haft sidor han behöver jobba på hade vi inte fått ha kvar honom i Timrå.
Låst ämne

bar mofftak: Instämmer! Det han behöver nöta på är avsluten, lite mer effektivitet där och han är en toppspelare i den här ligan.
Låst ämne

Otto1:

Svenska folket måste va korkade som gjort Linköping till så stora favoriter

67 % på powerplay är ett skämt

Så jävla bra är dom inte

Tror ni kan vinna idag
Låst ämne

Kan vi ha 100 procent flyt i dag? Seger för oss, förlust för Brynäs mot Frölunda och förlust för Malmö mot Luleå. I sådana fall är vi bara fyra poäng efter Brynäs, fem poäng efter Malmö och sju poäng efter Linköping på tionde plats. Dessutom med en match mindre spelad. Det kan gå!
Låst ämne

tjobba: visst fan kan det gå! säsongen är inte färdig än så vi har tid!
Låst ämne

mattias - 74: Tror folket är nått på spåren ändå 😂
Låst ämne

jå1: LHC får väl ses som favoriter men 67% känns lite väl. Kan vi få några billiga mål i PP och spela som mot IKO så har vi nog bättre odds men vi har dåligt track record borta mot LHC (senaste 2 säsongerna som SHL lag)
Låst ämne

JanneH: Ja 67% är nog i överkant. Men förstår att den breda massan tippar så.
Låst ämne

Tycker vi gör som vi brukar nere i Linköping (19:57).

Blir intressant att se hur Timrå tar sig an matchen. LHC lär ha gjort läxan och vet att det är hög press som Timrå har svårast för. Samtidigt som Timrå gärna står för detsamma.
Skulle vilja se att vi går en match om taktpinnen redan från start, och inte att det trummas in glosor som "bortalag" eller "hålla tätt första 10".
Hamnar Timrå på hälarna kan vi få stryk av vilket lag som helst.

Läge att lufta Rajjan? Misstänker att det blir så, även om det vore passande att JJ fick ta denna. Han är dessutom lite inne i Zonen.

Vore för jävla mysigt om Timrå visar att andraperren mot FBK var ett olycksfall i arbetet.
Låst ämne

Bragd-Birger: Ikväll blir det seger,, 4-3 till Timrå. Sätt en tusing på det och tjäna en enkel hacka. Skål på era jävlar.
Låst ämne

Bragd-Birger: Jävligt oviss match. LHC har verkligen fått igång produktionen sedan Galló kom in (4+1 på tre matcher för killen, 2+1 i torsdags), men de är inte supertäta bakåt. Halvdana i PP/PK också.

Jag kan spontant känna att JJ bör få köra vidare, även om jag också vädrar att vi kanske testar Rajan. Magen säger att det är bättre att lira JJ idag, hoppas att vi hittar tillbaka, för att sedan köra Rajaniemi på tisdag mot Rögle. Jag vet inte var vi har Rajaniemi riktigt, det senaste minnet man har är ju Leksand borta där han står för flertalet svettiga räddningar men ändå släpper in den där tavlan till 2-0 då han står helt felplacerad. En defensivt sett rätt bra match från vår sida, men uppförsbacken blev så otroligt brant efter det målet. JJ fick fullt logiskt chansen i matchen efter.

Att ta ledningen är dessvärre ingen garant till poäng för vår del, ännu värre är att konstatera att vi inte vunnit en enda match där vi inte tagit ledningen. Någon gång ska väl det kunna vända också, men för enkelhetens skull bör vi nog se till att peta in första pucken ikväll. LHC hemma är dock den enda match där vi faktiskt tagit poäng trots att vi inte gjort matchens första kasse.

Idioten i en hoppas på en grundstark insats där vi plockar tre pinnar genom att tidigt få igång målskyttet, för att sedan få chansen att bevaka oss genom andraperren (DIF borta är skolboksexemplet där). Men vi ska nog vara jävligt nöjda om vi tar poäng. Då finns det något att bygga på, och en förmodad torsk mot snusktajta Rögle på tisdag skulle kanske inte smärta lika mycket.

Freda kassen! Lyckas vi med det finns det hyfsat goda utsikter till en dräglig lördagkväll. Om nu Oliver J finns med på resan så borde det fan vara läge för honom att peta in en jävel snart, det ä r så nära. I torsdags var det stolpen, innan har det varit små, små marginaler. Gör han bara ett så kan nästa komma i bytet efter. Han skapar hela tiden framåt, även om det inte alltid är från solklara skottlägen.
Låst ämne

Uppställningen är släppt nu,Andersson går in i Första med Hanzl och Hartmann, rattie lirar andra med liljewall å lodin
Låst ämne

eliassjo : Alvarez nerpetad då m a o?
Låst ämne

Hmm tveksam till uppställningen, speciellt att splitta Hanzl och Rattie, men det skadar väl inte att stuva om lite. Alvarez kan däremot kanske, förhoppningsvis passa med Lundin och Lööke i 3dje blir lite mer kämpa där för honom vilket förhoppningvis bättrar på attityden.
Låst ämne

eliassjo : helt jävla otroligt hur man flyttar på Rattie före man flyttar på Liljewall. Och Erik Andersson. Vad fan ska han bidra med?
Låst ämne

Brodda13: Rattie och Hanzl tycker jag har haft det lite kämpigt på senaste, så rätt att testa något nytt. Liljewall har jobbat sig ur sin lilla svacka han hade för 3-4 omgångar sedan och han kompletterar offensiva spelare som Lodin och Rattie bra. Och helt ärligt har vi inte just något bättre alternativ för tillfället. Andersson i förstakedjan ställer jag mig frågande till dock
Låst ämne

Synct: Lodin spelar ju bara för att ta en plats i senators. Alla highlights som sprids i sociala medier kanske kan öka på hans chanser. Ska inte såga honom på något sätt men det fanns lägen vid 1-3 igår där…ja om han var hälften så bra på att passa som han var på att dribbla så hade vi sannolikt reducerat minst en gång till igår. Kanske är orättvis men han lyckas med omöjliga dragningar men misslyckas med enkla pass.
Låst ämne

thorwald: ska bli jävligt intressant att se Alvarez agerande ikväll..Tänk att det ska behöva ta en tredjedel av serien innan Freddan och Ante agerar ang Alvarez.
Han borde bänkats för länge sen. Att få glida runt som han gjort är fan ett hån mot övriga spelare,, som te x OJ. Han skulle göra det dubbelt så bättre än Alvarez, Är dom blinda våra coacher eller bara jävligt dåliga och trögfattade?
Låst ämne

snushane: Dags att lira Raja nu
Låst ämne

Den stora frågan är väl var Blomman tagit vägen? Med honom borta blir det ju ett jävla pusslande, när inte heller OJ är med.

Edit: familjeskäl på Blomqvist. Sjukdom på Oliver J.
Låst ämne

Knylan: "familjeskäl" på Blomman.
Lite fundersam till kedjerockaderna, även om jag var inne på att testa Hanzl i annan omgivning.
JJ I buren igen.
Låst ämne

Brodda13: dom tänker väll att andersson ska vara en sorts ”brunkare” och bara försöka vinna dueller…. har väll dock inte funkar skitbra denna säsong
Låst ämne

Djurgården gör en bra match mot Örebro, men förlorar ändå. Känns dock lurigt om vi skulle möta dem i ett kval, spontant möter jag hellre Brynäs eller LHC
Låst ämne

Jag gillar omkastningar i kedjorna. Överraska mig!
Låst ämne

FH - avdammad: Ikväll är det fan krig som gäller. Poäng in är livsviktigt, resultaten i dagens matcher har studsat med oss hittills, nu får vi fan se till att vi gör vårat också.
Låst ämne

FH - avdammad: Nu gäller det att studsa tillbaks direkt, en 100%-ig kämpa insats av hela laget så kan det gå. Kämpa!
Låst ämne

Bragd-Birger: JJ är säkert heltaggad i återkomsten till Linköping. Vi får hoppas han får bra hjälp av backarna och står på huvudet i den här matchen.
Låst ämne

Hyllningarna till Sebastian Karlsson får Stures tal att verka vara en höjdare.
Låst ämne

thorwald: Jaha då ser man första matchen live denna säsong! Tackar av Sebastian Karlsson, snart kommer Sture in och fortsätter sitt tacktal!
Låst ämne

Va i helvete Walli i 4e med Madsen Boyes där ska för helvete fröken Alvarez spela. och sen Andersson i 1a haha ja vilka tränare världsklass i dårskap
Låst ämne

Modano: Det är ju bara en startuppsättning, blir troligen ändrat.
Låst ämne

Sputnik: Falskt alarm! Sture var på gång in men fick reda på att han fick maxgräns på 1 timmes tal. Vart inte värt mödan tyckte han så vände lika snabbt..
Låst ämne

Vi börjar med ett helt avslaget "boxplay" i egen zon. Känns inte lovande detta.
Låst ämne

sorry guys, är ganska dåligt uppdaterad, men hur är det med Didde, höll inte knät?
Låst ämne

thorwald: varför får inte Raiianjemi stå?
Låst ämne

thorwald: Lilla farbrorn tycker att vi börjar rätt hyfsat ändå!!!! Pigga ben!!!!⛸️🍺🍺🍺🍺
Låst ämne

thorwald: matchplanen för dagen verkar vara ”rensa i panik, starta inga anfall”.
Låst ämne

Olle: Olofsson nätar för Frölunda
Låst ämne

Helvete vilken bjudning
Låst ämne

« · 2258707